Probleem met de lak
Probleem met de lak
Nou heb ik iets waar ik geen verklaring voor heb en waarschijnlijk ook geen geodkope oplossing;
Binnen een week zit er ineens een plek op mijn motorkap van 10x10 cm waar de blanke lak is verdwenen??? Ook een klein plekje op de bumper. Vorige week tijdens het wassen zat er zeker te weten nog gewoon blanke lak.
Ben bij een officiële schadehersteller geweest en hij wist me te vertellen dat de auto al eens overgespoten moest zijn en de hechting slecht is geweest. Nou, echt niet! Het is nog de eerste laklaag.
Nu heb ik wel last van steenslag en moet de boel toch wel eens opnieuw gespoten worden, maar 850 euro vind ik nogal wat veel.
Mijn verzekering dekt dit niet, zou ik dit kunnen verhalen bij BMW? Volgens mij heb je toch 5 jaar garantie op de lak? Hij is silver en bijne 6 jaar oud.
Foto's plaats ik binnenkort, baal er ontzettend van!
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en misschien een slimmem oplossing?
Alsvast bedankt, gr. Leon
Binnen een week zit er ineens een plek op mijn motorkap van 10x10 cm waar de blanke lak is verdwenen??? Ook een klein plekje op de bumper. Vorige week tijdens het wassen zat er zeker te weten nog gewoon blanke lak.
Ben bij een officiële schadehersteller geweest en hij wist me te vertellen dat de auto al eens overgespoten moest zijn en de hechting slecht is geweest. Nou, echt niet! Het is nog de eerste laklaag.
Nu heb ik wel last van steenslag en moet de boel toch wel eens opnieuw gespoten worden, maar 850 euro vind ik nogal wat veel.
Mijn verzekering dekt dit niet, zou ik dit kunnen verhalen bij BMW? Volgens mij heb je toch 5 jaar garantie op de lak? Hij is silver en bijne 6 jaar oud.
Foto's plaats ik binnenkort, baal er ontzettend van!
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en misschien een slimmem oplossing?
Alsvast bedankt, gr. Leon
Geniet van het leven, voor je het weet is het voorbij
Re: Probleem met de lak
volgens mij heb je die garantie alleen als eerste eigenaar, dus nieuw bij de bmw dealer gekocht hebt.
heb je alle info van de auto?
is er schade geweest wat herstelt heeft moeten worden... bumper + motorkap zou aanrijdings schade geweest kunnen zijn.
heb je alle info van de auto?
is er schade geweest wat herstelt heeft moeten worden... bumper + motorkap zou aanrijdings schade geweest kunnen zijn.
Is idd niet leuk dit.
Maar hoe zeker ben je ervan dat de wagen geen schade gehad heeft?
Als de blanke lak loslaat is idd een geval van slecht gemaakte schade.
Er zijn zelfs gevallen bekend dat een Bmw zelfs schadewagens verkocht in de huissellectie.
1 van de voorwaarden van huisselectie is dat ze geen schade mogen gehad hebben.
Dus die huissellectie is niet heillig.
850 euro is veel geld maar je zit met kleurverschil je zult dus de hele neus moeten spuiten+zijpanelen.
Is 850 euro dan voor wat ik opnoem?
Oplossing is mischien op de sloop een motorkap met de zelde kleur zien te vinden.
Btw in je showroom staat dat jouw 318ti een 2.0 16v is met 148pk.
Volgens mij is het standaard een 1.9 16v met 140pk
Vr gr,
René
Er zijn zelfs gevallen bekend dat een Bmw zelfs schadewagens verkocht in de huissellectie.
850 euro is veel geld maar je zit met kleurverschil je zult dus de hele neus moeten spuiten+zijpanelen.
Oplossing is mischien op de sloop een motorkap met de zelde kleur zien te vinden.
Vr gr,
René
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Bij mijn vorige wagen was iemand op de motorkap gaan zitten (|
Toen heb ik er een nieuwe motorkap op gekregen. Bij een erkende spuiter laten lakken. Binnen een maand drie stukken blanke lak eraf! Terug gebracht, idd hechting problemen. Kosteloos opnieuw gespoten... lekker hoor zo'n erkende spuiter!
