nieuwe motor bmw 535d

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
djvirus

Re: nieuwe motor bmw 535d

Bericht door djvirus » 12 feb 2014, 10:03

De garage heeft geen foutcodes gevonden, maar had wel de cylinderwaardes kunnen meten met INPA(zie voorbeeld hieronder). Dat had je dan zeker de 2000 euro bespaard. Met mijn 530d had ik exact hetzelfde probleem. cylinder 1 was in het rode gebied tijdens de meting en bleef ook daarin. Nu kon ik kiezen om de blok te vervangen of te reviseren, maar heb besloten om de auto weg te doen. Voor mij geen 530d meer. Teveel ellende mee gehad.
Ben in ieder geval van plan een 535d e61te halen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door djvirus op 17 mar 2014, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
:///m: BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay :///m:

mikemichiels93

Bericht door mikemichiels93 » 16 feb 2014, 15:21

djvirus schreef:De garage heeft geen foutcodes gevonden, maar had wel de cylinderwaardes kunnen meten met INPA(zie voorbeeld hieronder). Dat had je dan zeker de 2000 euro bespaard. Met mijn 530d had ik exact hetzelfde probleem. cylinder 1 was in het rode gebied tijdens de meting en bleef ook daarin. Nu kon ik kiezen om de blok te vervangen of te reviseren, maar heb besloten om de auto weg te doen. Voor mij geen 530d meer. Teveel ellende mee gehad.
Ben in ieder geval van plan een 530 of 535i te halen ipv diesel.

Afbeelding
Dat klopt, maar de garage ging er niet vanuit dat er iets met de cilinders(zuigers) was. Ik ging er ook vanuit dat het een kleinigheidje zou zijn maar helaas -_-

Heb al teveel geld in de auto zitten om hem nu weg te doen (nieuwe turbo's,remschijven en blokken,hardyschijf,gloeibougies en dat op 3 maanden tijd :gek:

Ben dan wel van plan om de auto op te rijden want een f10 :///m: 550d zit er nog lang niet in

mikemichiels93

Bericht door mikemichiels93 » 16 feb 2014, 15:28

Woensdag een afspraak met carrec technocenter http://www.carrec-technocenter.nl/ in soesterberg voor een diagnose waarbij ik goed ben behandeld aan de telefoon waarbij de beste man mij zo goed mogelijk gerust stelde dat een complete revisie niet nodig is en dit onnodige koste zoude zijn :)

Gelukkig zijn er ook nog garages die je niet alleen willen afzetten :whistle:

streamline

Bericht door streamline » 16 feb 2014, 20:02

tom_il schreef:Ben ik niet zo zeker van, soms is het een schroefje waarmee ze vastzitten dat erin valt.

Als er een schroefje in de inlaat valt en in de cilinders komt is het echt einde verhaal voor de motor.

bvw123

Bericht door bvw123 » 17 feb 2014, 11:31

Vervelend om te lezen dit probleem!

Goed dat je Carrec hebt gekozen :duimen:

Als er 1 bedrijf is die eerlijk is en er echt verstand van hebben zijn zij het wel.

Succes met je auto! :gekdoen:

mikemichiels93

Bericht door mikemichiels93 » 23 feb 2014, 11:24

Afgelopen woensdag de auto na soesterberg gebracht, na een vriendelijk ontvangst heeft een monteur een stuk gereden om de auto aan te voelen zijn reactie was: De motor nagelt tussen de 1800 en 2500rpm het vermogen onderin is erg weinig voor een gechipte 535d omdat zij ook al veel 535d hebben geschipt en een lager van de kardan as was stuk volgens de monteur door een kleine trilling die voelbaar was in de stoelen.

Verder vond hij de automaat goed schakelen alleen in de 3e versnelling deed hij een klein beetje slippen bij lage toeren en het toerental schomelt licht bij constante snelheid wat waarschijnlijk de koppelomvormer is volgens de monteur.

De monteur wilde de motor eerst nog een keer koud starten alvorens hij dingen uit elkaar gaat sleutelen dus op dat moment ben ik naar huis gegaan en zouden ze me a.s maandag iets laten weten.. heb nog nooit zo naar maandag uitgekeken :)

mikemichiels93

Bericht door mikemichiels93 » 02 mar 2014, 13:50

Even een update ofja update denk een van de laatste. Heb de diagnose binnen van carrotech en deze was niet positief. Zal jullie de mail laten zien.

