Het is gewoon zonde als je een verse pakking monteert en dan niet een paar extra Euro's inversteert zodat alles dan nieuw is. Die rubbers worden in de loop ter tijd platgedrukt.nassje schreef:Ik heb er geen verstand van anders zou ik alles (motorisch) allemaal zelf doen.
Sowieso ongeacht heb ik er een goed gevoel bij dat alles goed gedaan is.
Maar ik wil ook niet moeilijk doen om een paar euro's, omdat ik niet weet wie ik moet geloven.
Zou iemand me kunnen zeggen om welke nr het zou gaan dan bestel ik ze ff en vervang ik ze.
- Edit:
- Beens1, hahaha toeval
Je monteert ook niet een geheel nieuwe koppeling en dan je oude druklager hergebruiken.
Voordeel hier is dat je nog een voor een de bouten kan losdraaien en verse ring eronder monteren.
Het gaat dus om #9 in dat diagram. Je koopt ze in een zakje van 20 stuks dacht ik en je hebt er rond de 15 nodig.
Nogmaals: het is dit rubber wat het kleppendeksel op de kop drukt, niet de bout zelf. Zou je het rubber weglaten, dan kun je het deksel (dus) niet eens vastzetten. Als je deze speciale "cap nuts" ziet, dan snap je waarom.
Als je pakking lekt, moet je dus ook niet de bouten strakken aandraaien. Die breken dan. De rubberen ring is dan al zo plat dat je het niet verder kan aandraaien en de bout aandraaien helpt dus niet.