318i coupe 2001 kopen
318i coupe 2001 kopen
Hoi,
Ik ben nieuw hier dus weet niet of dit allemaal goed gaat..
Ik heb een 318i coupe uit 2001 op het oog.
Onder de 130.000 km met automaat.
Onderhoudsboekjes aanwezig, geen import.
Eentje voor 5.999 (automaat) en eentje voor 6.999 (handgeschakeld).
Kunnen jullie mij adviseren of dat goeie prijzen zijn en waar ik op moet letten als ik binnenkort voor een proefrit ga?
Ik kies voor de 318 en niet 320/323/328 omdat ik in mijn hoofd heb dat 6 cilinders duurder in onderhoud zijn dan 4..
Kan er naast zitten..
Ik ben geen hardrijder dus een 0-100 sprintje is voor mij niet erg belangrijk..
Alvast bedank!!
Ik ben nieuw hier dus weet niet of dit allemaal goed gaat..
Ik heb een 318i coupe uit 2001 op het oog.
Onder de 130.000 km met automaat.
Onderhoudsboekjes aanwezig, geen import.
Eentje voor 5.999 (automaat) en eentje voor 6.999 (handgeschakeld).
Kunnen jullie mij adviseren of dat goeie prijzen zijn en waar ik op moet letten als ik binnenkort voor een proefrit ga?
Ik kies voor de 318 en niet 320/323/328 omdat ik in mijn hoofd heb dat 6 cilinders duurder in onderhoud zijn dan 4..
Kan er naast zitten..
Ik ben geen hardrijder dus een 0-100 sprintje is voor mij niet erg belangrijk..
Alvast bedank!!
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: 318i coupe 2001 kopen
Hoi Yannie,
Dit zouden goede prijzen kunnen zijn. Ligt maar net aan de staat van de wagen.
Zijn ze van de buitenkant ook nog compleet gaaf of vertonen ze andere gebreken? Ik zou daarnaast eens op bijvoorbeeld Marktplaats eens vergelijken tussen de prijzen met ongeveer dezelfde modellen.
Dat een 6 cilinder duurder zou zijn in onderhoud hoeft ook niet altijd, ligt er ook maar net aan hoe de wagen is onderhouden en hoe er mee om is gegaan. Als dit netjes bijgehouden zou dit ook geen probleem mogen zijn.
Maar zoals jezelf al aangeeft is de power van de wagen niet belangrijk dus is een 318 een prima keuze!
Dit zouden goede prijzen kunnen zijn. Ligt maar net aan de staat van de wagen.
Zijn ze van de buitenkant ook nog compleet gaaf of vertonen ze andere gebreken? Ik zou daarnaast eens op bijvoorbeeld Marktplaats eens vergelijken tussen de prijzen met ongeveer dezelfde modellen.
Dat een 6 cilinder duurder zou zijn in onderhoud hoeft ook niet altijd, ligt er ook maar net aan hoe de wagen is onderhouden en hoe er mee om is gegaan. Als dit netjes bijgehouden zou dit ook geen probleem mogen zijn.
Maar zoals jezelf al aangeeft is de power van de wagen niet belangrijk dus is een 318 een prima keuze!
///M-power
Re: 318i coupe 2001 kopen
Ik heb ook juist voor de 318 gekozen, meer omdat wegenbelasting lager is ivm gewicht en er ook redelijk zuinig mee kunt rijden. Dus qua maandelijkse kosten ben je goedkoper uit met een 4 cilinder(mits goed onderhouden). De 318 is trouwens ook behoorlijk pittig hoor met 143pk!
Had mijn 318i(sedan) met 145d km voor €6000 gekocht vorig jaar, dus richtprijs klopt inderdaad wel. Succes met de zoektocht naar de juiste e46!
Had mijn 318i(sedan) met 145d km voor €6000 gekocht vorig jaar, dus richtprijs klopt inderdaad wel. Succes met de zoektocht naar de juiste e46!
Re: 318i coupe 2001 kopen
Thnx!!
Op marktplaats zijn ze iets goedkoper particulier dus prijs zit wel goed. Bij dealer 6 mnd garantie.
