BMW E46 M3 Occasions
-
Re: E46 M3 Occasions
///M Power
Ken m niet. Afgaande op de foto's van de advertentie ziet hij er wel goed uit, maar betwijfel of de foto's van recente datum zijn (korte broek en teenslippers). Bovendien vind ik 't opvallend dat van de bestuurdersstoel geen foto is bijgevoegd, terwijl de wang van de bijrijdersstoel zichtbaar behoorlijk is bijgewerkt. Van de tekst van de advertentie word ik minder vrolijk. Ik denk dan 'haal eerst je tekst even door de spellingscontrole' voordat je het zo op MP knalt. Maar goed, al eens eerder gezegd: ik zal ouderwets zijn.
Huidige eigenaar heeft deze M net 5 maanden (sinds 16 sep 1013) op naam en de auto is geschorst begrijp ik uit de advertentie, wat mij dan boeit waarom hij dan weer weg moet.
Huidige eigenaar heeft deze M net 5 maanden (sinds 16 sep 1013) op naam en de auto is geschorst begrijp ik uit de advertentie, wat mij dan boeit waarom hij dan weer weg moet.
Beest Met 4 Wielen
-
Ja auto staat op naam van een autobedrijf terwijl de auto particulier aangeboden wordt. Domme vraag misschien, maar kan deze auto al ''geopereerd'' zijn aan het subframe gezien de kilometers?
///M Power
Die vraag is niet door mij te beantwoorden, misschien wel door de huidige eigenaar? Voor jouw beeldvorming: mijn M heeft nagenoeg dezelfde kilometerstand en is niet geopereerd aan subframe-bevestiging. Vorig jaar is het differentieel vervangen (nu een Z4M diff uit 2007) en bij die klus is de gehele ophanging achter grondig geïnspecteerd. We hebben geen afwijkingen geconstateerd. Dat zegt natuurlijk geen ene pepernoot over hoe een andere M eraan toe is.
Beest Met 4 Wielen
Dat betekent vaak dat de auto geleased wordt of huurkoop etc..Roy Bloemert schreef:Ja auto staat op naam van een autobedrijf terwijl de auto particulier aangeboden wordt. Domme vraag misschien, maar kan deze auto al ''geopereerd'' zijn aan het subframe gezien de kilometers?
Die beamer staat ook al te koop sinds ik op zoek ben naar een m3.
Heb mail contact gehad met de verkoper maar hij kwam een beetje wazig over.
Heb mail contact gehad met de verkoper maar hij kwam een beetje wazig over.
ook ik heb die advertentie al eerder gezien, de advertentie zelf laat mij ook het een en ander denken over de auto, (heb toen niet eens de tekst gelezen, alleen de fotos gaven me al een raar gevoel).
Ik ben weer uit de markt voor een E46 M3, heb ondertussen weer iets anders aangeschaft, helaas waren de maandelijkse kosten gewoon niet op te brengen met alleen een zaterdag baantje (gezien ik er op achteruit ben gegaan bij mijn nieuwe baan kwa salaris helaas
)
success heren, ik blijf lekker mee lezen en mee posten
blijven nog steeds uber auto's!
Ik ben weer uit de markt voor een E46 M3, heb ondertussen weer iets anders aangeschaft, helaas waren de maandelijkse kosten gewoon niet op te brengen met alleen een zaterdag baantje (gezien ik er op achteruit ben gegaan bij mijn nieuwe baan kwa salaris helaas

