Martijn's 318i :: verkocht
Re: Martijn's 318i :: Black interior [p23]
Hè Martijn heb je mooi gedaan ik moet ook de zonnekleppen nog matzwart maken maar dat is een kleinigheidje.
Heb eerst me sport uitlaat gemonteerd en me carter ventilatie geheel laten vervangen.
Voor de rest nog even alles rustig.
Je auto wordt er wel steeds mooier op kerel.
Gr. Mike
Heb eerst me sport uitlaat gemonteerd en me carter ventilatie geheel laten vervangen.
Voor de rest nog even alles rustig.
Je auto wordt er wel steeds mooier op kerel.
Gr. Mike
@ Mike: Bedankt kerel!
Nog niet, ben opzoek naar een 17 of 18 inch set. De M type velgen lijken me het mooiste.
Omdat ik veel kilometers rij wil ik toch iets comfortabeler en zuiniger kunnen rijden.
Nog niet, ben opzoek naar een 17 of 18 inch set. De M type velgen lijken me het mooiste.
Omdat ik veel kilometers rij wil ik toch iets comfortabeler en zuiniger kunnen rijden.
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Hoe bevalt het rijden op LPG nu na een paar maanden? Hoeveel kilometers haal je uit een ringtank, neem aan dat het rijden niet veel anders is zeker op de autosnelweg. Ik wil over een half jaar/jaar op 25-30 km afstand van mijn werk af wonen en dan ook op LPG gaan rijden, ik heb dezelfde motor met op het moment 115000 gelopen.
Is het verschil in comfort zo groot tussen 18 en 19 inch? Ik heb bij mijn auto's tot nu toe het idee dat de veer/schokbreker combo 90% van het comfort bepaald en de velggroote 10% ofzo. Zuiniger vanwege smallere banden dan?
In theorie zouden grotere velgen idd minder band betekenen en zou er dus minder veerweg in de band zitten, van de andere kant staan allebei de banden onder een bepaalde druk dus je zult wellicht wat merken, maar ben idd van mening dat toch het meeste aankomt op hoe jou onderstel veert... Dus een klein verschil, maar niet schrikbarend veel verandering, het is maar hoe pietluttig je hierover wilt zijn!
Maar denk dat niet iedereen het hiermee eens is?
bijkomend voordeel is: minder band = minder weerstand met sturen = dus betere stuurreactie
Maar denk dat niet iedereen het hiermee eens is?
bijkomend voordeel is: minder band = minder weerstand met sturen = dus betere stuurreactie
>>>>Showroom E36's<<<<
Het bevalt nog steeds heel erg goed. Ik kan ongeveer 600 km rijden totdat de tank helemaal leeg is (50 liter). Reed met benzine 1:14 en nu met LPG 1:12 gemiddeld. Nu rijd ik wel veel provinciale wegen dus dat scheelt ook.Holographic91 schreef:Hoe bevalt het rijden op LPG nu na een paar maanden? Hoeveel kilometers haal je uit een ringtank, neem aan dat het rijden niet veel anders is zeker op de autosnelweg. Ik wil over een half jaar/jaar op 25-30 km afstand van mijn werk af wonen en dan ook op LPG gaan rijden, ik heb dezelfde motor met op het moment 115000 gelopen.
Mocht je in Zuid oost nederland wonen dan zou ik voor de inbouw naar Pouls in Baarlo gaan. Ze hebben al jarenlange ervaring met Prins LPG systemen inbouwen in BMW. Zelfs de duitsers komen er op af.
Als je het geld ervoor hebt zou ik het zeker aanraden, kost bijna 2000 euro voor een 4 cilinder. Maar dat haal je zeker na 1,5 jaar er wel uit, misschien nog wel eerder. Je kilometerstand is ook gunstig inderdaad.
Ik kan je wel zo'n excel bestand doorsturen waarmee je kunt uitrekenen wat je bespaart per jaar en hoeveel tijd/km je nodig hebt om de installatie eruit te halen.
Verder heb ik weinig problemen met het systeem gehad. In het begin een 'vlotter' die bleef hangen waardoor de tank level niet klopte. Onder garantie (3 jaar) laten vervangen en geen problemen meer mee gehad.
Nu maar hopen dat ze in de toekomst niet meer zo'n belachelijke accijns op de LPG gooien.
Netjes dat verbruik! Wil zelf in de buurt van Belgie blijven wonen, daar kost een liter LPG rond de 55 cent (liter benzine euro 95 1,45). Woon zelf in Zuid Limburg, Baarlo is kwa afstand te doen als ik weet dat het daar goed gebeurd. Het duurt nog minimaal een half jaar dat ik ga verhuizen, maar ben me al aan het orrienteren op het inbouwen van LPG. Ik zie ze op internet te koop staan met meer dan 3 ton op LPG. Kon al geen goeie inbouw adressen vinden, ik las overal op internet negatieve ervaringen van een hoop inbouwgarages.