Buitenkant is gaaf, geen zichtbare roest.
Ik heb de auto's laten fishen en rdwen, echt eerste eigenaar en geen schades op gemeld.
Maar ik ben altijd wat huiverig met versnellingsbakken, hebben jullie ook tips om een automaat te testen?
Of zijn die bakken standaard al erg goed?
Op marktplaats zijn ze iets goedkoper particulier dus prijs zit wel goed. Bij dealer 6 mnd garantie.
Buitenkant is gaaf, geen zichtbare roest.
Ik heb de auto's laten fishen en rdwen, echt eerste eigenaar en geen schades op gemeld.
Maar ik ben altijd wat huiverig met versnellingsbakken, hebben jullie ook tips om een automaat te testen?
Of zijn die bakken standaard al erg goed?
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: 318i coupe 2001 kopen
Kijken of er al onderhoud aan is gepleegd, Zo ja hoeveel? Dit is ook een indicatie voor de versnellingsbak.
Daarnaast gewoon rijden, binnendoor, 80km/h wegen, snelwegen enzovoort. Dit gewoon om erachter te komen hoe de versnellingsbak reageert op de verschillende snelheden qua schakelgedrag, soepelheid enz.
En natuurlijk letten op nare geluidjes. Maar over het algemeen zijn deze automaten goed.
Daarnaast gewoon rijden, binnendoor, 80km/h wegen, snelwegen enzovoort. Dit gewoon om erachter te komen hoe de versnellingsbak reageert op de verschillende snelheden qua schakelgedrag, soepelheid enz.
En natuurlijk letten op nare geluidjes. Maar over het algemeen zijn deze automaten goed.
///M-power
Re: 318i coupe 2001 kopen
let bij de 4 cylinders goed op de onderhoudshistorie. Deze moet compleet zijn en bij voorkeur logisch (niet elke stempel bij een ander bedrijf oid). De 4 cylinders zijn namelijk bijzonder gevoelig voor tijdig en correct onderhoud. Let hier vooral op sporen van lekkages, verbrande olielucht, verminderde trekkracht onder de 2000 rpm.
Zelf heb ik ook voor een N42 318 gekozen vanwege verbruik en gewicht.
Zelf heb ik ook voor een N42 318 gekozen vanwege verbruik en gewicht.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: 318i coupe 2001 kopen
Thnx!
Bij een van de bmws staat er elke keer een andere garage. Ik heb de garages gecheckt en daar
Is, op internet, niets slecht over te vinden. Boekjes zijn volledig.
Jullie vertellen ook geen gekke dingen dus ik heb er vertrouwen in.
Bedankt allemaal!
Bij een van de bmws staat er elke keer een andere garage. Ik heb de garages gecheckt en daar
Is, op internet, niets slecht over te vinden. Boekjes zijn volledig.
Jullie vertellen ook geen gekke dingen dus ik heb er vertrouwen in.
Bedankt allemaal!
Re: 318i coupe 2001 kopen
Ik heb nu ook een 318i maar heeft aardig wat onderhoudskosten gehad van 130k naar 180k.
Ik heb misschien pech gehad maar lees toch wel erg veel problemen met deze motor.
In mijn volgende (e91?) ga ik dan ook echt niet weer voor de 4 cylinder.
Als ik jou was zou ik ook voor een 6 cylinder gaan.
De 318i (2.0) is dan best pittig voor een 2.0 4cyl, toch vind ik hem niet vlot genoeg voor een BMW.
Ik heb misschien pech gehad maar lees toch wel erg veel problemen met deze motor.
In mijn volgende (e91?) ga ik dan ook echt niet weer voor de 4 cylinder.
Als ik jou was zou ik ook voor een 6 cylinder gaan.
