Koelvin draait mee op toerental
Re: Koelvin draait mee op toerental
Volgens mij heb je gelijk. Kan dus verschillende oorzaken hebben dus vervang eerst temp. sensor koelvloeistof
ff en kijk of het probleem dan verholpen is. Zoniet dan meld ik mij bij jou voor de visco.
ff en kijk of het probleem dan verholpen is. Zoniet dan meld ik mij bij jou voor de visco.
e46 320i touring M
-
Volgens mij heeft alleen de 330d beide, kijk anders eens onder de motorkap dan weet je het
Een kleine aanvulling op mijn eerdere post:
Ook de M54 heeft voor de koeling (motor) een viscokoppeling en die is dus niet gestuurd door de sensor.
Er is wel een elektrische fan voor de airco. Deze moet namelijk ook aan als de koelvloeistof nog niet te warm is.
Geen leuk klusje om te doen.
Oh snelle check wat voor fan je hebt: op de voorkant van de motor zit er een die wordt aangedreven door een snaar. Tevens aan de voorkant van de radiator zit ook een fan, die is elektrisch en wordt via de ECU aangedreven.
Groet,
Rob
Ook de M54 heeft voor de koeling (motor) een viscokoppeling en die is dus niet gestuurd door de sensor.
Er is wel een elektrische fan voor de airco. Deze moet namelijk ook aan als de koelvloeistof nog niet te warm is.
Geen leuk klusje om te doen.
Oh snelle check wat voor fan je hebt: op de voorkant van de motor zit er een die wordt aangedreven door een snaar. Tevens aan de voorkant van de radiator zit ook een fan, die is elektrisch en wordt via de ECU aangedreven.
Groet,
Rob
-
Dit klopt slechts ten dele,
Mijn 325 m54 heeft enkel de elektrische fan. Dus dan zit er onderling ook verschil in per type m54
Mijn 325 m54 heeft enkel de elektrische fan. Dus dan zit er onderling ook verschil in per type m54
Moet je toch is ff komen kyken naar mijn 323cistreamline schreef:Volgens mij heeft alleen de 330d beide, kijk anders eens onder de motorkap dan weet je het
Echter hebik die van mij eraf gehaald zodat hij wat sneller reageert op het gas pedaal. De electrische koelfan kan het makkelijk aan
Voor mijn 325Ci geldt hetzelfde. Alleen een elektrische fan die aangaat wanneer de auto het warm heeft of wanneer de airco draait.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Wellicht ten overvloede, maar de fan wordt aangestuurd door de ECU. De fan heeft daarvoor een aparte regeleenheid die niet te vervangen is. Zo te horen is deze defect en moet je de hele fan vervangen. De sensor zal niet helpen, tenzij je meter in het dashboard ook raar doet en de auto vreemd rijdt.
Succes,
Rob
Succes,
Rob
-
Ik had het over de facelift modellen.menno25 schreef:Moet je toch is ff komen kyken naar mijn 323cistreamline schreef:Volgens mij heeft alleen de 330d beide, kijk anders eens onder de motorkap dan weet je het
Echter hebik die van mij eraf gehaald zodat hij wat sneller reageert op het gas pedaal. De electrische koelfan kan het makkelijk aan
Mijn visco is 4 jaar geleden vervangen bij de dealer.
Als ik (vooral in de stad) rij dan draait de visco regelmatig mee , maar de laatste tijd ook gewoon op de doorgaande wegen, lijkt me auto net een V12, wat geen gehoor is en ook nog eens vermogen en brandstof kost.
Als de motor koud is of warm voelt weerstand van de visco hetzelfde aan, klopt dat
Als ik (vooral in de stad) rij dan draait de visco regelmatig mee , maar de laatste tijd ook gewoon op de doorgaande wegen, lijkt me auto net een V12, wat geen gehoor is en ook nog eens vermogen en brandstof kost.
Als de motor koud is of warm voelt weerstand van de visco hetzelfde aan, klopt dat

Opgelost, zender in het thermostaathuis was helemaal verrot, zag een beetje koelvloeistof uit de zender komen, was gewoon verpulverd en weggerot.
