Goedenavond,
Het gebeurd regelmatig dat de sleutel niet goed reageert op mijn auto.
Vaak moet ik een aantal keer drukken op de kop van mijn sleutel voordat alles ontgrendeld.
Nu heb ik op het internet gezocht naar oorzaken en zie verschillende meldingen.
Sommige zeggen dat de batterij kan zijn en sommige de ontvanger.
Na mijn sleutel grondig te hebben onderzocht vind ik geen klepje voor een batterij, dus vermoed ik dat mijn sleutel via de contact slot oplaad, alleen weet ik dit niet zeker.
Heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand hierover meer vertellen.
B.v.d.
Batterij van BMW Sleutel E60 2006-5
Re: Batterij van BMW Sleutel E60 2006-5
Je sleutel word inderdaad via het contact opgeladen, dit vind je ook terug in de handleiding 
Ze raden daarom ook aan om volgens mij 1 keer per jaar met de reserve sleutel erin te rijden.
Als je wil uitsluiten of het dus de sleutel of ontvanger is, zou je het met de reserve sleutel moeten proberen
.

Ze raden daarom ook aan om volgens mij 1 keer per jaar met de reserve sleutel erin te rijden.
Als je wil uitsluiten of het dus de sleutel of ontvanger is, zou je het met de reserve sleutel moeten proberen

-
Het kan de batterij zijn, versleten of gewoon leeg.
Ook breken de solder joints van de batterijtjes wel eens. Als laatste gaan de micro-switches onder het knopje ook nog wel eens kapot. Met name omdat je (zinloos) uit frustratie en in de haast harder op zo'n knoppie gaat drukken.
Je moet beetje testen om er achter te komen wat de oorzaak is. Je kunt ook knopje van de kofferbak gebruiken, als deze op afstand wel altijd in een keer reageert is het 100% zeker de microswitch.
De zogenaamde diamond keys moet je open snijden met een stanleymes voor reparatie. Nieuwe accu en/of microswitch zijn voor een klein bedrag te krijgen op ebay. Je kan m ook opsturen naar een Amerikaan, die stuurt 'm gefixed terug voor iets van 60 dollar.
Ook breken de solder joints van de batterijtjes wel eens. Als laatste gaan de micro-switches onder het knopje ook nog wel eens kapot. Met name omdat je (zinloos) uit frustratie en in de haast harder op zo'n knoppie gaat drukken.
Je moet beetje testen om er achter te komen wat de oorzaak is. Je kunt ook knopje van de kofferbak gebruiken, als deze op afstand wel altijd in een keer reageert is het 100% zeker de microswitch.
De zogenaamde diamond keys moet je open snijden met een stanleymes voor reparatie. Nieuwe accu en/of microswitch zijn voor een klein bedrag te krijgen op ebay. Je kan m ook opsturen naar een Amerikaan, die stuurt 'm gefixed terug voor iets van 60 dollar.
Hallo Erwin,ErwinE60 schreef:Je sleutel word inderdaad via het contact opgeladen, dit vind je ook terug in de handleiding
Als je wil uitsluiten of het dus de sleutel of ontvanger is, zou je het met de reserve sleutel moeten proberen.
Ze reageren beiden niet goed. Enkel van dichtbij (1 á 2 meter) reageren ze beiden goed.
Groet
Hallo Marky,ESixty_Marky schreef:Het kan de batterij zijn, versleten of gewoon leeg.
Ik ga binnenkort naar de BMW dealer om te kijken wat er mis is.
Om mijn sleutel open te snijden vind ik een "last-resort" actie.
Goed idee om de kofferbak van afstand te testen, zal eens proberen, dank voor je input.
Groet.