Goeiemiddag
Ik ben op zoek naar een nieuw setje velgen en zou graag een paar dingen willen weten
Wat is de originele ET-waarde vooraan en achteraan van een coupe en welke ET-waarde heb ik nodig om mijn wielen mooi gelijk met mijn wielkasten te hebben?
alvast bedankt
Mvg
originele et waarde e46 coupe
- HOONIGAN
Re: originele et waarde e46 coupe
http://www.steekmaat.nl/auto/BMW/3%20Se ... 05%29.html
voor 4 gelijke velgen.
voor 4 gelijke velgen.
# Downshift iets...
De standaard velgen op een E46 hebben ET-waarde 47 maar dan vallen de velgen/banden ruim binnen de wielkasten.
Wil je de ruimte uitvullen dan heb je een aantal mogelijkheden:
- je behoud je huidige velgen en monteert spoorverbreders (velgen komen meer naar buiten)
- je monteert andere velgen die breder zijn met gelijke Et-waarde (velg komt zowel meer naar binnen als naar buiten)
- je monteert velgen met een lagere Et-waarde (velg komt meer naar buiten)
Je zult dus eerst moeten bepalen wat je huidige Et-waarde van je velgen is (staat erin). Dan of je dezelfde bandbreedte wil handhaven of breder wil gaan. Tot slot de ruimte opmeten van hoeveel je naar buiten wil gaan.
Wil je de ruimte uitvullen dan heb je een aantal mogelijkheden:
- je behoud je huidige velgen en monteert spoorverbreders (velgen komen meer naar buiten)
- je monteert andere velgen die breder zijn met gelijke Et-waarde (velg komt zowel meer naar binnen als naar buiten)
- je monteert velgen met een lagere Et-waarde (velg komt meer naar buiten)
Je zult dus eerst moeten bepalen wat je huidige Et-waarde van je velgen is (staat erin). Dan of je dezelfde bandbreedte wil handhaven of breder wil gaan. Tot slot de ruimte opmeten van hoeveel je naar buiten wil gaan.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
-
Kan tot et waarde 35 ik heb er momenteel et 38 opliggen
E91 325i gechipt naar 277pk
Ik rij nu met 35 met een 8.5 j brede velg. Ligt precies in lijn met de spatschermrand en geen aanloopproblemen. Je mag ze ev wel passen want de wielen gaan binnenkort in de verkoop (M style 18 inch.)
Vindt zelf de Style 72 beter onder de Caab staan
Vindt zelf de Style 72 beter onder de Caab staan
Kijk ff op http://felgenkatalog.auto-treff.com
Daar vindt je alle soorten en maten.
Daar vindt je alle soorten en maten.