Aansluiten MP3 speler

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Rover

Aansluiten MP3 speler

Bericht door Rover » 05 mar 2014, 21:10

Beste forummers,

in mijn E39 zit een nog originele cassettespeler. Ik heb ergens nog bandjes gevonden, maat het moet beter kunnen. Voordat ik ga proberen om mijn radioconsole of zo uit mijn dashboard te halen om te kijken welke aansluitingen er op zitten wil ik eerst vragen of iemand weet welke aansluitingen er op zitten en of er een (USB)MP3 speler op kan worden aangesloten. Het liefst hou ik mijn BMW zo origineel mogelijk dus geen andere radio. Ook de bediening via het stuur zou ik graag willen houden. De E39 rijdt zo geruisloos dat een goede installatie zeker tot zijn recht zo komen.

De radio is van het type S670A 'RADIO BMW PROFESSIONAL'.

Afbeelding

Er zit geen CD wisselaar aansluiting in de kofferbak.

PS. In welke richting zou ik kunnen gaan kijken voor vervangende speakers? Wie heeft supergoeie ervaring met zijn systeem en waar komt het vandaan?

Hoor het graag

Mr._T-Rex

Re: Aansluiten MP3 speler

Bericht door Mr._T-Rex » 05 mar 2014, 22:29

Als je een zo origineel mogelijke aanvoelende setup met mp3s wil, zou ik voor de intravee II met alpine ipod adapter gaan. Dan moet je dus wel nog een kabel voor een wisselaar naar de kofferbak leggen.
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

Rover

Bericht door Rover » 07 mar 2014, 08:09

Thnx, heb even geGoogled... Ziet er gaaf uit. Alpine heeft prima spul...
Het is nou net de vraag of mijn radio een wisselaar uitgang heeft. Er is maar een manier om erachter te komen en dat is de radio uit het dashbord halen. Ik ga er mee verder!

Anni

Bericht door Anni » 07 mar 2014, 08:24

Eventueel heb ik een dension gateway lite te koop

Vliet

Bericht door Vliet » 07 mar 2014, 08:51

Een CP600BMW is ook een goede optie om alles OEM te houden. Ik heb er één in de auto en ben erg tevreden. Kijk anders in mijn showroom.

Succes met de keuze :duim:

Rover

Bericht door Rover » 07 mar 2014, 09:01

De CP600BMW heb ik al vaker voorbij zien komen. Ook een goede optie. Ik ga eerst iemand charteren die de radio uit het dashbord kan halen...

Als ik het goed begrepen heb zit de versterker natuurlijk in de radio unit ingebouwd. Voor wat meer vermogen en een zuiverder geluid kan de uitgang van de radio op een versterker worden aangesloten. Of de radio moet een aux uit hebben. Wat is een goede oplossing voor meer vermogen zónder de radio te vervangen?

Rover

Bericht door Rover » 18 mar 2014, 16:06

Luitjes,

Keuze is gemaakt. Sinds afgelopen zondag ben ik de trotse eigenaar van een CP600BMW. Ik ben zelf naar Frank Rentier gereden en hij heeft hem aangesloten. Werkt dus ook perfect als je geen CD wisselaar hebt. Nu nog op een mooi plekje inbouwen.
Toch levert de standaard versterker/luidspreker combi wel een aardig geluid. Het hoog is zeker niet slecht. Dit is het volgende project : een speaker upgrade.

Groet...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”