Heb je de auto van onderen nog eens bekeken?
Hoe zit het precies met de LPG leidingen van de tank richting de motor. Deze lopen neem ik aan langs de bodem af. Hoeven ze hiervoor geen gaten te boren in het plaatwerk? Wil dan ook graag de vuldop achter de tankdop hebben zitten.
Hoe zit het precies met de LPG leidingen van de tank richting de motor. Deze lopen neem ik aan langs de bodem af. Hoeven ze hiervoor geen gaten te boren in het plaatwerk? Wil dan ook graag de vuldop achter de tankdop hebben zitten.
Ideaal als je dan in Belgie kunt tanken. Ik heb verder niet meer onder de wagen gekeken naar de leidingen maar ik neem aan dat deze langs de bodem af lopen. Bij mij is de vuldop onder de normale vuldop geplaatst. Ze hebben hiervoor een gat in de bumper gemaakt.Holographic91 schreef:Netjes dat verbruik! Wil zelf in de buurt van Belgie blijven wonen, daar kost een liter LPG rond de 55 cent (liter benzine euro 95 1,45). Woon zelf in Zuid Limburg, Baarlo is kwa afstand te doen als ik weet dat het daar goed gebeurd. Het duurt nog minimaal een half jaar dat ik ga verhuizen, maar ben me al aan het orrienteren op het inbouwen van LPG. Ik zie ze op internet te koop staan met meer dan 3 ton op LPG. Kon al geen goeie inbouw adressen vinden, ik las overal op internet negatieve ervaringen van een hoop inbouwgarages.
Ik weet niet zeker of het qua ruimte wel mogelijk is om de vuldop achter het normale tankklepje erbij te zetten. Ik kon kiezen voor een vuldop onder de tankklep (ongeveer 20 cm schuin eronder) of op de plek van een trekhaak.
Maar dat zou ik verder ff navragen.
echt top hoe je alles hebt beetgepakt zeer mooi werk verricht!
Re: Martijn's 318i ::
Thanks!
Zo, de grote beurt al grotendeels zelf kunnen doen.
* In september olie met oliefilter vervangen door Castrol 5W30 edge longlife met een Mann filter.
Ik moet wel zeggen dat ik na een maand wel een klein beetje olie steeds erbij moet gooien. De olie die er eerst door de garage erin werd gedaan was 5W40 en hoefde ik toen nooit bij te vullen. Maar bij Castrol word 5W30 aanbevolen dus vandaar deze er nu in zit.
* Afgelopen maand de interieurfilter vervangen door een Mann filter.
* Afgelopen zaterdag koelvloeistof vervangen door MPM G12+ longlife.
* Vandaag de Green sportfilter weer eens schoongemaakt en opnieuw geolied. Een grote hoop zand en insecten.
De remvloeistof even nagemeten maar er zit nog niet teveel water in en is helder.
Binnenkort ff een afspraak maken bij mn vakgarage voor LPG onderhoud en dat ze de wagen ff nalopen.
Dan kan ie weer tot de APK in september ermee door
Zo, de grote beurt al grotendeels zelf kunnen doen.
* In september olie met oliefilter vervangen door Castrol 5W30 edge longlife met een Mann filter.
Ik moet wel zeggen dat ik na een maand wel een klein beetje olie steeds erbij moet gooien. De olie die er eerst door de garage erin werd gedaan was 5W40 en hoefde ik toen nooit bij te vullen. Maar bij Castrol word 5W30 aanbevolen dus vandaar deze er nu in zit.
* Afgelopen maand de interieurfilter vervangen door een Mann filter.
* Afgelopen zaterdag koelvloeistof vervangen door MPM G12+ longlife.
* Vandaag de Green sportfilter weer eens schoongemaakt en opnieuw geolied. Een grote hoop zand en insecten.
De remvloeistof even nagemeten maar er zit nog niet teveel water in en is helder.
Binnenkort ff een afspraak maken bij mn vakgarage voor LPG onderhoud en dat ze de wagen ff nalopen.
Dan kan ie weer tot de APK in september ermee door
-
Re: Martijn's 318i :: onderhoud
Remvloeistof hoeft ook niet troebel te worden;)
Gewoon iedere 2 jaar vervangen, krijg je ook geen corrosie in je remsysteem
Daar heb je gelijk in, maar dat kan alleen als het vochtgehalte hoger wordt?streamline schreef:Remvloeistof hoeft ook niet troebel te worden;)
Ik heb zon metertje ervoor. maar mss toch beter preventief vervangen.
-
Hoeft niet perse,
Als het een goed functionerende meter is, zou het goed moeten zijn. Maar ik houd gewoon 2 jaar aan, kunnen ze mooi doen bij de apk.
Als het een goed functionerende meter is, zou het goed moeten zijn. Maar ik houd gewoon 2 jaar aan, kunnen ze mooi doen bij de apk.