sissend geluid.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
marsellus

sissend geluid.

Bericht door marsellus » 23 mar 2014, 09:26

Sinds gister heb ik verschillende onderdelen zoals de krukassensor, de nokkenaspositiesensor en de luchtmassameter vervangen en nog is de e36 niet vooruit te branden. (Toerental wil niet hoger dan 2500 toeren).
Nu hoor ik een sissend geluid bij stationait toerental. Ik heb een scheur ontdekt en gerepareerd in de slang die net na de luchtmassameter zit en nog steeds hoor is een sissend geluid bij stationair toerental. Bij een ligt verhoogd toerental is het geluid weg.
Wie weet waar er nog meer vacuum slang(en) zitten die dit veroorzaken(tenmiste ik verwacht dat het een slang is).

Groet marcel.

jitzzzze

Re: sissend geluid.

Bericht door jitzzzze » 23 mar 2014, 10:01

Alle slangenklemmen goed aangedraaid gisteren?
E36 318tds touring, montrealblau.

marsellus

Bericht door marsellus » 23 mar 2014, 10:02

Ja heb ze goed aangedraaid. Het sissende geluid komt onder het inlaatspruitstuk weg en kan het dus niet zien maar wel horen. Het carterontluchtingsmembraan misschien of een slang daarvan.

John89

Bericht door John89 » 23 mar 2014, 12:53

Is dat niet 'gewoon' het aanzuiggeluid? Bij mijn 320i hoor ik ook een sis-geluid, dat heeft met het aanzuigen van de luchttoevoer te maken.

Heb je vanos en is deze nog wel goed? Heb je het brandstoffilter al vervangen (als die verstopt zit loopt de wagen ook niet goed), luchtfilter, olie en filters (dus gewoon onderhoud)? Zitten er foutmeldingen in het systeem?

marsellus

Bericht door marsellus » 23 mar 2014, 13:09

De vanos is goed. Fout meldingen waren de nokkenaspositiesensor en de luchtmassameter deze onderdelen zijn vervangen.
Preventief is de krukassensor ook vervangen. Dit heb ik zelf gedaan misschien dat de meldingen nog gereset moeten worden.
Verder heeft hij 2 maanden geleden een onderhoudsbeurd gehad en zijn alle vloeistoffen en filters vervangen. Dit is gedaan door de garage

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”