2 jaar geleden heb ik nieuwe velgen met banden aangeschaft. Style 162 replica's met 225/40/18 banden. Nu heb ik op 2 jaar tijd 3 keer een nagel/schroef in de achterbanden gereden wat me 1 keer een nieuwe band heeft gekost. Maar inmiddels zit in ene al een half jaar een prop en bij de andere kwamen we bij de winterwissel er achter dat er ook al weer een nagel in zit. Omdat ik in april een grote afstand ga rijden met mede passagiers in het buitenland en ik de achterbanden niet meer zo "vertrouw" wil ik nieuwe kopen, heb destijds met ene wat lang doorgereden en ze zitten er toch weer een 25000 km onder (achter zijn ze zichtbaar meer versleten dan voor).
Nu wil ik runflat banden kopen omdat ik om de een of andere reden nagels/schroeven aantrek. Indien er niet te lang op wordt doorgereden kunnen deze dan ook nog gewoon geplakt worden?
Heeft iemand bepaalde tips voor het type band? Er zitten nu Goodyear Eagle F1 banden onder. Ik wil het bij Michelin of Goodyear houden zo aan de ervaringen te lezen.
Welke (runflat) banden.
-
Re: Welke (runflat) banden.
Een prop is zowiezo geen structurele oplossing in mijn ogen, dan kun je beter het gaat aan de binnenkant laten plakken bij de bandenboer.
Runflats kunnen geplakt worden zolang het gat niet te dicht bij de wangen zit. Maar dat is bij een gewone band ook zo.
Alleen ik zou als ik jou was gewoon normale achterbanden kopen, runflat zijn vaak erg duur in dit soort maten. Daarnaast kun je ook niet onbeperkt doorrijden en moet dat met gematigde snelheid. Aangezien je een e46 hebt, heb je ook een reservewiel. Dus dan kun je beter die monteren als je een lekke band krijgt.
Als ik op een lange reis ga neem ik meestal een van de velgen van me winterset mee ipv de thuiskomer. Dan kun je iig normaal doorrijden en hoef je niet ala minuut op zoek naar een bandenboer.
Runflats kunnen geplakt worden zolang het gat niet te dicht bij de wangen zit. Maar dat is bij een gewone band ook zo.
Alleen ik zou als ik jou was gewoon normale achterbanden kopen, runflat zijn vaak erg duur in dit soort maten. Daarnaast kun je ook niet onbeperkt doorrijden en moet dat met gematigde snelheid. Aangezien je een e46 hebt, heb je ook een reservewiel. Dus dan kun je beter die monteren als je een lekke band krijgt.
Als ik op een lange reis ga neem ik meestal een van de velgen van me winterset mee ipv de thuiskomer. Dan kun je iig normaal doorrijden en hoef je niet ala minuut op zoek naar een bandenboer.
Ze zijn indd fors duurder. Ik weet niet of mensen hier eerder al een lek bij een runflat hebben meegemaakt. Merk je het uberhaubt? De nieuwe modellen hebben een systeem aanboord wat de bandendruk meet. De E46 heeft dat niet vandaar dat het niet de bedoelling is er te lang mee door te rijden. Het probleem is waar ik woon kan ik niet aan de straat zomaar een band verwisselen, het zou erg fijn zijn als ik er nog een paar kilometer mee door kan rijden, bijvoorbeeld naar de garage zonder dat het me een nieuwe band kost.
Ik heb dat dus enkele maanden geleden had (toevallig ook Style 162 banden met jou maat)
En je merkt niets van dat je een lekke/zachte band hebt, ze worden echter wel iets zachter. Normaal gesproken kun je dan met gematigde snelheid doorrijden. Echter omdat ik niets door had reed ik gewoon met een 140 km.h en met pieken soms nog wel harder bijna non stop 2 uur achter elkaar door. Dat vonden de wangen toch niet zo fijn waardoor alsnog de band stuk was gegaan en er een andere band op moest (2 andere banden dus)
gewoon een volwaardig reserverwiel mee nemen zoals hierboven ook word aangegeven. Die had ik destijds ook bij mij gelukkig, die er op en gewoon weer verder
Daarnaast hoor ik ook nogal wisselende verhalen over zwabberen met run flat banden, alleen heb ik dat tot op heden nog niet echt gemerkt
En je merkt niets van dat je een lekke/zachte band hebt, ze worden echter wel iets zachter. Normaal gesproken kun je dan met gematigde snelheid doorrijden. Echter omdat ik niets door had reed ik gewoon met een 140 km.h en met pieken soms nog wel harder bijna non stop 2 uur achter elkaar door. Dat vonden de wangen toch niet zo fijn waardoor alsnog de band stuk was gegaan en er een andere band op moest (2 andere banden dus)
gewoon een volwaardig reserverwiel mee nemen zoals hierboven ook word aangegeven. Die had ik destijds ook bij mij gelukkig, die er op en gewoon weer verder

Daarnaast hoor ik ook nogal wisselende verhalen over zwabberen met run flat banden, alleen heb ik dat tot op heden nog niet echt gemerkt
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Ik heb op advies toch geen runflat banden gekocht. Het zijn continentals geworden (ik dacht sport contact 5) mooie prijs 125 euro per band 20% korting). Heb me ook een setje gekocht om zelf proppen te schieten als ik langs de weg sta (al is het maar als tijdelijke oplossing). Had al een compressor in de auto liggen die tot 2 bar gaat.