Samengevat: is dus goed mogelijk dat hij gespoten is, zonder dat jij het weet (tenzij je zelf de eerste eigenaar bent)
Garantie is idd 6 jaar.
Toen heb ik er een nieuwe motorkap op gekregen. Bij een erkende spuiter laten lakken. Binnen een maand drie stukken blanke lak eraf! Terug gebracht, idd hechting problemen. Kosteloos opnieuw gespoten... lekker hoor zo'n erkende spuiter!
Samengevat: is dus goed mogelijk dat hij gespoten is, zonder dat jij het weet (tenzij je zelf de eerste eigenaar bent)
Garantie is idd 6 jaar.
- ///M 330Ci
Eerste eigenaar zegt ook niet alles, onderweg vanaf de fabriek naar de dealer kan ook wel eens iets beschadigen, en dat wordt dan later bijgespoten..Mac schreef:Samengevat: is dus goed mogelijk dat hij gespoten is, zonder dat jij het weet (tenzij je zelf de eerste eigenaar bent)
Garantie is idd 6 jaar.
Als je idd de eerste eigenaar bent en je dealer wil je niet verder helpen en er verder (bij jou) niks met de auto gebeurd is zou ik een nette maar toch strenge brief/email naar BMW Nederland sturen en de situatie uitleggen..
Freude am Fahren
Het schadebedrag is idd zo hoog omdat alles gespoten moet worden ivm kleurverschil.bofkont schreef:Is idd niet leuk dit.
Vr gr,
René
De auto is altijd bij de dealer in onderhoud geweest. In de onderhoudshistorie is geen schade en/of overspuiten bekend. Zal eens een mailtje sturen naar BMW-Nederland, niet geschoten is altijd mis.
318ti is idd geen 2.0, het is is 1.995 maar wel 148 PK, althans volgens de Dynojetuitdraai. Volgens mij is wat jij opnoemt het vorige model 318ti <2001 (volgens mij?)
Geniet van het leven, voor je het weet is het voorbij
Wat is alles ?? Meer dan je motorkap zal een goede spuiter echt niet hoeven te spuiten hoor, en ook nog eens alleen maar de bovenkant. Je hoeft in principe nooit over de naad te spuiten ivm kleurverschil, en een motorkap wordt aan alle kanten omringt door een naadje. Als die alleen de bovenkant van je motorkap spuit heb je bij een goede spuiter geen kleur verschil en hoeft dat volgens mij echt geen 850 euro te kosten...Oelie schreef:Het schadebedrag is idd zo hoog omdat alles gespoten moet worden ivm kleurverschil.
voor 850 koop je een nieuwe kap volgens mij... zal wel incl bumper zijn?
Idd wat Griffendahl zegt kan welleens goed kloppen dat je niet alles hoeft te spuiten.
Alleen een motorkap ben je met 300/350 euro wel klaar met spuiten.
Zou eens bij wat meerdere schade bedrijven informeren.
Maar schade wordt niet altijd vermeld bij het verleden van een wagen, idd bij transport gebeuren veel ongelukjes en gaan ze gelijk naar de spuiter, ook als de wagen bij een niet Bmw schadehersteller wordt gespoten zul je niet kunnen terugvinden.
Verzekeraars kunnen trouwens op kenteken kijken of er ooit schade is gedeclareerd op kenteken.
Zou dus ook nog je verzekering kunnen bellen.
Je wagen is idd 1995cc dus eigenlijk zo goed als 2000cc.
143pk standaard heb het effe opgezocht.
Zal wel goed rijden
Alleen een motorkap ben je met 300/350 euro wel klaar met spuiten.
Zou eens bij wat meerdere schade bedrijven informeren.
Maar schade wordt niet altijd vermeld bij het verleden van een wagen, idd bij transport gebeuren veel ongelukjes en gaan ze gelijk naar de spuiter, ook als de wagen bij een niet Bmw schadehersteller wordt gespoten zul je niet kunnen terugvinden.
Verzekeraars kunnen trouwens op kenteken kijken of er ooit schade is gedeclareerd op kenteken.
Zou dus ook nog je verzekering kunnen bellen.
Je wagen is idd 1995cc dus eigenlijk zo goed als 2000cc.
143pk standaard heb het effe opgezocht.
Zal wel goed rijden
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i