Brommende sub na uitschakelen radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Simpele Ziel

Brommende sub na uitschakelen radio

Bericht door Simpele Ziel » 05 apr 2014, 18:26

Ik heb vandaag mijn versterker en subwoofer in gebouwd (m.b.v. HI-LO converter), was een flinke klus, maar hij speelt!

De hi-kant aangesloten op de beide achterluidsprekers, de remote op de 12v stekker in de kofferbak.
De massa zit op een stuk schroefdraad naast het reserve wiel en de plus gewoon op de plus van de accu.

Echter, na het uitzetten van de radio schrok ik me een hoedje, de woofer begint als een gek te brommen.
Ik heb gelijk de boel weer onschadelijk gemaakt door de signaal kabels en de remote eraf te halen, maar heb nu dus ook geen muziek meer :bang:

Hebben jullie enig idee waar ik moet gaan zoeken?

Massa probleempje (ik heb geen ' brommer" met draaiende motor, dus geen dynamo ruis)
Wordt de storing misschien veroorzaakt door een verkeerd aangestuurde remote?

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Brommende sub na uitschakelen radio

Bericht door matheeuwissen » 05 apr 2014, 18:40

Ik zat toch aan de aarde te denken.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Simpele Ziel

Re: Brommende sub na uitschakelen radio

Bericht door Simpele Ziel » 05 apr 2014, 20:12

Thnx voor de snelle reactie.

Ik vermoedde een probleem met de remote.
Allereerst heb ik de massa gecontroleerd. Hoewel ik dacht een blank stukje gevonden te hebben, bleek hier toch wel wat aan te verbeteren. Beetje geschuurd en opnieuw vast gezet.

Als het geluidsignaal wegvalt(radio uit) maar de versterker niet uitschakelt blijft deze nog (enige tijd?) aan.
Daarom heb ik een nieuwe remote getrokken, vertakt vanuit het witte draadje aan de antenneversterker.

En toen?

Toen was het opgelost, muziek speelt super, en weg brommen.
Ik zie nu ook dat de versterker gelijk uitschakelt zodra de radio uitgaat, kortom, ik ben BlijMetWoofer

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”