Trilt en bonkt
Trilt en bonkt
Hallo,
Ik heb in de 1,2,3 met schakelen of het laten komen van de koppeling een hele irritante bonk achter in de auto,
Of als ik hem in de achteruit zet met de handrem erop en de koppeling langzaam laat komen hoor ik deze bonk ook.
Ook als ik de koppeling vanuit stilstand laat komen rammelt de hele wagen (als ik wat gas bijgeef dan weer niet).
De bonk kan echt wel luid zijn tenzij je echt héél zacht je koppeling laat komen. En als je dan geen gas geeft trilt hij echt heel veel.
Wat is dit?
Ik heb in de 1,2,3 met schakelen of het laten komen van de koppeling een hele irritante bonk achter in de auto,
Of als ik hem in de achteruit zet met de handrem erop en de koppeling langzaam laat komen hoor ik deze bonk ook.
Ook als ik de koppeling vanuit stilstand laat komen rammelt de hele wagen (als ik wat gas bijgeef dan weer niet).
De bonk kan echt wel luid zijn tenzij je echt héél zacht je koppeling laat komen. En als je dan geen gas geeft trilt hij echt heel veel.
Wat is dit?
Re: Trilt en bonkt
weet niet wat de km stand is?
Volgens mij zijn het of de diff rubbers, of tijd voor een nieuwe koppeling
ik heb hetzelfde probleem, maar vd zomer gaat er een nieuwe koppelingset in
Volgens mij zijn het of de diff rubbers, of tijd voor een nieuwe koppeling
ik heb hetzelfde probleem, maar vd zomer gaat er een nieuwe koppelingset in
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Re: Trilt en bonkt
Ik hoop dat het de diff rubbers zijn.frankyman schreef:weet niet wat de km stand is?
Volgens mij zijn het of de diff rubbers, of tijd voor een nieuwe koppeling
ik heb hetzelfde probleem, maar vd zomer gaat er een nieuwe koppelingset in
De km-stand is 218dkm nu. Maar ik denk niet dat de koppeling versleten is.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: Trilt en bonkt
Rammelen bij optrekken met weinig/geen gas kan ook duiden op een versleten dubbelmassavliegwiel (ja 3x woordwaarde :-) ).
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: Trilt en bonkt
Ik en een vriend hadden dit ook met een andere auto, toen bleken de motorsteunen versleten te zijn, hierdoor kon het hele blok kantelen en knalde de uitlaat steeds tegen de bodem.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 sep 2011, 12:28
Re: Trilt en bonkt
ik zou inderdaad eerst even het voorste dif rubber controleren, grote kans dat deze kapot is waardoor het dif speling heeft en gaat bonken bij lastwissel. Zo niet dan is de kans groot dat het een versleten dubbelmassavliegwiel is.
succes.
succes.
Re: Trilt en bonkt
Als je de motor af zet en hij staat in zijn vrij zonder koppeling in, hoor je dan ook bonk of geklapper ?
Als dit het geval is zou het je vliegwiel kunnen zijn.
Heb je soms een soort tjirp geluid dan zijn het je motorsteunen.
Anders toch je diff. rubbers controleren, op youtube staat wel hoe dit moet.
Als dit het geval is zou het je vliegwiel kunnen zijn.
Heb je soms een soort tjirp geluid dan zijn het je motorsteunen.
Anders toch je diff. rubbers controleren, op youtube staat wel hoe dit moet.