E46 6 cilinder tikt.
Re: E46 6 cilinder tikt.
met een andere motor is het ook maar afwachten wat je koopt.
Met een koprevisie weet je zeker dat het weer goed zit.
Met een koprevisie weet je zeker dat het weer goed zit.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Ik koop alleen motoren wat nog ingebouwd zijn, en dus die ik kan horen lopen. Een koprevisie ben je al alleen voor de klepstoters 720 euro kwijt, dan nog de hele pakkingen set, en ditjes en datjes, zit je altijd rond de 1000 euro.
-
Maar dan heb je wel je eigen motor. Je weet verder wel dat deze goed is.
Ook al kun je een motor horen lopen in een andere auto, dan weet je ook niet of deze olie verbruikt. Ik zou dan zelf alsnog kiezen voor het vervangen van de klepstoters.
Een motorblok wisselen is ook niet alleen de kosten van een ander blok. Wie weet wat je dan allemaal nog tegenkomt.
Ook al kun je een motor horen lopen in een andere auto, dan weet je ook niet of deze olie verbruikt. Ik zou dan zelf alsnog kiezen voor het vervangen van de klepstoters.
Een motorblok wisselen is ook niet alleen de kosten van een ander blok. Wie weet wat je dan allemaal nog tegenkomt.
Als je alleen de klepstoters vervangt, dan hoef je de kop niet te demonteren. Daarnaast kun je ook kiezen voor stoters van een ander merk. Die zijn aanzienlijk goedkoper en waarschijnlijk dezelfde als eerste montage.
Groet,
Rob
Groet,
Rob
En check je oliepijlsensor ook......Als mijn oliepeil op "min" komt dan gaat het olielampje oranje branden wanneer ik het contact uit zet. Zo weet je altijd op tijd dat het pijl te laag is!
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
Ik heb volgens mij een bescherm engeltje, heb de nieuwe olie erin gedaan met filter.
Guess what, probleem is weg, het tikken is weg!!
Conclusie, leen nooit je auto uit, en bespaar niet op olie, gezien ik voorheen relatief goedkope olie erin had.
Dus het probleem is weg ! Thanks mannen !!!!!
Guess what, probleem is weg, het tikken is weg!!
Conclusie, leen nooit je auto uit, en bespaar niet op olie, gezien ik voorheen relatief goedkope olie erin had.
Dus het probleem is weg ! Thanks mannen !!!!!
Hou het wel even in de gaten voorlopig. Het komt af en toe voor dat het toch nog terug komt in de loop van de tijd.
Fijn dat het opgelost is overigens. Van welke olie kwam je? Wellicht handig om te weten welke we niet moeten nemen.
Fijn dat het opgelost is overigens. Van welke olie kwam je? Wellicht handig om te weten welke we niet moeten nemen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Hopen dat het probleem inderdaad nu weg blijft.
Olie moet je inderdaad nooit op besparen. Dat smeert toch je motor. Ik doe zo goed als altijd Castrol 5W30, maar Emperol is ook een goede.
Olie moet je inderdaad nooit op besparen. Dat smeert toch je motor. Ik doe zo goed als altijd Castrol 5W30, maar Emperol is ook een goede.
Ik had olie van de Action.. 10W40. NIET DOEN DUS !!!!
Zit nu op MPM 5w40, prima olie !
Zit nu op MPM 5w40, prima olie !
Olie van de action.. Dat is wel het laatste wat ik erin gooi..
Het is geen volkswagen
Het is geen volkswagen
Sorry, dat ik het even moet benoemen, je wilt een bmw rijden, maar gaat dan besparen om onduidelijke redenen zeer warschijnlijk prijs en de redentatie olie is olie.
kijk dan eens op olietekoop.nl of op kroonolie.nl......goedkoop is duurkoop.
kijk dan eens op olietekoop.nl of op kroonolie.nl......goedkoop is duurkoop.
Ja ik had geen olie meer, alles was dicht, zondag nacht, en had nog een kannetje olie van me moeder d'r oude clio. Dusja dat erin gedaan.. Maar ik wacht in t vervolg wel, tot de dag erna..
Maar nu rest de vraag nog, waarom heeft die zoveel olie opgezopen?
Als jij hem ff 2 weken uitleent en je olie is droog, dan is er wel meer aan de hand dan alleen de verkeerde olie.
Als jij hem ff 2 weken uitleent en je olie is droog, dan is er wel meer aan de hand dan alleen de verkeerde olie.
- kenneth.BMW
ja en waar is de olie die je mist heen gegaan? nergens olie lekkage plekken te zien? hopen voor je dat het goed blijft nu.
Echt rijplezier begint hier.
-
Er staat nergens dat de auto met het maximumpeil is uitgeleend.
Waarschijnlijk gewoon verbruikt?
Waarschijnlijk gewoon verbruikt?