stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden
Inmiddels loopt het blok weer prachtig op alle 6 cilinders
Inhouden doet ie nog steeds, dus morgen wordt het roetfilter schoon gemaakt en dan hoop ik dat het klaar is
Inhouden doet ie nog steeds, dus morgen wordt het roetfilter schoon gemaakt en dan hoop ik dat het klaar is
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden
Zo heb even geduurd maar hij is weer klaar! 6 gereviseerde verstuivers gemonteerd en roetfilter 3/4x schoon geblazen met allemaal ellende en vervolgens geregenereerd.
Ding gaat weer als de brandweer
Ding gaat weer als de brandweer
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: stotteren/inhouden
Mag ik even inhaken?
Mijn 530d heeft ook een vergelijkbaar Diet dat eens in de zoveel ritten, bij warme motor en het lijkt vooralsnog onafhankelijk van de snelheid.
De automaat heeft een ZF beurt gehad, lucht-, carter- en dieselfilter zijn vervangen. Heb de temperatuur nog niet gecontroleerd maar de toerentalstreepjes lopen snel terug tot net onder de 5000 toeren. Verder ook geen klachten bij het rijden.
Ik begin eerst maar met afdoppen van het inlaatspruitstuk, dat heb ik nog liggen. Daarna de temperatuur eens checken, misschien een cleaner toevoegen voor de injectoren. Op vervangen van de injectoren zit ik nu even niet te wachten na een ZF beurt en de compressor vervangen!
Mijn 530d heeft ook een vergelijkbaar Diet dat eens in de zoveel ritten, bij warme motor en het lijkt vooralsnog onafhankelijk van de snelheid.
De automaat heeft een ZF beurt gehad, lucht-, carter- en dieselfilter zijn vervangen. Heb de temperatuur nog niet gecontroleerd maar de toerentalstreepjes lopen snel terug tot net onder de 5000 toeren. Verder ook geen klachten bij het rijden.
Ik begin eerst maar met afdoppen van het inlaatspruitstuk, dat heb ik nog liggen. Daarna de temperatuur eens checken, misschien een cleaner toevoegen voor de injectoren. Op vervangen van de injectoren zit ik nu even niet te wachten na een ZF beurt en de compressor vervangen!
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden
Mag van mij.. wij zijn ook weer opnieuw zoekende.
Probleem is weer terug motor loopt ook hoorbaar minder.
Probleem is weer terug motor loopt ook hoorbaar minder.
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Re: stotteren/inhouden
Mijn advies is om het roetfilter eruit te halen en de EGR te laten dicht programmeren.
Hierdoor sluit je heel veel uit.
Kost 500 euro inclusief een OBD tuning.
Al mijn kleinigheden zijn verholpen sinds ik het heb laten doen.
Hierdoor sluit je heel veel uit.
Kost 500 euro inclusief een OBD tuning.
Al mijn kleinigheden zijn verholpen sinds ik het heb laten doen.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden
Jup maar ben bang gezeur te krijgen bij de roetmeting.. hij is net paar maand te oud daarvoor :S
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: stotteren/inhouden
Roetfilter eruit halen, is dat hetzelfde als leeg slaan, waarover ik veel heb gelezen op diverse fora?
En de EGR dichtprogrammeren is nodig omdat, bij alleen afdoppen of simpel de vacuumslang loskoppelen er een foutmelding op komt?
En de EGR dichtprogrammeren is nodig omdat, bij alleen afdoppen of simpel de vacuumslang loskoppelen er een foutmelding op komt?
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden
We gaan sowieso chippen, dat stond al in de planning omdat we gewoon dat beetje extra missen wat onze oude Volvo had.
Wilde dan ook meteen EGR uit programeren, maar ook roetfilter er tussen uit chippen. Scheelt ook weer 5/10 pk
Maar dit werd me dus afgeraden door m'n collega's vanwege apk
Wilde dan ook meteen EGR uit programeren, maar ook roetfilter er tussen uit chippen. Scheelt ook weer 5/10 pk
Maar dit werd me dus afgeraden door m'n collega's vanwege apk
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Re: stotteren/inhouden
Bel Erwin maar eens...die is specialist.
Ik heb een review op zijn site geschreven; kijk maar eens of dat voor jou herkenbaar is.
http://www.roetfilter-verwijderen.com/contact
Ik heb een review op zijn site geschreven; kijk maar eens of dat voor jou herkenbaar is.
http://www.roetfilter-verwijderen.com/contact
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: stotteren/inhouden
Ik rij nu ook al weer dik 3500 km zonder Dpf en Egr, en moet zeggen dat het goed bevalt. Ik had voor de operatie weliswaar geen van bovenstaande problemen maar wil deze wel voorkomen.
@ 530-Driver: Als je kans ziet om een nieuwe luchtmassa meter "even te lenen" zou ik dat toch zeer aanbevelen!
Al is het alleen maar om deze uit te sluiten!