Goedemorgen Mike,

Naar aanleiding van onze diagnose aan jouw BMW 535D bij deze een update over de stand van zaken. We hebben inmiddels wat meer tijd aan de BMW besteed en de totale schade zo goed mogelijk in kaart geprobeerd te brengen. We hebben de auto uiteraard wel rijdend gehouden.

Bijgaand als PDF bestand heb ik een pro-forma factuur van de werkzaamheden tot op heden gedaan, daarop staat ook een gedeelte van de diagnose uitgeschreven. Onderstaand licht ik graag een en ander toe.

Helaas zijn er zo verschrikkelijk veel problemen in de auto aanwezig dat het simpelweg niet mogelijk is een totaalplaatje te maken. Als we dat zouden willen doen moeten er stapsgewijs onderdelen vervangen worden/storingen opgelost worden, net zo lang tot alles weer naar behoren werkt. Het gaat niet alleen om motorische problemen, er is veel meer met de auto aan de hand.

Zoals je in de pro-forma factuur kunt zien zijn er veel storingen op meerdere componenten aanwezig. Om de diagnose makkelijker te maken hebben we die allemaal gewist en gekeken wat er na de proefrit terugkwam. Zodoende werd de lijst van storingen wel wat korter maar het blijven er erg veel. Van de motor en automaat tot het klokkenpaneel, de DSC, bodycomputer, CAS (Car Acces System) etc. etc.

Buiten de eerder genoemde storingen om zijn er dan nog de motorproblemen, er is inderdaad een gebrek aan compressie op de 3e en 4e cilinder lijkt het. Met een koude motor loopt deze op maximaal 4 cilinders en walmt er een hoop niet verbrandde diesel uit de uitlaat. Tevens zijn er nog steeds storingen op de gloeibougies evenals de rondloopregeling, het gasklephuis, de turbodrukregeling, lambdasonde etc. etc. Ook hebben we vele lekkage’s van turbodruk, uitlaatgassen en olie geconstateerd. Naast die motorische problemen zijn de homokineet van de cardanas en de beide aandrijfassen achter totaal versleten. Een flinke lijst met defecten/problemen dus.

Na uitgebreid overleg met de collega’s hier en nogmaals bekijken van de auto/de defecten eraan hebben we besloten het volgende te adviseren; namelijk dat wij het economisch en technisch gezien niet verantwoord vinden om hem nog te maken. Om al deze zaken aan te pakken (en dat is noodzakelijk wil de 535d weer als een BMW gaan rijden) komt er zo veel geld bij kijken dat een andere kopen aanzienlijk goedkoper is. Delen van de problemen oplossen om geld te besparen is helemaal zonde, het is in alle gevallen namelijk al veel geld en dan is het nog steeds niet de auto die het kan of hoort te zijn.

Ik kan me zo voorstellen dat je een dergelijk advies niet had verwacht en we willen het dan ook graag aan je toelichten maar dat kan misschien beter per telefoon of zelfs hier ter plekke. Zou je een dezer dagen in de gelegenheid zijn om lang te komen? Dan kunnen we een en ander persoonlijk bespreken en ons advies nader toelichten. We zijn er van overtuigd dat we je daarmee het beste van dienst zijn. Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groeten,
Joep Schuurman

Carrec Technocenter BV
Sterrenbergweg 38
3769 BT Soesterberg
tel: 0346-350890

mikemichiels93

Bericht door mikemichiels93 » 02 mar 2014, 13:53

Ik neem het van de mannen aan en ze weten wel waar ze over praten. Helaas ga ik a.s dinsdag dan ook mijn 535d inruilen niet alleen om deze reden maar sinds ik de auto heb gekocht heb ik er alleen maar problemen mee gehad :bang: Toch jammer van zo een fantastische auto (als er geen problemen zijn ;) )

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 02 mar 2014, 15:47

Sjeetje zeg, wat een ellende lees ik zo, ik ken het bedrijf niet maar als hij goed bekend staat zal het wel kloppen. Hopelijk spring je er nog een btje uit met de kosten in de inruil.
Heel veel succes !
Je weet in ieder geval nu waar je op moet letten bij de volgende koop.

