525d E61 2005 remmen, accu,

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
jvbosma

525d E61 2005 remmen, accu,

Bericht door jvbosma » 11 mar 2014, 12:13

Beste allen, zoals in mijn voorstelpost al staat een 525d gekocht, ik heb wat vragen over de remmen, sinds vandaag trilt het stuur bij het remmen (op hoge snelheid), ik had gister ook al piepende remmen opgemerkt bij zacht remmen en bij het stoppen voor een stoplicht slaan de remmen op het laatste moment 'vast' (hoe subtiel ik ook probeer te remmen) waardoor je met een redelijke schok stilstand kom. Ik had dit trillend remmen niet met de winderbanden/velgen maar wel met de zomerbanden/velgen (direct bij thuiskomst eronder gezet). Kromme schijven bestaan 'niet' begrijp ik http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths# zou het dan alleen residu zijn? hoe krijg ik dat dan weg?

Of zijn het de draagarmrubbers? Maar zou het trillen dan ook niet bij de winterbanden voelbaar moeten zijn?

Of ligt het aan de velgen, maar dan zou ik het ook bij het rijden verwachten.

Wat zou het op het laatste moment abrupt 'vasthappen' van de remmen bij het stoppen kunnen zijn?

Verder blijkt de accu niet zo goed meer te zijn 490 van de 830 ampere, klopt het dat een nieuwe accu opnieuw ingeladen moet worden of kan ik er gewoon een andere in stoppen?

speedy01

Re: 525d E61 2005 remmen, accu,

Bericht door speedy01 » 11 mar 2014, 12:30

ja als je de accu vervangt moet je hem laten inlezen wel een varta accu kopen of orginele want anders kijg je er problemen mee.

jvbosma

Bericht door jvbosma » 11 mar 2014, 12:33

Kan ik die zelf (laten) inbouwen en dan door bmw laten inlezen? En wat kost dat inlezen?

craen

Bericht door craen » 11 mar 2014, 12:35

speedy01 schreef:ja als je de accu vervangt moet je hem laten inlezen wel een varta accu kopen of orginele want anders kijg je er problemen mee.
dan van varta of orgineel is larie.
koop een battery met dezelfde waarde als erin zit en geen probleem maar wel altijd inleren ja

jvbosma

Bericht door jvbosma » 13 mar 2014, 07:52

Ik heb van de pechhulp wel begrepen dat varta beter is, hij gaf aan dat goedkope merken vaak voordat ze geplaatst zijn hun laadspanning niet haalden, laat staan na enkele jaren, hij rade varta blue of silver aan omdadt die 'geen' problemen geven. Ik begrijp echter dat bmw accu's verslind dus of het dan nog financieel uit kan?

Ik heb de bmw dealer gevraagd waarom de accu ingelezen moet worden, zij gaven aan dat de computer nu uitgaat van een slechte accu die veel bijgeladen moet worden, en omdat de bmw dit gewend is zou hij dit ook blijven doen bij een nieuwe accu. Klinkt aan de ene kant plausibel aan de andere kant als de auto door heeft dat de accu veel bijgeladen moet worden kan hij toch ook merken dat dat niet meer hoeft. :s

Wing

Bericht door Wing » 13 mar 2014, 08:15

Zoek via Ebay naar een Varta accu. Je zult zien dat je voor een vergelijkbare prijs als een semi-B merk uitkomt wat je hier zou kunnen kopen. Ik koop al circa 8 jaar alleen via Ebay mijn accu's. De ene keer komen ze uit Duitsland, de andere keer uit Frankrijk en heel soms uit Engeland. Bij mij komt alleen Varta of Bosch erin. Met de andere accu's heb ik slechtere ervaring. Zorg idd ervoor dat je een accu koopt met dezelfde waarden om problemen te voorkomen.
F31 320DA en E88 120i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”