@ 530-Driver: Als je kans ziet om een nieuwe luchtmassa meter "even te lenen" zou ik dat toch zeer aanbevelen!
Al is het alleen maar om deze uit te sluiten!
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: stotteren/inhouden
Als de EGR niet doet wat hem gezegd wordt, krijgt de LMM verkeerde info...waardoor deze een storing geeft.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden
Nou eindelijk zijn alle problemen opgelost.. Was even zoeken maar t is gevonden
Nadat de verstuivers vervangen zijn is het welgeteld 1 week goed geweest, maar daarna begon t stotteren, inhouden en het niet meer reageren op t gaspedaal weer
Toch nog tijdje doorgereden totdat op een morgen de auto echt helemaal niks meer deed.. kon m'n pa opdrukken met een 1.4 honda Civic
Auto naar Offenga in Franeker afgevoerd en deze zijn begonnen met zoeken en toen bleek de turbo helemaal vast te zitten, vorige eigenaar heeft w.s erg lang met oude olie gereden aangezien het allemaal sludge was. Hierdoor is de turbo gaan vastzitten. Dus mensen weer een voorbeeld om je olie tijdig te vervangen!!!!
Maar goed, doordat de turbo dus dicht geslibt was had deze moeite om op 'toeren' te komen waardoor het vermogen op zich liet wachten en de auto inhield.
Nu er een nieuwe turbo op zit zijn we er pas echt achter wat een 530D in zijn mars heeft.. ding heeft nooit op vol vermogen gereden de 10.000km die we nu gereden hebben. Het blijkt echt een monster te zijn zo'n 3.0D!! En wij dachten maar dat ie traag aanvoelde omdat we die 300pk sterke Volvo hadden...
Ding gaat echt als de brandweer nu Ook zijn de swirlkleppen verwijderd en is de auto volledig nagekeken. Nu nog even een half jaartje doorkachelen en wat wennen aan die 218pk en 500nm en dan op naar een chippie bij Van Vught!
Nadat de verstuivers vervangen zijn is het welgeteld 1 week goed geweest, maar daarna begon t stotteren, inhouden en het niet meer reageren op t gaspedaal weer
Toch nog tijdje doorgereden totdat op een morgen de auto echt helemaal niks meer deed.. kon m'n pa opdrukken met een 1.4 honda Civic
Auto naar Offenga in Franeker afgevoerd en deze zijn begonnen met zoeken en toen bleek de turbo helemaal vast te zitten, vorige eigenaar heeft w.s erg lang met oude olie gereden aangezien het allemaal sludge was. Hierdoor is de turbo gaan vastzitten. Dus mensen weer een voorbeeld om je olie tijdig te vervangen!!!!
Maar goed, doordat de turbo dus dicht geslibt was had deze moeite om op 'toeren' te komen waardoor het vermogen op zich liet wachten en de auto inhield.
Nu er een nieuwe turbo op zit zijn we er pas echt achter wat een 530D in zijn mars heeft.. ding heeft nooit op vol vermogen gereden de 10.000km die we nu gereden hebben. Het blijkt echt een monster te zijn zo'n 3.0D!! En wij dachten maar dat ie traag aanvoelde omdat we die 300pk sterke Volvo hadden...
Ding gaat echt als de brandweer nu Ook zijn de swirlkleppen verwijderd en is de auto volledig nagekeken. Nu nog even een half jaartje doorkachelen en wat wennen aan die 218pk en 500nm en dan op naar een chippie bij Van Vught!
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Dat klinkt allemaal veelbelovend dan. Ik heb zelf ook al een hoop preventief aangepakt om die ellende te voorkomen.
Roetfilter eruit, EGR dicht, swirls verwijderd, olie onlangs vervangen, gloeistiften vervangen (was er al 1 stuk), en chiptuning.
Het enige dat ik ook nog preventief wil vervangen is de bekabeling in de kofferdeksel. Dan zou het al flink verholpen moeten zijn.
Danzij dit soort topics leren mensen hier erg veel dus vooral blijven posten als er problemen zijn.
Roetfilter eruit, EGR dicht, swirls verwijderd, olie onlangs vervangen, gloeistiften vervangen (was er al 1 stuk), en chiptuning.
Het enige dat ik ook nog preventief wil vervangen is de bekabeling in de kofferdeksel. Dan zou het al flink verholpen moeten zijn.
Danzij dit soort topics leren mensen hier erg veel dus vooral blijven posten als er problemen zijn.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Nou hoop dat we nu toch even kunnen rijden zonder problemen zit inmiddels een aardige sloot geld in dit apparaatavdakker schreef: Danzij dit soort topics leren mensen hier erg veel dus vooral blijven posten als er problemen zijn.
Kabelboom is ook weer vervangen (inmiddels de 3de keer volgens de historie..)
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Kabelboom van de accu? Is bij mij ook al 2 keer vervangen. Ik begin een vaag vermoeden te hebben dat de volgende die mijn wagen over een paar jaar overneemt, dat die een feilloze wagen krijgt ;-)
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM