Turbo vervangen E46 320D
Turbo vervangen E46 320D
Ik heb hier een nieuwe turbo liggen voor mijn 320D. Deze wil ik binnenkort vervangen omdat de huidige olie lekt.
Nu kan ik nergens een beetje vinden hoe of wat en waar ik rekening mee moet houden.Ik kan best wel knutselen aan auto;s maar een turbo heb ik nog nooit vervangen.
Wie heeft de tips.
Nu kan ik nergens een beetje vinden hoe of wat en waar ik rekening mee moet houden.Ik kan best wel knutselen aan auto;s maar een turbo heb ik nog nooit vervangen.
Wie heeft de tips.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 20 mar 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst
Reden: Onderwerp verplaatst
Re: Turbo vervangen E46 320D
Daar is net een forum voor om te delen. Of is het een kopie van TIS
-- Houdoe wanne --
-
Volgens mij is dat toegestaan als het meerwaarde heeft.
Wel eventueel je intercooler reinigen als hij ook inwendig (vaak wel) olie gelekt heeft,...
Een wat late reactie, maar hoe is dit afgelopen??
Mijn turbo lekt (vermoedelijk) ook.
Gezien de km-stand (407k +) twijfel ik om dit nog te laten doen. (werkplaats tarief)
Gezien de km-stand (407k +) twijfel ik om dit nog te laten doen. (werkplaats tarief)
Als ik het verhaal nog even mag aanvullen:
- Vervang de olieleidingen of maak ze van binnen schoon.
- vul de olieaanvoer met wat verse olie voor vast schroeven, starten zonder gasgeven en eerst 10 minuten stationair laten draaien om olietoevoer goed op gang te brengen.
Deze info heb ik niet zelf bedacht maar ooit gelezen op de site van een revisiebedrijf.
- Vervang de olieleidingen of maak ze van binnen schoon.
- vul de olieaanvoer met wat verse olie voor vast schroeven, starten zonder gasgeven en eerst 10 minuten stationair laten draaien om olietoevoer goed op gang te brengen.
Deze info heb ik niet zelf bedacht maar ooit gelezen op de site van een revisiebedrijf.
Henry320d schreef:Een wat late reactie, maar hoe is dit afgelopen??
Beste Henry,
Misschien is dit iets voor je ?
http://turboonderdelen.nl/
Scheelt ongeveer 60% in kosten.
Groeten,
Marnix
Heb de site bekeken, maar die hebben alleen een binnenwerk.info schreef:Beste Henry,
Misschien is dit iets voor je ?
http://turboonderdelen.nl/
Scheelt ongeveer 60% in kosten.
Groeten,
Marnix
Turbohuis zit ook reeds in je wagen, als deze in goede staat is (niet ontploft) kun je 'm hergebruiken.