Danish: M3 SMG II: APK en gewassen

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
////Maikel

Re: Danish: M3 SMG II: remmen er op, maar subframe gecracked

Bericht door ////Maikel » 15 mar 2014, 12:36

Voor de duidelijkheid, het is niet het subframe zelf wat scheurt maar de subframebevestigingen of rondom de bevestigingen van de carrosserie zelf.

Beste kun je het zien door het subframe los te halen, stukje laten zakken en goed de plekken schoonmaken waar je subframe bevestigd zit.

Maar preventief laten verstevigen is het beste.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 15 mar 2014, 17:57

En wat waren de symptomen van een gescheurd frame bij jou?

vang

Bericht door vang » 15 mar 2014, 19:25

hmm das minder leuk nieuws, maar goed dat je t gelijk grondig aanpakt !
Beest Met 4 Wielen

Dcreator

Bericht door Dcreator » 17 mar 2014, 01:14

Pff balen man! Wij hebben ook een e36 gehad die dat had! maar komt wel weer goed! :duim:

vang

Bericht door vang » 20 mar 2014, 17:09

weet je al wat meer Danish?
Beest Met 4 Wielen

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 21 mar 2014, 00:39

matheeuwissen schreef:Hoe kun je zien of je subframe gescheurd is?
Het is inderdaad wat Maaikel zegt, de bevestigingspunten van de subframe. Haalde het zelf ook door elkaar, excuus.

Bij mij zagen wij het toen we rond de bevestigingpunten keken. Je kan het moelijk zien.
320ciE46 schreef:En wat waren de symptomen van een gescheurd frame bij jou?
Qua wegligging merkte ik niets. Alleen met het optrekken in ze 1e of in ze achteruit merkte ik het. Je gaf gas en dan duurde het een seconde tot de bonk van de smg voordat de auto in beweging kwam.
Trouwens als je ook in de toeren zat en het gas los liet en weer er op ging.
Dacht eerst dat het alleen de rubbers waren zoals met de 330 cabrio toen der tijd.
vang schreef:weet je al wat meer Danish?
Yes! Het blijkt toch best goed gescheurd te zijn. Begin van de week netjes een telefoontje van Bas gehad. Scheur was dusdanig lang, dat de brandstoftank er ook af moest om er bij te kunnen en het goed te kunnen lassen. Prijs ging iets omhoog hierdoor.

Tevens gister gesproken, bleek dat de verkeerde powerflex bussen waren geleverd. 2 goede en 2 verkeerde bussen.

Hopelijk maandag ophalen!
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

vang

Bericht door vang » 21 mar 2014, 11:16

Leuk om naar maandag uit te kijken! Alvast veel plezier gewenst
Beest Met 4 Wielen

bofkont

Bericht door bofkont » 21 mar 2014, 13:46

Pfff zuur man -_-

Veel succes met het herstel, weet je ook gelijk dat het nu perfect is :duimen:
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 03 apr 2014, 01:23

Zo de M3 is finally back!

Vorige week naar Bas Roos gereden om de M op te halen. Als ik Xander mag geloven, was het goed gescheurd. Meer dan normaal. Dit bracht in mijn geval wat extra kosten met zich mee.
Er werd ook al verteld dat er meestal een handremkabel of remkabel doorbrak en dus rekening moest houden met extra €€'s. Dus ik ging er vanuit dat dat sowieso wel het geval zou zijn, echter het tegendeel bleek en werd mij netjes meegedeeld. Een 10 voor eerlijkheid :duimen:

Op de terugrit rustig de auto warm gereden. In de stad merk je meer gebonk tijdens het optrekken en schakelen, maar het is een directere gebonk dan voorheen. Inderdaad minder flex zoals Danpy al aangaf.
Uiteindelijk motor op temperatuur en vanuit stilstand vlotjes de snelweg op gereden.... :love: wow...

Dat schakelt vele male beter en directer dan voorheen. Je voelt geen verlies tussen het schakelen en opvangen van de versnelling ? Lekker direct en gaan! Het bekende SMG gebonk is bij belasting in de toeren zo goed als weg. :love: Dat word genieten op de ring :shine:

Zoals Highperformance al aanraadde, ga ik de draagarmrubbers vooras /motorrubbers ook een keer meepakken met powerflex zwart. Tijdens het rijden is het voelbaar dat achter snaar strak is en voor wat losjes. Voelt niet als één geheel aan zeg maar.