Mooggie

Bericht door Mooggie » 02 mar 2014, 17:56

Pfff, eerst al nieuwe turbo's, remschijven en blokken, hardyschijf en gloeibougies (op 3 maanden tijd), toen € 2.000,- verstuivers en nu deze waslijst problemen er nog bij. :gek: Je vraagt je af wat de vorige eigenaar in godsnaam allemaal met die auto heeft gedaan (of juist niet qua onderhoud). Zal flink balen zijn zeg!

Ben je nu meteen helemaal afgeknapt op een 535d? Of ga je nadat je deze hebt ingeruild toch gewoon weer kijken voor een ander exemplaar?

Ik rij zelf trouwens een 535d met inmiddels 240.000 km op de teller (gekocht met 122.000 km op de teller, bijna 3,5 jaar in bezit nu) en zit ook op de ca. € 3.500,- euro per jaar aan onderhoudskosten. Op zich heerlijk rijdende wagens die 535d's, maar het is duidelijk wel zaak dat je een aardig spaarpotje achter de hand hebt voor het nodige onderhoud.
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 02 mar 2014, 19:27

Wat een drama zeg!

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 02 mar 2014, 20:36

zeker wat een ellende , zijn dit 535d kwalen of is er niet goed met de auto om gegaan ?

Ik heb er 1 van het zelfde bouwjaar ben benieuwd wat mij te wachten staat.

:nee:

mikemichiels93

Bericht door mikemichiels93 » 02 mar 2014, 22:52

Mooggie schreef:Pfff, eerst al nieuwe turbo's, remschijven en blokken, hardyschijf en gloeibougies (op 3 maanden tijd), toen € 2.000,- verstuivers en nu deze waslijst problemen er nog bij. :gek: Je vraagt je af wat de vorige eigenaar in godsnaam allemaal met die auto heeft gedaan (of juist niet qua onderhoud). Zal flink balen zijn zeg!

Ben je nu meteen helemaal afgeknapt op een 535d? Of ga je nadat je deze hebt ingeruild toch gewoon weer kijken voor een ander exemplaar?

Ik rij zelf trouwens een 535d met inmiddels 240.000 km op de teller (gekocht met 122.000 km op de teller, bijna 3,5 jaar in bezit nu) en zit ook op de ca. € 3.500,- euro per jaar aan onderhoudskosten. Op zich heerlijk rijdende wagens die 535d's, maar het is duidelijk wel zaak dat je een aardig spaarpotje achter de hand hebt voor het nodige onderhoud.
Nee, Helaas ga ik niet weer voor een 535d, niet voor de schrik om weer voor hoge kosten te komen want ik denk dat de mijne echt wel het extreemste geval is en een e60 rijdt gewoon geweldig.

Maar de 535d heb ik gekozen voor zijn snelheid (man,man wat een kannon :amen: ) in de tijd dat ik deze auto heb gereden moet ik zeggen dat ik het vermogen eigenlijk weinig gebruik heb vandaar dat ik geen 535d meer verkies.

Toevallig deed zich een a... A8 3.0 tdi van 2006 voor en ga ik daar dinsdag heen kijken het schijnt een betrouwbare motor te zijn (goh wat een straf zon a8 :whistle: )maar toch vindt ik het heel erg jammer van mijn 535d.. ooit zal er toch wel een f10 komen :amen:

streamline

Bericht door streamline » 02 mar 2014, 23:01

Niet om je bang te maken, maar de 2.7 en 3.0 tdi van Audi heeft nog wel eens last van een distributieketting die problemen gaat geven. Die moet dan vervangen worden en de distributieketting zit niet aan de voorkant van het blok, maar aan de versnellingsbak kant. Waardoor de motor eruit moet en je wederom een boel euro's lichter wordt...

Zeg niet dat het gebeurd, maar het kan. Dus betrouwbaar zou ik ze niet helemaal willen noemen.

Ray_530d

Bericht door Ray_530d » 02 mar 2014, 23:03

Zo'n a8 is waarschijnlijk ook niet goedkoop in onderhoud en reparaties.

Maar loont het niet om de 535d is super staat te brengen en dan daar in te blijven rijden, want een andere aanschaffen zal ook niet goedkoop zijn. En dan weet je ook niet wat je te wachten staat?

Tevens heb je er zo veel al aan vernieuwd en kan je sommige gebreken niet zelf repareren?

Gr ray
Laatst gewijzigd door Ray_530d op 02 mar 2014, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”