Auto reageert niet op sleutel
Re: Auto reageert niet op sleutel
Zelfde als mij
Misschien kunnen we samen een keer kijken , je moet je speakers eruit halen en het kleine ruitje open doen enz enz ...
Er zijn veel diy voor deze .
Misschien kunnen we samen een keer kijken , je moet je speakers eruit halen en het kleine ruitje open doen enz enz ...
Er zijn veel diy voor deze .
Ja idd. Ga morgen aan de slag en laat het dan weten. Heb in ieder geval een diy.
BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Zojuist mijn kabelboom gecontroleerd. Helaas geen enkele kabelbreuk gevonden. Heb de dakspoiler ook eraf gehaald en de antenne module ziet er ook goed uit. Geen water of iets in die richting. Nu vraag ik me af waar het probleem nog meer zou kunnen liggen. Kan het kloppen, dat de module onder de spoiler defect is? Mijn radio werkt gewoon perfect ook de ontvangst..? Wie o wie heeft meer suggesties?
Alvast dank.
Alvast dank.
Geen enkele kabelbreuk gevonden ? Zelfs geen kabel die bijna door was ? Ofwel is hij pas gerepareerd ofwel heb je niet goed gekeken. Heb je de luidsprekers eruit gehaalt en de kabel naar binnen getrokken en daarna al de kabels nagekeken ?
525d E61 2007 pre-LCI
Voor zover ik kon zien waren geen kabels die bijna door waren. Heb de luidspreker eruit gehaald en de kabelboom naar binnen getrokken voor zover het kon. Want op een gegeven moment kan je de kabels niet trekken omdat hij te straks gespannen is. Wel heb ik gezien dat een aantal kabels al voorzien waren van soldeer en tape. Wellicht heeft de vorige eigenaar dit eerder aangepakt. Het lastige is dat je de kabels via de luidspreker niet ver genoeg kan trekken. Voor zover ik weet heb ik goed gekeken en kabel voor kabel of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
je moet de kabels losdoen en en volledig naar binnentrekken, betwijfel of je zo veel kan zien.
Dan krijg je dit :
en dit :
Dan krijg je dit :
en dit :
525d E61 2007 pre-LCI
ik heb dit ook gehad en de module zelf zag er ook goed uit langs de buiten kant.
haal de witte plastiek er eens af en kijk naar plekken op de printplaat heb je die dan nieuwe module steken heb het zelfde gehad alles ging buiten de sleutel en ook naar breuk gezocht niks gevonden toen de module na gekeken en die had plekken nieuwe erin en het was opgelost
haal de witte plastiek er eens af en kijk naar plekken op de printplaat heb je die dan nieuwe module steken heb het zelfde gehad alles ging buiten de sleutel en ook naar breuk gezocht niks gevonden toen de module na gekeken en die had plekken nieuwe erin en het was opgelost
Jep. wat Crean zegt kan ook veelal door waterschade.
Het makkelijkst is het te doen zoals Tom zegt, maar dan moeten alle kabels uit je achterklep en het ruitje naar binnen getrokken worden. Neem je tijd want dit is veel werk.
Let op het ruitje!! alleen losschroeven als ie open is!!
En leg wat oude handdoeken op je dak en om de scharnieren, ivm lakschade
Succes
Het makkelijkst is het te doen zoals Tom zegt, maar dan moeten alle kabels uit je achterklep en het ruitje naar binnen getrokken worden. Neem je tijd want dit is veel werk.
Let op het ruitje!! alleen losschroeven als ie open is!!
En leg wat oude handdoeken op je dak en om de scharnieren, ivm lakschade
Succes
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Ja ga morgen of even mijn antenne module openmaken en kijken hoe het eruit ziet. Het makkelijkste zou zijn als ik het kon testen met een andere antenne module.. Heeft iemand er een liggen? Als de sleutel met een andere module wel reageert dan weten we meteen waar het probleem ligt. Alle kabels gaan lostrekken is natuurlijk geen kleine klus..
@Tom-il om alles los te maken lukt mij tot nu toe wel. Als ik dan eenmaal bij de kabelboom ben dan kan ik hem niet doortrekken via de speaker opening want de kabelboom trekt dan strak aan, omdat hij door loopt langs de zijkant naar beneden richting de achterlichten. Is het de bedoeling dat ik deze kabels moet doorknippen om zo de andere helft naar binnen te kunnen trekken? De kabels vanaf de Antenne module krijg ik wel binnen met stekkers en al. Alleen niet die aan mijn achterklep zit omdat deze doorloopt naar beneden toe.
Bij een goede DIY staat wel dat je wel zowat de hele achterklep moet demonteren (alle kunststof delen) om lengte te krijgen zodat je de kabels naar binnen kunt doortrekken.
Hmmm oke helaas gaat mijn diy niet zo ver. Ben er dus nog lang niet. Thanks.
Ik heb die kabels doorgeknipt.djvirus schreef:@Tom-il om alles los te maken lukt mij tot nu toe wel. Als ik dan eenmaal bij de kabelboom ben dan kan ik hem niet doortrekken via de speaker opening want de kabelboom trekt dan strak aan, omdat hij door loopt langs de zijkant naar beneden richting de achterlichten. Is het de bedoeling dat ik deze kabels moet doorknippen om zo de andere helft naar binnen te kunnen trekken? De kabels vanaf de Antenne module krijg ik wel binnen met stekkers en al. Alleen niet die aan mijn achterklep zit omdat deze doorloopt naar beneden toe.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik denk dat ik die kabels dan ook maar ga doorknippen. Zie het niet zitten om alle plastic delen te demonteren om zo zoveel mogelijk kabel mee te krijgen. Als er een breuk zit dan zal het in ieder geval vanaf het stukje zijn die onder de klem zit neem ik aan... Kan het ook zo zijn dat als er een kabelbreuk aan de linkerkant van de achterklep zit dat het dan ook niet werkt? Heb namelijk niet aan de linkerkant gekeken.
Heb wel mijn Antenne module losgehaald en gekeken.. Zie hieronder foto's.. Heb de plekken met een tandenborstel schoongemaakt, maar helaas lag het daar niet aan...
Heb wel mijn Antenne module losgehaald en gekeken.. Zie hieronder foto's.. Heb de plekken met een tandenborstel schoongemaakt, maar helaas lag het daar niet aan...