Nokkenassen
Nokkenassen
Hallo hier mijn eerste vraag zal de laatste ook niet zijn denk ik.
Ik had een lekke koppaking laten vlakken enz vandaar de kop erop gezet alles ging goed
totdat ik de inlaat nokkenas plaatste ,zachtjes de lagerschalen gemonteerd en knak nokkenas in
twee stukken.
Zitten zoeken op het internet maar kan nog geen inlaat nokkenas vinden nu vroeg ik mij zelf af
kunnen er ook nokkenassen in van een 318 is en zal ik dan ook de klepveren ect moeten vervangen.
Alvast bedankt.
Of is er nog iemand die nog nokkenassen heeft liggen.
Ik had een lekke koppaking laten vlakken enz vandaar de kop erop gezet alles ging goed
totdat ik de inlaat nokkenas plaatste ,zachtjes de lagerschalen gemonteerd en knak nokkenas in
twee stukken.
Zitten zoeken op het internet maar kan nog geen inlaat nokkenas vinden nu vroeg ik mij zelf af
kunnen er ook nokkenassen in van een 318 is en zal ik dan ook de klepveren ect moeten vervangen.
Alvast bedankt.
Of is er nog iemand die nog nokkenassen heeft liggen.
- Jeffrey1988
Re: Nokkenassen
Wat voor motor heb je er uberhaupt inzitten?
Bmw e36 320i Cabrio
1994 Boston Green Metallic
57.000KM
1994 Boston Green Metallic
57.000KM
Hij heeft een 318ti (zie voorstel topic). Dus dat is volgens mij hetzelfde blok als een 318is. Maar het heet anders omdat het in de compact zit?
Hoi als het goed is een m42 motor.
318ti compact 16 klepper bj 1995
318ti compact 16 klepper bj 1995
Nou het schijnt dat de nokkenassen scherper zijn dus zit ik ook met de eventuele veren.
Zag ook dat de deksel van de 318 IS anders waren van de blokdeksel dan mijn wagen.
Nou ga je mij ook te diep (er zijn hier vast personen die er meer verstand van hebben), maar volgens mij is een 318is ook als M42 en M44. Ik vermoed dat de 318is en 318ti hetzelfde zijn, maar heten anders omdat ze in een andere carrosserie zitten.
Er zitten wel wat veranderingen aan en op maar kan morgen een ander blok ophalen
wel 225 km weg maar dan heb ik de juiste ook van een 318ti.
Losse kop van een IS 318 kost gemiddeld 150 euro alleen de kop dan.
Compleet blok kost 250 euro.
Blok wat ik morgen ga halen kost 150 euro en komt uit een 381ti.
wel 225 km weg maar dan heb ik de juiste ook van een 318ti.
Losse kop van een IS 318 kost gemiddeld 150 euro alleen de kop dan.
Compleet blok kost 250 euro.
Blok wat ik morgen ga halen kost 150 euro en komt uit een 381ti.
- bimmer-jeroen
Let er wel op of je de M42 hebt of de M44 heten allebei 318is/ti. Maar weet haast zeker dat de nokkenassen wel degelijk verschillen..
De klepsteeltjes van de M44 zijn dikker en de klep gaat verder open dan bij de M42. Dan moet de nokkenas haast wel anders zijn.
ter bevestiging:
M42:
http://bmwfans.info/parts-catalog/11311734118/
En de M44:
http://bmwfans.info/parts-catalog/11311247961/
De klepsteeltjes van de M44 zijn dikker en de klep gaat verder open dan bij de M42. Dan moet de nokkenas haast wel anders zijn.
ter bevestiging:
M42:
http://bmwfans.info/parts-catalog/11311734118/
En de M44:
http://bmwfans.info/parts-catalog/11311247961/
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Bedankt jeroen.
Ben zover dat ik een andere kop besteld heb bij www.dparts.com/ hadden meerdere koppen op voorraad liggen
incl de nokkenassen kosten 135 euro incl verzenden.
Weet ik zeker dat ik de goede krijgt voordat de motor een vastloper krijgt.
Ben zover dat ik een andere kop besteld heb bij www.dparts.com/ hadden meerdere koppen op voorraad liggen
incl de nokkenassen kosten 135 euro incl verzenden.
Weet ik zeker dat ik de goede krijgt voordat de motor een vastloper krijgt.
- bimmer-jeroen
135euro voor een nieuwe kop met nokkenassen? 

e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Niet nieuw maar een gebruikte maar weinig geld dacht ik.
Net ook een m42 318is blok opgehaald op 12 km van hier met motorschade drijfstang door het blok.
Verder compleet met startmotor dynamo enz enz voor weinig heb voorlopig onderdelen genoeg.
Net ook een m42 318is blok opgehaald op 12 km van hier met motorschade drijfstang door het blok.
Verder compleet met startmotor dynamo enz enz voor weinig heb voorlopig onderdelen genoeg.