Voorstellen + vraag over bluetooth

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
steernberg

Voorstellen + vraag over bluetooth

Bericht door steernberg » 11 apr 2014, 09:15

Goedemorgen,

Mijn naam is Martijn Steernberg, ik kom uit Roosendaal (Noord Brabant) en sinds vorige week de trotse eigenaar van een BMW e61 uit '05.

De auto is geïmporteerd uit Duitsland en voorzien van leuke opties. Wat er allemaal in de Bimmer zit weet ik niet want ik kan zo snel niet aan een optielijst komen. Misschien omdat 'ie geïmporteerd is??

Nu even een vraag. In de auto zit een snap-in adapter voor een IPhone 4 (media), maar ik kan in de auto de bluetooth niet aanzetten. Zit er überhaupt wel bluetooth in mijn Bimmer? Krijg ik gewoonweg niet aangevinkt. Mijn Cd-wisselaar doet het trouwens ook niet. Hij bromt en zoemt maar pakt geen cd's. Kan trouwens ook niet de optie "cd" selecteren in het entertainment menu. Heb hem al los gehad en er brand wel een rood lampje op de aansluit stekker. Weet er iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Bart70
Contacteer:

Re: Voorstellen + vraag over bluetooth

Bericht door Bart70 » 11 apr 2014, 13:13

Bij mij had dit te maken met de bluetooth module achterin, de wisselaar werkte overigens wel gewoon bij mij maar kon de optie bluetooth ook niet aanvinken, althans, wel aanvinken geloof ik maar daar bleef het ook bij.

Je optielijst kun je gewoon online ophalen hoor, google maar even, heeft volgens mij geen invloed dat hij geïmporteerd is.

P.s. In het topic voorstellen dien je je eigen voor te stellen en dan in een apart topic de vragen over problemen met de wagen.

Ralph

Bericht door Ralph » 11 apr 2014, 14:42

Handigste is inderdaad (wat Bart zegt) om de optie lijst aan te vragen.
Als je enorme haast hebt kun je ook linksachter in de kofferbak kijken of er een zilveren kast is achter de bekleding.
Daar zit de originele Bluetooth module bij de E60.
Overigens is de Bleutooth module bij e60 van 2004-2005 een zwak punt. Bij veel mensen gezien dat deze heel gauw stuk is.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

gauchov6

Bericht door gauchov6 » 15 apr 2014, 22:57

Via deze website kun je alle opties opzoeken die af fabriek erin zitten, mijn 530 komt ook uit Duitsland en ik kon alle informatie zien: http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
'15 F21 120i M-Sport Automaat : ex '04 E60 530i Automaat : '97 Alfa GTV V6 3.0

fsiblesz

Bericht door fsiblesz » 16 apr 2014, 16:45

indien BT module stuk is vallen andere dingen op MOST (cd wisselaar/idrive/HUD) ook vaak uit.
beste is om tussenstukje te kopen en BT module eruit te halen en MOST door te lussen (5 min werk, module kan gewoon blijven zitten)

balblas

Bericht door balblas » 17 apr 2014, 14:18

Bij een E61 zit de MULF onder de laadvloer deksel achterin.
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 17 apr 2014, 14:42

balblas schreef:Bij een E61 zit de MULF onder de laadvloer deksel achterin.
Vlak achter de achterbank de BT module :duimen:

spuitelf

Bericht door spuitelf » 10 mei 2014, 07:08

Had het zelfde probleem in mijn 2005 E61.
Vorige eigenaar had de MULF Al keurig doorgelust.
De dealer vroeg voor vervanging MULF 400 PLUS euroos voor het ding en een bedrag van 330 plus "om in te lezen" in de CCC.

Aangezien ik eigenwijs ben heb ik de MULF (via Bimmerparts) nieuw besteld (was iets voordeliger dan dealer).
De oude MULF eruit gehaald, de optische blokkering verwijderd, nieuwe MULF erin, aangesloten.
Auto gestart, telefoon (I-Phone 5S) voorgesteld aan de auto, ingeklikt in de houder en bellen maar.
Was plug en play. Dag mijnheer de dealer.
En bovendien het voordeel dat een nieuwe MULF ook met nieuwe modellen telefoons BT kan communiceren.

Dusss, kost wat maar dan heb je ook wat. :) :) :) :) :gekdoen: :gekdoen: :gekdoen:
wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”