Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Beste BMW liefhebbers,
Ik heb een probleem met mijn 320D touring van 2001. (Geen facelift)
Soms heb ik helemaal geen vermogen bij het optrekken en soms rijdt hij gelijk het hoort. Als ik op de snelweg rijd en ong bij 130-140 km/u kom houdt hij in en lijkt hij in noodloop te gaan, er gaan echter geen lampjes branden op het dashboard.
Even later gaat hij dan weer gewoon. Soms na een minuut soms na 10 sec...
Soms heeft hij dit al vanaf ik vertrek en dan kan het een ganse dag aanhouden en ineens gaat hij weer.
Luchtmassameter heb ik onlangs vervangen maar ik las gisteren ergens dat deze bij een diesel dient te worden ingelezen? Kan dit met een universeelcomputer?
Indien iemand een oplossing kent voor dit probleem zou dat heel fijn zijn want ik ben ten einde raad!!
Alvast bedankt iedereen!!
Ik heb een probleem met mijn 320D touring van 2001. (Geen facelift)
Soms heb ik helemaal geen vermogen bij het optrekken en soms rijdt hij gelijk het hoort. Als ik op de snelweg rijd en ong bij 130-140 km/u kom houdt hij in en lijkt hij in noodloop te gaan, er gaan echter geen lampjes branden op het dashboard.
Even later gaat hij dan weer gewoon. Soms na een minuut soms na 10 sec...
Soms heeft hij dit al vanaf ik vertrek en dan kan het een ganse dag aanhouden en ineens gaat hij weer.
Luchtmassameter heb ik onlangs vervangen maar ik las gisteren ergens dat deze bij een diesel dient te worden ingelezen? Kan dit met een universeelcomputer?
Indien iemand een oplossing kent voor dit probleem zou dat heel fijn zijn want ik ben ten einde raad!!
Alvast bedankt iedereen!!
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Heb je de auto al een keer uit laten lezen? dan kan er ook het een en het ander naar voren komen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Het lijkt er op dat je nokkenassensor niet goed meer werkt, heb zelf ook deze problemen gehad. Maar het beste is gewoon even je auto uit laten lezen om te kijken of er storingen zijn.
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Ik heb hem al laten uitlezen. Maar door een universeelcomputer.. deze geeft enkel een fout op de egr klep.. maar die heb ik al eerst zuiver gemaakt en daatna afgesloten en dit helpt allemaal niet.
Maar weet iemand of de lmm er iets mee te maken kan hebben en of die met een universeel computer kan 'ingeladen' worden??
Maar weet iemand of de lmm er iets mee te maken kan hebben en of die met een universeel computer kan 'ingeladen' worden??
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Dat klinkt zo'n beetje hetzelfde als wat ik heb gehad met m'n BMW 320d automaat 2001 met ruim 416dkm op de teller.
Bij mij was de brandstofpomp, die is gereviseerd en vervolgens was het probleem niet over.
Specialist gaf aan dat revisie niet het probleem gaat verhelpen, maar dat je beter een nieuwe pomp (slik €1500) erop kunt zetten.
De BMW's zijn zo gevoelig dat een revisie het toch net niet is.
Het ging i.i.g. over het elektronische gedeelte van de pomp (aansturing).
De auto is uiteindelijk ingeruild en geëxporteerd, dus weet niet hoe ze het hebben opgelost.
Ik zou 'm eens laten uitlezen bij een specialist oid.
Bij mij was de brandstofpomp, die is gereviseerd en vervolgens was het probleem niet over.
Specialist gaf aan dat revisie niet het probleem gaat verhelpen, maar dat je beter een nieuwe pomp (slik €1500) erop kunt zetten.
De BMW's zijn zo gevoelig dat een revisie het toch net niet is.
Het ging i.i.g. over het elektronische gedeelte van de pomp (aansturing).
De auto is uiteindelijk ingeruild en geëxporteerd, dus weet niet hoe ze het hebben opgelost.
Ik zou 'm eens laten uitlezen bij een specialist oid.
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Ja uitlezen bij specialist is wat iedereen zegt maar die prijzen zijn gewoon gestoord wat die vragen!! Ik hoop nog steeds hier een oplossing te vinden. Het probleem is er al even dus ik heb nog wel wat geduld! :-)
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Weet niet wat de specialist bij jullie vraagt, maar hier is het rond de 2 tientjes poosje terug. (Meppel)
Ik bedoel niet de dealer, hè?!
Ik bedoel niet de dealer, hè?!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 19:37
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Controleer eens de connector van Pressure regulating valve 13537805733 te vinden in ETK.
Kijk dan ook even de stekkers van elke injector.
Bij mij lange tijd gezocht met enigsinds dezelfde klachten als jou.
Bleek dat de borgingsklip van de konnector is afgebroken waardoor deze er af schud.
Gaf ook geen motorlampje maar wel de meest diverse uitleescodes.
Ik zou niet weten of bij jou het euvel daar zit maar het is makkelijk te controleren en het proberen even waard!
MVG,
Bas
PS: Universeel uitlees apparatuur leest de hooftcatergorie van meldingen.
BMW gebruikt een GT1 uitlees computer en deze komt verder in de software en kun je bepaalde onderdelen mee coderen.
Kijk dan ook even de stekkers van elke injector.
Bij mij lange tijd gezocht met enigsinds dezelfde klachten als jou.
Bleek dat de borgingsklip van de konnector is afgebroken waardoor deze er af schud.
Gaf ook geen motorlampje maar wel de meest diverse uitleescodes.
Ik zou niet weten of bij jou het euvel daar zit maar het is makkelijk te controleren en het proberen even waard!
MVG,
Bas
PS: Universeel uitlees apparatuur leest de hooftcatergorie van meldingen.
BMW gebruikt een GT1 uitlees computer en deze komt verder in de software en kun je bepaalde onderdelen mee coderen.
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Dank u wel Bas voor je reactie, ik ga dat zeker eens proberen in het weekend. Nog suggesties iemand?? Dan kan ik alles ineens proberen! :-)
Re: Soms het volle vermogen, soms geen vermogen
Heb onlangs mijn injectiepomp moeten vervangen. Inderdaad vervangen want iedere garage waar ik raad vroeg zei dat het probleem nooit helemaal is weggehaald indien je het één (electronica) of ander (mechanica) laat reviseren. Het resultaat was dan ook een injectiepomp van een 1300 euro. Die heb ik niet bij een garage laten vervangen maar door een kennis. Anders was ik 1800euro kwijt. Sowieso teveel voor wat het maar is...
Natuurlijk startte mijn auto geheel niet meer, dus niet direct hetzelfde probleem. Kan natuurlijk je aanvoerpomp zijn of je relays van je brandstofpompen. Is een beetje een trial and error voor het exacte probleem te vinden.
Natuurlijk startte mijn auto geheel niet meer, dus niet direct hetzelfde probleem. Kan natuurlijk je aanvoerpomp zijn of je relays van je brandstofpompen. Is een beetje een trial and error voor het exacte probleem te vinden.