Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Aardig lijstje! Vergeet niet om de subframeophanging te versterken. Daarnaast is het ook aan te raden om de veertorens te verstevigen. Weet jij de veersterktes?
Gr
Gr
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Ah nu zie ik al wat op mijn zomer to-do lijstje mist chassis doorlassen. Dan ga ik het subframe ophanging ook meteen verstevigen.
Met die M50 heb ik voor 2015 grote plannen, die gaat inderdaad deze M54 dan vervangen. Klinkt onlogisch, maar heeft zo zijn reden.
Met die M50 heb ik voor 2015 grote plannen, die gaat inderdaad deze M54 dan vervangen. Klinkt onlogisch, maar heeft zo zijn reden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Die engine swaps vindt ik altijd wel erg interessant. Wat zijn die beweegredenen? Die M50's produceren wel het mooiste geluid . Dat de M54 motoren een elektronisch gaspedaal hebben en de oudere nog een gaskabel is dat verder geen probleem met overzetten, en het instrumentenpaneel kun je dat ook zo overzetten? Mocht ooit het blok in de mijne kapot zijn dan zou ik graag een M52B20 van een 320 erin willen leggen. Differentieel en steekassen zijn hetzelfde van een N42 en M52B20.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Van een 4 cilinder naar 6 cilinder is sowieso al lastig bij een e46, dan zit je met de kabelboom enz..
en uiteraard de rest van de auto.. onderstel enz enz enz..
en uiteraard de rest van de auto.. onderstel enz enz enz..
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Wat ik begreep van Ian was zelfs een M52TUB28 naar M54B30 geen makkelijke opgave. Zat inderdaad met bekabeling en dergelijke te kloten, maar altijd wel een leuke uitdaging!
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Waarom zou je van een M54 terug willen naar een M50?
Qua restwaarde van de motor zou het weinig uitmaken, qua betrouwbaarheid en vermogen zie ik ook weinig reden?
Stel dat je met turbo's aan de gang zou willen zou het ook met beide kunnen, toch?
Kan me voorstellen dat dat een rottig projectje zou worden met alle aanpassingen die je zou moeten doen.
Qua restwaarde van de motor zou het weinig uitmaken, qua betrouwbaarheid en vermogen zie ik ook weinig reden?
Stel dat je met turbo's aan de gang zou willen zou het ook met beide kunnen, toch?
Kan me voorstellen dat dat een rottig projectje zou worden met alle aanpassingen die je zou moeten doen.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Uit een M50B25 kun je veel beter, makkelijker, betrouwbaarder en goedkoper meer vermogen halen dmv turbo als bij een M54B30.
Want de M50 is ten eerste al gietijzer, dus kan beter tegen druk. Je kan zonder al te veel aanpassingen met turbo 450pk uit het blok halen (alleen andere injectoren) zonder dat het al te snel kapot gaat (M54 blijken met 300+ pk vaak al problemen te krijgen), De inlaat van de M54 moet compleet aangepast worden voordat die meer dan 0,6 bar druk aan kan. Onderdelen zijn er in overvloed en veel goedkoper dan voor een M54. en mocht het blok de poeier in lopen dan haal je voor een appel en een ei een 2e M50.
Daarnaast klinkt een M50 turbo ook nog is hartstikke geweldig, en is de M54 nog geld waard.
Het scheelt ook dat als ik een engine swap ga doen ik het chassis compleet kaal wil hebben, inverband met de kabelboom en dergelijk.
Maar het is nog niet zover, maar het plan is tot nu toe wel om na 2015 met een M50 te gaan rijden.
Want de M50 is ten eerste al gietijzer, dus kan beter tegen druk. Je kan zonder al te veel aanpassingen met turbo 450pk uit het blok halen (alleen andere injectoren) zonder dat het al te snel kapot gaat (M54 blijken met 300+ pk vaak al problemen te krijgen), De inlaat van de M54 moet compleet aangepast worden voordat die meer dan 0,6 bar druk aan kan. Onderdelen zijn er in overvloed en veel goedkoper dan voor een M54. en mocht het blok de poeier in lopen dan haal je voor een appel en een ei een 2e M50.
