Himmm okeBM-DUB schreef:wat ik niet begrijp, volgens de BMW dealer moet de Vanos druk op 60 bar zitten....
Ik laat wel de compressie meten vvoor de zekerheid
Himmm okeBM-DUB schreef:wat ik niet begrijp, volgens de BMW dealer moet de Vanos druk op 60 bar zitten....
Martin ik heb eigenlijk nog steeds twijfels over die ene dag bij atm tuning. Jij niet? Want;MR-tin schreef:Minimaal 60 ja wat ik begreep voor een goed functionerende vanos.
Liefst rond de 80, dus jouw vanosdruk lijkt me gewoon gezond ozan.
Bij mij was ie toen 49 bar
Nee man. Ik had ze vandaag aan de lijn, ze waren nog bezig en ook met een andere auto die daar al 3 weken staat. Ik denk morgen.MR-tin schreef:Dat was wel een beetje apart ja haha maar goed dat jouw auto een aantal pk's mist dat is duidelijk, met of zonder testbank
Heb je de auto alweer terug trouwens of staat ie nog bij molenaar??
Als het goed is wel. Flinke bedrag die ik moet betalen. Ik hoop dan ook dat na deze bedrag mn auto goed is anders is het flink balenBM-DUB schreef:dus morgen krijg je hem terug met nieuw vliegwiel?
Stel dat de auto niet meer trilt, dan is de tweede missie " oorzaak pk en koppel verlies"BM-DUB schreef:ik hoop het voor je! dan kan je eindelijk genieten van de V10.
Beste Erwin, koppeling en vliegwiel zijn vervangen. En zelf nog een stukje plastik achtig iets die was ook versleten. Ik denk ook dat er vel launch control is gebruikt want in 20.000 km krijg je geen vliegwiel kapot bij normaal gebruik.ErwinE60 schreef:Kijk dat zijn goede berichten !
Hebben ze trouwens ook gekeken naar de staat van de koppeling?
Ik vermoed dat als het vliegwiel defect is, dat er misschien launch control gebruikt is geweest door de vorige eigenaar, ik hoor veel dat de koppeling daar altijd de dupe van is, maar aangezien het vliegwiel ervoor zit was ik daar toch wel nieuwsgierig naar of ze ook de koppeling bekeken hadden.
In ieder geval veel plezier met de auto !