De 318i (2.0) is dan best pittig voor een 2.0 4cyl, toch vind ik hem niet vlot genoeg voor een BMW.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: 318i coupe 2001 kopen
Mijn zoon heeft ook een N42 motor ,maar het verschil tussen zijn vorige auto en deze is wel merkbaar, BMW Compact E36 TI (16v) en deze E46 ci (16v) ....de compact was /is toch sneller /feller qua optrekken etc ,de motor loopt gewoon soepeler dan de N42,kan natuurlijk door milieu rotzooi komen en die ook veel ellende veroorzaakt die op de N42 zit .
ijsselmeer
ijsselmeer
Varen is fijner dan je denkt
Re: 318i coupe 2001 kopen
Hallo Yanni,
Ik rijd zelf een 6 cyl 328 coupe.
Ik ben er tevreden over en zou zelf nooit voor een 4 cyl gaan idd ook omdat je toch redelijk veel hoort over de N42 blokken.
Een bmw is in verhouding tot andere merken duur in onderhoud, het is allemaal wel te doen, helemaal als je zelf handig bent.
Maar breng jij hem naar de dealer dan zal het je idd geld kosten, maar dat zelfde geldt voor de andere duitse broeders.
142 pk is idd leuk 142 kw is leuker en handgeschakeld is het helemaal fijn.
Succes met het maken bij dit luxe probleem.
Ik rijd zelf een 6 cyl 328 coupe.
Ik ben er tevreden over en zou zelf nooit voor een 4 cyl gaan idd ook omdat je toch redelijk veel hoort over de N42 blokken.
Een bmw is in verhouding tot andere merken duur in onderhoud, het is allemaal wel te doen, helemaal als je zelf handig bent.
Maar breng jij hem naar de dealer dan zal het je idd geld kosten, maar dat zelfde geldt voor de andere duitse broeders.
142 pk is idd leuk 142 kw is leuker en handgeschakeld is het helemaal fijn.
Succes met het maken bij dit luxe probleem.
Re: 318i coupe 2001 kopen
Het verschil in verbruik tussen een 316 of 318 met een 325/328/330 is behoorlijk overtrokken. Zo heel veel verschil zit er niet in. (1 op 10 tot 1 op 13/14 ofzo)
Re: 318i coupe 2001 kopen
Automaat zou ik sowieso 6 cilinder kopen.
Handgeschakeld maakt het minder uit. Voor het verschil in onderhoudskosten hoef je het niet te doen, die zijn nihil.. Het is allemaal tientjes werk. Net als wegenbelasting. Verzekering kan lastig zijn als je onder de 23 bent. Je moet het gewoon leuk vinden om een 6 cilinder te rijden. Ik heb een 6 cilinder omdat het gewoon lekker soepel rijdt.
Verbruik verschilt vooral tussen handgeschakeld en automaat (zo'n 2 liter), onderling maken de motoren weinig uit (scheelt nog geen 1l).
Zou als snelheid je niets uitmaakt een 323ci kopen. Is zeker niet super snel, maar rijdt wel heel fijn en zuinig.
318ci is ook een prima BMW overigens, daar niet van.
Vind 7k wel best veel voor eentje uit 2001.
Handgeschakeld maakt het minder uit. Voor het verschil in onderhoudskosten hoef je het niet te doen, die zijn nihil.. Het is allemaal tientjes werk. Net als wegenbelasting. Verzekering kan lastig zijn als je onder de 23 bent. Je moet het gewoon leuk vinden om een 6 cilinder te rijden. Ik heb een 6 cilinder omdat het gewoon lekker soepel rijdt.
Verbruik verschilt vooral tussen handgeschakeld en automaat (zo'n 2 liter), onderling maken de motoren weinig uit (scheelt nog geen 1l).
Zou als snelheid je niets uitmaakt een 323ci kopen. Is zeker niet super snel, maar rijdt wel heel fijn en zuinig.
318ci is ook een prima BMW overigens, daar niet van.
Vind 7k wel best veel voor eentje uit 2001.
Re: 318i coupe 2001 kopen
Ik rijd in een 318 ti met automaat, voor mij geen handgeschakelde meer (zeg nooit nooit)
Re: 318i coupe 2001 kopen
Zou je niet denken dat hij na een jaar niet inmiddels een wagen zal hebben aangeschaft?
Re: 318i coupe 2001 kopen
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe