Toch goed dat je bij meerdere specialisten ben geweest. Een nieuwe motor bij koopman zou dus zonde zijn geweest.
Post eens een lading fotos. een v10 willen we zien!!

Heyy Kotjekotje schreef:kijk maar naar de volgende onderwerpen
http://www.m5board.com/vbulletin/e63-bm ... power.html
bij deze link moet je kijken naar de laatste bericht. daar wordt het probleem opgelost.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1099192
dus misschien ligt het bij jou ook aan de vanos leiding. je vanos kan hier door weinig druk krijgen en hier door niet goed werken.
gr
kotje
Onlangs besloot de stationair luchtregelklep van cilinderbank 1, dat ie na 58000km wel genoeg gewerkt had en dat had bij mij allerlei storingen tot gevolg, namelijk;Ozan_M5 schreef:Het Vaos inlaat ventiel die je kan schoonmaken. Dit schijnt 9 van de 10 keer de probleem te zijn. Hiervoor dient radiatorvan en enkele slangen gedemonteerd te worden. Dan je erbij.
Hey Kevin. Gisteren was ik met een vanos specialist uren aan het whappen geweest. Ben nu weer een stuk wijzer geworden. Hij zei dat hij meerdere autos heeft gemaakt met deze storing codes. Hij zei dat het kan zijn de nokkenasversteller zelf of regelventiel.Kevin_1987 schreef:Onlangs besloot de stationair luchtregelklep van cilinderbank 1, dat ie na 58000km wel genoeg gewerkt had en dat had bij mij allerlei storingen tot gevolg, namelijk;Ozan_M5 schreef:Het Vaos inlaat ventiel die je kan schoonmaken. Dit schijnt 9 van de 10 keer de probleem te zijn. Hiervoor dient radiatorvan en enkele slangen gedemonteerd te worden. Dan je erbij.
-Motorstoring (beperkt vermogen, verder rijden mogelijk)
-Check engine lampje ging branden
-DSC niet meer actief
-Wegrij assistentie niet meer actief
Uiteindelijk niks ernstigs (enkel de stationair regelklep vervangen en alles was verholpen), maar tijdens de eerste diagnose kwam ook een storing in de Vanos ventielen naar voren. Deze ventielen kosten rond de 140euro p.s. en de V10 heeft er 4 (2 op cilinderbank 1 en 2 op cilinderbank 2). Persoonlijk zou ik ze gewoon vervangen, reinigen is meestal maar een tijdelijke oplossing en voor de hoeveelheid werk die eraan vast zit (zoals je aangeeft, radiator etc. moet los en dus ook je koelvloeistof eruit) lijkt me dit de gok niet waard.
Succes ermee!
Beste Atalay,Atalay schreef:Beste ozan,,
wat ben je nu eigenlijk kwijt voor het totaatlplaatje met alle onderdelen die er aan zijn vervangenn?? overweeg het zelf ook om een m5 te kopen over een paar maand.
mvgr