Goedenavond.
Ik heb een Bmw 316ti compact van het jaar 2001.
De storing is dat de km-teller hapert, radio de cd's soms niet herkent, ventilator van de kachel blijft steeds omspringen van snelheid als deze op AUTO staat, verbruiksmeter gaat verder als 20l op 100km en als van contact afzet blijft hij op 10l staan, lampen gaan harder en zachter branden en BC werkt slecht. Deze problemen zijn allemaal in samenwerking met elkaar.
Ik heb de dashboard klok al weggebracht en na laten kijken ze zeiden dat ze de kapotte delen vervangen hadden ik dacht dat de storing hierdoor opgelost was maar dus NEE. Ik heb de auto uitgelezen en de storing is COMFORT-BUS.
Weet iemand meer?
Met vriendelijke groet
Storing E46
Re: Storing E46
Beste DPH,
Ventilator probleem is de kachelweerstand/egel, bekend zwak probleem bij de E46.
http://www.autospin.nl/producten/verwar ... weerstand/
http://www.youtube.com/watch?v=z-Q4i91scGs
Overige problemen is wel vaag, maar kan een slecht werkende dynamo of kapotte accu zijn.
Laat beide even doormeten. Als deze defect zijn kun je de meest rare dingen krijgen, is ook een bekend fenomeen bij de E46.
Ventilator probleem is de kachelweerstand/egel, bekend zwak probleem bij de E46.
http://www.autospin.nl/producten/verwar ... weerstand/
http://www.youtube.com/watch?v=z-Q4i91scGs
Overige problemen is wel vaag, maar kan een slecht werkende dynamo of kapotte accu zijn.
Laat beide even doormeten. Als deze defect zijn kun je de meest rare dingen krijgen, is ook een bekend fenomeen bij de E46.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik vind het een heel rare storing, want als je eigenlijk een beetje gas geeft werkt het. Bijv bij een cd in de radio steken, geef ik geen gas dan zegt hij cd error, geef ik gas of laat ik de auto stationair draaien dan pakt hij de cd wel. En de snelheidsmeter blijft hangen geef ik dan gaf bij dan past hij zich aan.
Is het ook afhankelijk van het toerental? Want zo ja zou het goed de combinatie accu en dynamo kunnen zijn. Misschien worden beide slecht en heb je bij een hoger toerental wel genoeg spanning van de dynamo om de boel op gang te houden. Bij mijn vorige E46, als ik me (aftermarket) xenon aanzette gaf die ook wel eens een korte uitval van andere systemen. Dit lijkt me dus ongeveer hetzelfde, alsof de genoemde systemen even niet genoeg spanning krijgen?
Heb je de accu wel eens 5 minuten losgekoppeld en weer aangekoppeld? Deze storing is zo vaag dat dit wellicht ook wel eens zou kunnen helpen.
Voor de kenners van dynamo's etc: zit er een regelmechanisme in de dynamo die bepaald hoeveel spanning er afgegeven dient te worden? Zo ja, lijkt me dat of het mechanisme of de accu/dynamo niet genoeg spanning leveren.
Op dit forum is het trouwens ook wenselijk om je je even voor te stellen in het voorsteltopic.![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Heb je de accu wel eens 5 minuten losgekoppeld en weer aangekoppeld? Deze storing is zo vaag dat dit wellicht ook wel eens zou kunnen helpen.
Voor de kenners van dynamo's etc: zit er een regelmechanisme in de dynamo die bepaald hoeveel spanning er afgegeven dient te worden? Zo ja, lijkt me dat of het mechanisme of de accu/dynamo niet genoeg spanning leveren.
Op dit forum is het trouwens ook wenselijk om je je even voor te stellen in het voorsteltopic.
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)
Lijkt op een slechte massaverbinding ergens. Als je even zoekt op WDS BMW en je een beetje handig bent met elektrische schakelingen dan is wel te achterhalen welke dat kan zijn en waar deze zit.
Vooral een beetje gasgeven en problemen verdwijnen duidt hierop. Grote overgangsweerstand ergens.
Succes,
Rob
Vooral een beetje gasgeven en problemen verdwijnen duidt hierop. Grote overgangsweerstand ergens.
Succes,
Rob