Beide sleutels dood... =OPGELOST=
Beide sleutels dood... =OPGELOST=
Sinds de aankoop van mijn e46 touring 2004 doen beide sleutels niks meer. De vergrendel knop in de auto werkt nog wel.
Nu heb ik al veel gelezen over inleren van de sleutels maar dat werkt niet. Beide sleutels geprobeerd maar er gebeurd niks. Ik vermoed dan ook dat het een centraal probleem is.
Zekeringen al gecontroleerd en die zijn goed. Ik heb gelezen dat dan de antenne versterker boven de dakhemel achterin de auto defect kan zijn.
Iemand nog meer ideeën of tips voordat ik daadwerkelijk op zoek ga naar een onderdeel? ergens anders nog kabels of kastjes die ik kan controleren? Tips?
Gr.
Marcel
Nu heb ik al veel gelezen over inleren van de sleutels maar dat werkt niet. Beide sleutels geprobeerd maar er gebeurd niks. Ik vermoed dan ook dat het een centraal probleem is.
Zekeringen al gecontroleerd en die zijn goed. Ik heb gelezen dat dan de antenne versterker boven de dakhemel achterin de auto defect kan zijn.
Iemand nog meer ideeën of tips voordat ik daadwerkelijk op zoek ga naar een onderdeel? ergens anders nog kabels of kastjes die ik kan controleren? Tips?
Gr.
Marcel
Laatst gewijzigd door SphinX op 31 mar 2014, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beide sleutels dood...
Nja het zou ook kunnen dat je sleutels het gewoon niet meer doen. Je kan nog proberen om zelf de batterij te vervangen (moet je wel je sleutel open snijden) en anders zal je ze moeten bestellen. Zijn wel vrij duur (meen iets van 145 euro per stuk).
Maar anders eerst ff langs te dealer om te vragen of je sleutels echt niets meer doen voordat je inderdaad iets gaat aanschaffen!
Maar anders eerst ff langs te dealer om te vragen of je sleutels echt niets meer doen voordat je inderdaad iets gaat aanschaffen!
Klinkt als een kabelbreuk in de draaddoorvoer naar de antenne-ontvanger in de achterklepspoiler.
Je kunt controleren of je sleutels kapot zijn door iemand met een E46 te vragen om even zijn sleutels aan te melden op jouw auto. Wanneer dat lukt, is het systeem goed. Wanneer dat ook niet lukt is de volgende stap de bedrading doormeten. Als dat goed is, kun je gaan kijken naar de verschillende modules (vervangen start dan meestal bij de module in de spoiler). Als deze zaken je te lastig worden, breng dan je auto weg en laat het nakijken, soms kun je niet alles zelf repareren
Je kunt controleren of je sleutels kapot zijn door iemand met een E46 te vragen om even zijn sleutels aan te melden op jouw auto. Wanneer dat lukt, is het systeem goed. Wanneer dat ook niet lukt is de volgende stap de bedrading doormeten. Als dat goed is, kun je gaan kijken naar de verschillende modules (vervangen start dan meestal bij de module in de spoiler). Als deze zaken je te lastig worden, breng dan je auto weg en laat het nakijken, soms kun je niet alles zelf repareren

Sleutel niet openmaken, die zijn het niet. Die batterijen gaan echt niet tegelijk stuk, zoveel mazzel heb je gewoon niet.
Ik verdenk de versterker in de achterklepspoiler. Kun je zelf doen. Pas alleen op met het loshalen van de plasticfolie, die zit met zwarte kit vast. Als je het voorzichtig loshaalt kun je het ook weer sluiten met de aanwezige kit. Scheelt een hoop gedoe.
Als de kit lek is, dan is waarschijnlijk vocht de reden van overlijden van de versterker.....
Succes!
Ik verdenk de versterker in de achterklepspoiler. Kun je zelf doen. Pas alleen op met het loshalen van de plasticfolie, die zit met zwarte kit vast. Als je het voorzichtig loshaalt kun je het ook weer sluiten met de aanwezige kit. Scheelt een hoop gedoe.
Als de kit lek is, dan is waarschijnlijk vocht de reden van overlijden van de versterker.....
Succes!
Ik heb een kastje gevonden maar die zit niet in de spoiler maar achterin de auto. De antenneversterker is dat volgens mij die ook voor de CV werkt?
Foto van het kastje

Of zit er in de spoiler nog een ander kastje..?
Foto van het kastje

Dat is een ontstoringsfilter voor de antenne, niet de versterker voor het sleutelsignaal.
Ik schreef toch duidelijk achterklep spoiler.....dus niet onder de hemel bekleding ter hoogte van je dak antenne.
De versterker is een zwart doosje met de afmetingen van een ouderwetse audiotape ofwel cassettebandje.
http://computerhulpje.punt.nl/_files/20 ... bandje.jpg
De versterker is een zwart doosje met de afmetingen van een ouderwetse audiotape ofwel cassettebandje.
Hey, dat is inderdaad mijn post. Als je daaronder doorleest, dan lees je ook dat ik later de juiste oplossing gevonden heb. Ik hoopte met mijn aanwijzingen de topicstarter te helpen, ik heb ook zo lopen knoeien met deze storing. Uiteindelijk wel gelukt om het op te lossen.
Ik heb die oude post even wat ge-edit om lezers vlot naar de juiste oplossing te leiden.
Ik zal goed zoeken of ik een cassetebandje vind....edho schreef:Ik schreef toch duidelijk achterklep spoiler.....dus niet onder de hemel bekleding ter hoogte van je dak antenne.
Topic even geheel doorgenomen en zal morgen even kijken of dat voor mij ook werkt.
Re: Beide sleutels dood... =OPGELOST=
Kastje vervangen en het werkt weer.
FYI, Onderdeel heb ik via onderdelenlijn.nl gehaald. Ik heb er 20 euro voor betaald...
FYI, Onderdeel heb ik via onderdelenlijn.nl gehaald. Ik heb er 20 euro voor betaald...
Mooi, das niet veel voor de luxe om op afstand te openen en te sluiten.
Fijn dat het gelukt is.
Fijn dat het gelukt is.
- GreyCooperS
- Contacteer:
SphinX schreef:Ik heb een kastje gevonden maar die zit niet in de spoiler maar achterin de auto. De antenneversterker is dat volgens mij die ook voor de CV werkt?
Foto van het kastje
Mooi kastje

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
ha ha netjes he.
Dat is de zwarte doos
(gratis foto upload site gebruikt, blijkbaar word je linkje snel herbruikt)
Dat is de zwarte doos

(gratis foto upload site gebruikt, blijkbaar word je linkje snel herbruikt)