Daarnaast klinkt een M50 turbo ook nog is hartstikke geweldig, en is de M54 nog geld waard.
Het scheelt ook dat als ik een engine swap ga doen ik het chassis compleet kaal wil hebben, inverband met de kabelboom en dergelijk.
Maar het is nog niet zover, maar het plan is tot nu toe wel om na 2015 met een M50 te gaan rijden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Gisteren begonnen aan de contours, en vandaag weer een hoop aan het interieur gedaan!
De randen van de 7,5J's waren gepolijst, en het hart gespoten, de 8,5J's waren compleet gespoten. inmiddels begonnen met schuren en ontvetten
Geschuurd:
Vandaag alle kleine dingetje uit het interieur gehaald: beugeltjes, gordels, nog wat isolatie achter het dashboard verwijderd.
en het meeste bituum is eindelijk weg resten verwijderd met wasbenzine en wat roest van stilstaand water weggeschuurd en geprimerd. Bovenste deurlijsten en tweeters weggehaald en gaspedaal weer gemonteerd. morgenvroeg weer verder
De randen van de 7,5J's waren gepolijst, en het hart gespoten, de 8,5J's waren compleet gespoten. inmiddels begonnen met schuren en ontvetten
Geschuurd:
Vandaag alle kleine dingetje uit het interieur gehaald: beugeltjes, gordels, nog wat isolatie achter het dashboard verwijderd.
en het meeste bituum is eindelijk weg resten verwijderd met wasbenzine en wat roest van stilstaand water weggeschuurd en geprimerd. Bovenste deurlijsten en tweeters weggehaald en gaspedaal weer gemonteerd. morgenvroeg weer verder
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Je blijft lekker bezig man...wat zit er een hoop zooi in die autos he
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Haha ja nogal! Maar vanaf nu zal het allemaal wat sneller gaan. Ik kan nu gaan beginnen met het rijklaar maken! Ben zo benieuwd hoe die rijdt met 100% diff haha.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
kevin met zo,n vast gelasten diff als je hem dan in de achteruit zet krakkelt die toch
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Ik hoor geen gekke geluiden met achteruit rijden, maar DAMN!! wat rijdt dat ding fantastisch!
Lekkere bak herrie gemaakt (einddemper eraf gesloopt), en ff een stuk gegle.. uh gereden
Actie filmpjes plaats ik hier maar niet haha, filmpje van het geluid kan ik jullie niet onthouden. Weg met die dempers! wat een verschil ook zo met dat lichtere vliegwiel!
EDIT: krijg filmpje niet ge-embedded: http://www.youtube.com/watch?v=iJ4HzvA2Uyw
Vandaag ook maar even de moeite genomen de auto te wassen (weer een excuus om een stukje te kunnen rijden), en wat foto's geschoten van de huidige staat.
Lekkere bak herrie gemaakt (einddemper eraf gesloopt), en ff een stuk gegle.. uh gereden
Actie filmpjes plaats ik hier maar niet haha, filmpje van het geluid kan ik jullie niet onthouden. Weg met die dempers! wat een verschil ook zo met dat lichtere vliegwiel!
EDIT: krijg filmpje niet ge-embedded: http://www.youtube.com/watch?v=iJ4HzvA2Uyw
Vandaag ook maar even de moeite genomen de auto te wassen (weer een excuus om een stukje te kunnen rijden), en wat foto's geschoten van de huidige staat.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen
Dat wilde ik ook, maar zie het nu als geluk bij een ongeluk aangezien ik de auto waarschijnlijk in had geruild voor de MINI en een E36 drifter , deze is veel dikker!deboet schreef:wat een leuk project zeg.
zit met veel bewondering naar de foto's te kijken.
Heb zelf de zelfde auto gekocht maar dan in gehele orginele staat en dat wou ik ook nog wel een poosje zo houden
haha. ik blijf je volgen man.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact