Ben in ieder geval van plan een 535d e61te halen.

Dat klopt, maar de garage ging er niet vanuit dat er iets met de cilinders(zuigers) was. Ik ging er ook vanuit dat het een kleinigheidje zou zijn maar helaasdjvirus schreef:De garage heeft geen foutcodes gevonden, maar had wel de cylinderwaardes kunnen meten met INPA(zie voorbeeld hieronder). Dat had je dan zeker de 2000 euro bespaard. Met mijn 530d had ik exact hetzelfde probleem. cylinder 1 was in het rode gebied tijdens de meting en bleef ook daarin. Nu kon ik kiezen om de blok te vervangen of te reviseren, maar heb besloten om de auto weg te doen. Voor mij geen 530d meer. Teveel ellende mee gehad.
Ben in ieder geval van plan een 530 of 535i te halen ipv diesel.
tom_il schreef:Ben ik niet zo zeker van, soms is het een schroefje waarmee ze vastzitten dat erin valt.
Nee, Helaas ga ik niet weer voor een 535d, niet voor de schrik om weer voor hoge kosten te komen want ik denk dat de mijne echt wel het extreemste geval is en een e60 rijdt gewoon geweldig.Mooggie schreef:Pfff, eerst al nieuwe turbo's, remschijven en blokken, hardyschijf en gloeibougies (op 3 maanden tijd), toen € 2.000,- verstuivers en nu deze waslijst problemen er nog bij.Je vraagt je af wat de vorige eigenaar in godsnaam allemaal met die auto heeft gedaan (of juist niet qua onderhoud). Zal flink balen zijn zeg!
Ben je nu meteen helemaal afgeknapt op een 535d? Of ga je nadat je deze hebt ingeruild toch gewoon weer kijken voor een ander exemplaar?
Ik rij zelf trouwens een 535d met inmiddels 240.000 km op de teller (gekocht met 122.000 km op de teller, bijna 3,5 jaar in bezit nu) en zit ook op de ca. € 3.500,- euro per jaar aan onderhoudskosten. Op zich heerlijk rijdende wagens die 535d's, maar het is duidelijk wel zaak dat je een aardig spaarpotje achter de hand hebt voor het nodige onderhoud.