Terug naar de stugheid van de zwarte powerflex rubbers. Heb er dagelijks in gereden en het is inderdaad stug.. Voor al als je(toen ik ) vermoeid/ziek/ chagerijnig bent, is het niet erg comfortabel om er in de stad mee te rijden, vooral icm het onderstel. Of je moet beter opletten met doseren van het gaspedaal. Maar dat was het daarvoor soms ook al niet.. : :roll:
Op de snelweg merk je qua comfort geen verschil.
Anders als je vit bent, is het heerlijk directer rijden! Dan maakt het stuggere helemaal niet meer uit.

Kortom al met al een leuke upgrade!
Next op de checklist is die verdomde lagerschalen. Dan hopelijk in Mei richting de RING!
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Dutchie
Contacteer:

Re: Danish: M3 SMG II: POWERFLEXED

Bericht door Dutchie » 03 apr 2014, 08:16

Lekker bezig man! nog van plan het interieur eruit te halen? geloof me, er gaat een wereld voor je open als je dat doet :love:
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

NielZ

Bericht door NielZ » 03 apr 2014, 11:04

Danishbmw schreef:
Dat schakelt vele male beter en directer dan voorheen. Je voelt geen verlies tussen het schakelen en opvangen van de versnelling ? Lekker direct en gaan! Het bekende SMG gebonk is bij belasting in de toeren zo goed als weg. :love: Dat word genieten op de ring :shine:
Heeft dat te maken met het gescheurde subframe? (of heb ik ergens gruwelijk overheen gelezen?)

kotje

Bericht door kotje » 03 apr 2014, 19:18

lekker gedaan danish.

gr

kotje

Drost

Bericht door Drost » 04 apr 2014, 10:56

Heb er dagelijks in gereden en het is inderdaad stug.. Voor al als je(toen ik ) vermoeid/ziek/ chagerijnig bent, is het niet erg comfortabel om er in de stad mee te rijden,
Jij bent altijd chagerijnig gewoon verkopen dat ding :leip:

Maar gelukkig is het allemaal weer gemaakt.

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 07 apr 2014, 23:20

Dutchie schreef:Lekker bezig man! nog van plan het interieur eruit te halen? geloof me, er gaat een wereld voor je open als je dat doet :love:
Denk hem zo te blijven gebruiken. Wordt anders te luid gok ik. Dat is niet prettig richting de ring bijv.
NielZ schreef: Heeft dat te maken met het gescheurde subframe? (of heb ik ergens gruwelijk overheen gelezen?)
Zou goed kunnen, maar denk vooral ook door de wat versleten rubbers.

@drost: scheur was te wijten aan jouw.. Jij zit meestal rechtsachter als je mee rijdt..

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 01 mar 2015, 20:37

M3 is weer terug.

Heeft een maandje bij Bas Roos gestaan voor het een en ander:
- Lagerschalen , carterpakking, verse 10w60 olie en filter
(ruim op tijd gelukkig, maar waren wel aan vervanging toe, ondanks de terugroep actie die zijn uitgevoerd. Dus let daarmee op.)
- kleppen stellen en nieuwe klepdekselpakking
- differentieel rubber powerflex zwart
- rtab's powerflex zwart
-uitlijnen

Auto is verder ook nagekeken en ziet er goed uit. Geen overdreven vervuiling/smurry in de carterpan of bij de kleppen, dat komt met name door de lange stukken die er mee word gereden.

Afgelopen vrijdag opgehaald en man o man wat rijdt die lekker zeg! Xander en Bas hebben goed werk gedaan. :duimen: Hij rijdt super strak :love: .
De twijfel om de m3 te verkopen voor een nieuwer model is een stuk lastiger geworden sinds die terug is.

Nu die weer terug was begon het weer te knagen om het circuit op te zoeken. Zaterdag heb ik toen de de michelin pilot sport cup + gemonteerd :gekdoen: De ring is nog dicht, maar zandvoort was wel open vandaag met DF en gelukkig was het droog..
Heerlijk 1,5 uur kunnen rijden :driving: en wat hield die het goed qua temperaturen. Het was even wennen met de cups, maar zodra die warm zijn, plakken ze heerlijk aan de wegdek!

Zo een m3 blijft geweldig! Wat een kracht!

Fotos van zandvoort zal ik posten zodra ze online staan.

Gr,
Danish

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”