En toen was het zover, tijd voor de revisie.
06:15 uur vertrokken om tegen 08:00 uur op adres te zijn.
Bij de laatste afslag vanaf de snelweg naar het bedrijf begon de auto weer te bokken en inhouden: kontakt uit, kontakt aan en het was weer voorbij.
Daar aangekomen de auto op de brug gezet en de monteur zijn gang laten gaan, zelf kreeg ik een koppie koffie aangeboden
Demontage is begonnen:
En hier de boosdoener:
Alle onderdeeltje vervangen, ook een nieuwe klepdekselpakking, alles weer netjes in elkaar gezet en klaar om een stukje te gaan rijden en kijken hoe de 6 pitter zich hield.
Voelde wat rauwer aan maar op het zakje van Beisan Systems staat:
200 miles of city driving is needed to fully break-in vanos seals and archieve optimum performance.
Alle foutcodes waren weg en bleven dat ook tot op het laatste moment, iets met een overslag tussen de 3de, 4de en 5de cilinder denk ik en iets met een CO2 sensor.
Als je goed kijkt zie je op de 2de foto de carterontluchtingsslang waar aan je kan zien aan het voorste gedeelte, rechts van de 2de cilinder, 2 zwarte plekken oftewel vervuiling door luchtlekkage.
Dat heeft voor een heleboel ellende gezorgd, zo ook dat bokken en weet ik veel wat nog meer.
Slangetje vervangen, alles opnieuw gereset , kort stukje gereden en klaar waren we.
Ronde de klok van 10:00 uur stond de volgende klant alweer voor de deur.
Kan niet anders zeggen dat ik zeer te spreken ben over de hulp en service van P Motorsport / Auto Snel Sevice.
Netjes ontvangen, keurig uitleg gegeven van de werkzaamheden, geen probleem als ik erbij bleef staan en wat vragen stelde en in mijn ogen een ervaren bedrijf want dat slangetje had ik zeker nooit gevonden. Je kan iig spreken van ervaren mensen.
Op weg naar huis gemiddeld 125 / 130km/u gereden en mijn verbruik was duidelijk verbeterd:
Uiteindelijk was dit het resultaat na ruim 110km rijden, laatste 30km snelweg met 15 stoplichten:
Ik heb de sealtjes en ringen meegekregen: wat van rubber moest zijn was nu gewoon bijna van plastiek, niet te geloven hoe hard dat spul was geworden. Op de stalen ringen kon je ook duidelijk slijtageplekken zien. Deze revisie was zeker nodig want van dat ratelende geluid ben ik nu ook af.
Tot zover mijn uitleg en bevindingen.