Praktijkverbruik in de stad 520i
Praktijkverbruik in de stad 520i
Hallo, zoals sommige van jullie al weten zoek ik een redelijk zuinige Bmw voor vooral stadsgebruik.
Nu ben ik er achter dat je met een 316i e36 net 1 op 10 kan halen in de stad als je rustig rijd.
Maar ik wil ook graag weten hoe dit zit bij de 520i, als een 520i bijvoorbeeld 1 op 8 haalt in de stad wil ik best voor een 5 serie gaan, maar als het richting de 1 op 6 gaat dan word het wel teveel.
Nu ben ik er achter dat je met een 316i e36 net 1 op 10 kan halen in de stad als je rustig rijd.
Maar ik wil ook graag weten hoe dit zit bij de 520i, als een 520i bijvoorbeeld 1 op 8 haalt in de stad wil ik best voor een 5 serie gaan, maar als het richting de 1 op 6 gaat dan word het wel teveel.
-
Re: Praktijkverbruik in de stad 520i
1 op 8 in onze 520 is zeker haalbaar voor stadsverkeer.
De grootste verbruiker op papier in BMW's van voor zo'n beetje 2006 zijn toch de automaten. Mijn 320ci automaat reed met veel moeite 1 op 8 in de stad terwijl ik met een 325ci handbak(met 42pk meer!) toch wel 1 op 10 kan halen als het echt moet. Ik vermoed echter wel dat de meeste 5 series een automaat hebben dus ga er vanuit dat je ook rond de 1 op 7 à 8 gaat zitten met puur stadsverbruik. Schrik echter niet als je vaak met een koude motor in de stad rijdt, dan verbruikt ie toch een stuk meer. Op de snelweg zit ik op zo'n 1 op 12 en als ik toch serieus sportief in de stad rij is 1 op 8 realistischer.
Je rechtervoet is overigens ook erg belangrijk, al dan niet het belangrijkst...

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Thnx voor de tip, het word sowieso wel een handschakel, automaat en bmw heb ik geen goede ervaringen mee. ( vooral niet bij de oudere types )320ciE46 schreef:De grootste verbruiker op papier in BMW's van voor zo'n beetje 2006 zijn toch de automaten. Mijn 320ci automaat reed met veel moeite 1 op 8 in de stad terwijl ik met een 325ci handbak(met 42pk meer!) toch wel 1 op 10 kan halen als het echt moet. Ik vermoed echter wel dat de meeste 5 series een automaat hebben dus ga er vanuit dat je ook rond de 1 op 7 à 8 gaat zitten met puur stadsverbruik. Schrik echter niet als je vaak met een koude motor in de stad rijdt, dan verbruikt ie toch een stuk meer. Op de snelweg zit ik op zo'n 1 op 12 en als ik toch serieus sportief in de stad rij is 1 op 8 realistischer.
Het word dan denk ik toch een 520i of 523i Handgeschakeld ( Goedkoopste modellen )
Vanwege mijn budget denk ik toch dat het een 520i word maar wie weet wat ik tegen kom...
Bedankt voor de tips!
Thnx daar heb ik wat aan, is dit automaat of handschakel?BjornGTi16 schreef:1 op 8 in onze 520 is zeker haalbaar voor stadsverkeer.
Als ik het zo opmaak gaat het dus om een 520i 150pk of een 523i 170pk. Als het even kan zou ik voor een handgeschakelde 523i gaan. Qua piekvermogen en -beleving zijn ze vrijwel hetzelfde, maar de 2,5L in de 523i heeft onderin een stuk meer koppel waardoor je schakelluier kunt rijden en wellicht nog een stukje zuiniger. Ook pakt de 23i lekkerder op onderin. Mijn 320Ci (dus de 150pk versie) voelde toch nog een beetje te tam aan als je het mij vraagt, maar dit was dan ook een automaat. Echter gaat het bij jou wel om een 5 serie en die is nog een paar kilootjes zwaarder; nog een reden dus om voor een 523i te gaan.
Met de 170pk 520i heb ik overigens geen ervaring, maar deze schijnt al behoorlijk vergelijkbaar te zijn met de 523i, ondanks je minder maximum koppel hebt.
Met de 170pk 520i heb ik overigens geen ervaring, maar deze schijnt al behoorlijk vergelijkbaar te zijn met de 523i, ondanks je minder maximum koppel hebt.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Ja ikzelf wil ook liever voor de 523i gaan ivm meer vermogen.
Maar als ik bijvoorbeeld een goed onderhouden 520i zie voor mijn budget, dan moet dat het helaas worden.
10.2 seconde op de 100 valt nog mee vind ik, dus een 520i is ook wel te doen.
Ben momenteel een mondeo 2.5 V6 gewend ( 8.3 seconde op de 100 ) maar ik wil toch meer luxe en comfort wat de 5 serie wel bied.
Automaat word hem sowieso niet ivm zeer hoge reparatiekosten.
Maar als ik bijvoorbeeld een goed onderhouden 520i zie voor mijn budget, dan moet dat het helaas worden.
10.2 seconde op de 100 valt nog mee vind ik, dus een 520i is ook wel te doen.
Ben momenteel een mondeo 2.5 V6 gewend ( 8.3 seconde op de 100 ) maar ik wil toch meer luxe en comfort wat de 5 serie wel bied.
Automaat word hem sowieso niet ivm zeer hoge reparatiekosten.
Ik zou inderdaad ook ten alle tijden een goede 520i kiezen boven een 523i. Je kunt echt leeglopen op een slecht onderhouden auto, helemaal als het een 6 of meer cilinder is..
Ja ik ben van een automaat 320Ci (11 seconden naar 100
) naar een handgeschakelde 325Ci gegaan en dit scheelt series bijna 4 seconden naar de honderd. De 325Ci doet het op papier in 7,2 seconden en ik kom zo rond de 7,7 dus qua prestaties kan de 2,5L er wel wat van. Maar het is meer de beleving van de 2,5L wat het verschil maakt. Ook in dagelijks normaal gebruik merk ik enorm verschil omdat je over alle toerengebieden koppel hebt, wat bij de 320Ci wel anders was. Dit gaat nogmaals over een E46 maar de E39 zal precies hetzelfde zijn, al is dit natuurlijk wel meer een luxe auto vergeleken met de E46.

Ja ik ben van een automaat 320Ci (11 seconden naar 100

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

-
Onze is een handgeschakelde.
Overigens om even te reageren op bovenstaande stukken: De 520 die wij hebben kun je akelig lui rijden. Vanaaf 1000 toeren pakt ie eigenlijk in elke versnelling wel op. Tis geen strepentrekker, maar ik vind hem heerlijk rijden. Als het hard moet gaan en sportief moet zijn, koop je geen 5 serie mijns inziens.
Daarbij loopt ie met zwei fingers in die nase over de 220 per uur dus genoeg voor een 1450 kg wegende auto. Dat vind ik persoonlijk toch wel het beste aan zo'n auto: het autobahn cruisen.
Overigens om even te reageren op bovenstaande stukken: De 520 die wij hebben kun je akelig lui rijden. Vanaaf 1000 toeren pakt ie eigenlijk in elke versnelling wel op. Tis geen strepentrekker, maar ik vind hem heerlijk rijden. Als het hard moet gaan en sportief moet zijn, koop je geen 5 serie mijns inziens.
Daarbij loopt ie met zwei fingers in die nase over de 220 per uur dus genoeg voor een 1450 kg wegende auto. Dat vind ik persoonlijk toch wel het beste aan zo'n auto: het autobahn cruisen.