Afgelopen donderdag gelijk het thermostaathuis vervangen voor een nieuwe, en tot op heden heeft de Visco nog geen een keer meer lopen meeblazen en de motor blijft perfect op temperatuur.
Vond toch altijd al dat de motor zo heet aanvoelde als ik aankwam thuis, terwijl de temperatuur meter altijd netjes in het midden stond, nu begreep ik waarom.
Afgelopen donderdag gelijk het thermostaathuis vervangen voor een nieuwe, en tot op heden heeft de Visco nog geen een keer meer lopen meeblazen en de motor blijft perfect op temperatuur.
Vond toch altijd al dat de motor zo heet aanvoelde als ik aankwam thuis, terwijl de temperatuur meter altijd netjes in het midden stond, nu begreep ik waarom.
Iemand al eens de upgrade gedaan naar elektrische ventilator, dus de voorste (airco) ventilator en de Visco eruit en een nieuwe Elektrische monteren, lees daar best goeie dingen over op internet !
Mijn voorste koeler gaan alleen aan als ik de airco aanzet, voor de rest heb ik hem nog nooit horen draaien, temperatuur blijft netjes tussen de 88/93 ongeveer, alleen die irritante visco steeds erbij, geen gehoor en het trekt gewoon aan je motor.
Mijn voorste koeler gaan alleen aan als ik de airco aanzet, voor de rest heb ik hem nog nooit horen draaien, temperatuur blijft netjes tussen de 88/93 ongeveer, alleen die irritante visco steeds erbij, geen gehoor en het trekt gewoon aan je motor.
Elektrische radiator koeler op de kop getikt met 67.000 km erop origineel (onderdeel nummer 17117561757)
Gelijk bij de BMW de afdek dop besteld voor op de waterpomp voor het nette (onderdeel nummer 11511310640)
Stekker van de koeler klik je gewoon in de stekker van de airco koeler, je kan deze ook verwijderen of gewoon laten zitten als back-up.
Zal er wel wat foto's van maken als alles binnen is en gemonteerd.
Gelijk bij de BMW de afdek dop besteld voor op de waterpomp voor het nette (onderdeel nummer 11511310640)
Stekker van de koeler klik je gewoon in de stekker van de airco koeler, je kan deze ook verwijderen of gewoon laten zitten als back-up.
Zal er wel wat foto's van maken als alles binnen is en gemonteerd.
Het verschil zit hem tussen automaat of handbak, ikzelf heb een 5 bak met M54B22 blok, ik heb voor de koeling hier alleen maar de elektrische fan zitten....streamline schreef:Dit klopt slechts ten dele,
You can't allways get what u want........
Klopt de handbak heeft standaard de elektrische aan de binnenzijde van de radiator, de automaat heeft een elektrische aan de buitenzijde van de radiator en een mechanische aan de binnenzijde van de radiator (visco)
De elektrische aan de buitenzijde laat ik zitten en sluit de stekker gewoon op de binnenste straks die de visco vervangt.
Visco is een beetje verouderd systeem, alle modellen va 2005 zijn elektrisch geworden, staat genoeg op YouTube en internet over (mechanical to electrical fan)
De elektrische aan de buitenzijde laat ik zitten en sluit de stekker gewoon op de binnenste straks die de visco vervangt.
Visco is een beetje verouderd systeem, alle modellen va 2005 zijn elektrisch geworden, staat genoeg op YouTube en internet over (mechanical to electrical fan)
Vandaag alles gemonteerd, werkt prima en de temperatuur blijft mooi rond de 90.
Eindelijk geen vrachtwagen geluid meer van de Visco
En gelijk een nieuw AUC filter die nog gemonteerd zat op de ventilator en waarvan het filtertje nog aardig schoon wa
Eindelijk geen vrachtwagen geluid meer van de Visco

En gelijk een nieuw AUC filter die nog gemonteerd zat op de ventilator en waarvan het filtertje nog aardig schoon wa