success heren, ik blijf lekker mee lezen en mee posten

For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Een gewetensvraag,
Waar zouden jullie voor gaan een
e46 m cabriolet of
e46 m coupe?
Persoonlijk vind ik de coupe mooier... maar als derde autp is een cabriolet ook wel leuk!
Waar zouden jullie voor gaan een
e46 m cabriolet of
e46 m coupe?
Persoonlijk vind ik de coupe mooier... maar als derde autp is een cabriolet ook wel leuk!
Coupe natuurlijk. Een cabrio voldoet ook wel met een 2.5 weet ik uit ervaring en is imho te zwaarlijvig en te torsie gevoelig om sportief te zijn.
Die vraag zal afhankelijk van jouw wensen, eisen en verwachtingen te beantwoorden zijn lijkt me. Is het bij wijze van spreken de enige auto voor het hele gezin van 6 personen is een andere omstandigheid dan 'het wordt de 3e auto'.
Een M3 Cabrio is anders gebouwd dan een M3 Coupé. Dus rijdt hij anders. Een M3 Coupé is meer de allemans vriend waar de M3 Cabrio eigenzinniger en minder voorspelbaar is in zijn rijgedrag. Dit komt pas naar voren in de grensgebieden van rijgedrag van de wagens, bij normaal straatgebruik zullen beide wagens je heel veel leuk en ontspannen rijplezier geven. Als je met de M3 vaak het circuit op wilt, neem dan een M3 Coupé zonder schuifdak en bij voorkeur een RHD
Een M3 Cabrio is anders gebouwd dan een M3 Coupé. Dus rijdt hij anders. Een M3 Coupé is meer de allemans vriend waar de M3 Cabrio eigenzinniger en minder voorspelbaar is in zijn rijgedrag. Dit komt pas naar voren in de grensgebieden van rijgedrag van de wagens, bij normaal straatgebruik zullen beide wagens je heel veel leuk en ontspannen rijplezier geven. Als je met de M3 vaak het circuit op wilt, neem dan een M3 Coupé zonder schuifdak en bij voorkeur een RHD
Beest Met 4 Wielen
Snap echt niet dat je als koper ooit voor zo'n grijs interieur bent gegaan. Zeker als je ze zo achter elkaar bekijkt.Ovanjole schreef:Wat vinden jullie van deze
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... src=st&a=1
Of deze
http://www.vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=504
Van die 2 is die ene toch echt een stuk aantrekkelijker.
Overigens voor potentiele SMG kopers: het is bijzonder lastig om op basis van een proefrit SMG te beoordelen. Vele vonden het niks, maar staan er niet bij stil dat het echt even een nieuw kunstje is wat je moet aanleren om er lekker mee te kunnen rijden.
Schrik dus niet meteen na de eerste de beste proefrit.
Mr. OEM
Waarom zou je geen schuifdak willen voor op een circuit? En waarom rhd?
Overigens zou ik er niet vaak mee naar een circuit gaan, daar heb ik een motor voor
misschien een keer voor de leuk maar zeker niet om echt te racen.
En met smg nu wat ervaring maar liever een schakel, zal als ie mooi en goed is geen smg laten staan daar niet van.
Nog steeds vind ik dit een mooie bak : 09-gp-pg
http://link.marktplaats.nl/m768205568
Verkoper zegt dat de bak een beetje zweet, is dit een probleem?
Alleen hij staat zo takke ver van me vandaan (woon vlak bij Antwerpen in de buurt)
Overigens zou ik er niet vaak mee naar een circuit gaan, daar heb ik een motor voor

En met smg nu wat ervaring maar liever een schakel, zal als ie mooi en goed is geen smg laten staan daar niet van.
Nog steeds vind ik dit een mooie bak : 09-gp-pg
http://link.marktplaats.nl/m768205568
Verkoper zegt dat de bak een beetje zweet, is dit een probleem?
Alleen hij staat zo takke ver van me vandaan (woon vlak bij Antwerpen in de buurt)
Geen schuifdak ivm grotere torsiestijfheid van de carrosserie en RHD omdat de meeste circuits rechtsom gereden worden, daarmee zit jouw eigen gewicht in de binnenbocht.
Of het erg is dat de bak een beetje zweet? Als het inderdaad zweten is, geen probleem. Meeste bakken zullen wel wat zweten.
Of het erg is dat de bak een beetje zweet? Als het inderdaad zweten is, geen probleem. Meeste bakken zullen wel wat zweten.
Beest Met 4 Wielen
Nou geen schuifdak voor torsiestijfheid, dat hoor ik echt voor het eerst. Bij coupe/cabrio lijkt me duidelijk verhaal, maar een schuifdak?vang schreef:Geen schuifdak ivm grotere torsiestijfheid van de carrosserie en RHD omdat de meeste circuits rechtsom gereden worden, daarmee zit jouw eigen gewicht in de binnenbocht.
De reden dat men geen schuifdak wil, is vanwege het zwaartepunt van de auto. Die wil je zo laag mogelijk hebben (dus niet laag in gewicht, maar de plek waar het zit). Een schuifdak met de hele cassette e.d. is aardig wat gewicht helemaal bovenaan de auto.
Dit is de (hoofd)reden dat men geen schuifdak wil op een circuit auto.
Van het weekend me (E36) M3 SMG even uit de winterstalling gehad. Ik rijd ook nog de 328i met handbak. Het gekke is dat ik het schakelen met pedaal helemaal niet mis. Iets wat ik jaren geleden nooit had verwacht. Voordeel (althans, hoe je het bekijkt) van SMG1 is dat je geen flippers hebt (eventuel mod) en dus nog wel steeds met je hand naar de pook moet. Het voelt minder natuurlijk dan je zou denken. Uiteraard kun je met SMGII ook nog steeds zo schakelen, maar ik verwacht dat >95% toch wel de flippers gebruikt.
Mr. OEM
Mwoah... Ik gebruikte destijds juist vaker de pook dan de flippers op mijn SMGII.
Zal wel persoonlijke voorkeur zijn oid. Ik had iig het idee dat ik meer gevoel had bij het schakelen.
Zal wel persoonlijke voorkeur zijn oid. Ik had iig het idee dat ik meer gevoel had bij het schakelen.