BimmerPortal zomerwielen Meet&Greet

Reactie en Foto Topics.
Dcreator

Re: BimmerPortal zomerwielen Meet&Greet

Bericht door Dcreator » 14 apr 2014, 23:27

Jammer om te lezen dat er mensen zijn die het niet zo naar hun zin hadden, echter wil ik daar wel op een paar punten op inhaken:

Als eerste wil ik benadrukken dat dit maar een meet & greet is voor de gezelligheid, geen hoog georganiseerd evenement zoals een bimmerfest of een duits auto festijn of iets dergelijks!

Alles op serie is leuk en aardig, maar hier is bijna geen beginnen aan? De hele dag komen er mensen binnen en gaan er weer weg, het is dan behoorlijk moeilijk om de hele tijd mensen op hun plek te wijzen!

Plus dat je dan dus allemaal groepjes creëert, terwijl het voor ons meer de insteek is dat het 1 grote bmw familie moet zijn!

Ook zit je dan met het punt dat er ook veel mensen komen als vriendengroep, krijg je weer de vragen of zij alsjeblieft bij elkaar mogen staan omdat ze dat gezellig of leuk vinden. Daarom laten wij ieder een eigen plekje kiezen!

Ik heb zelf bewust niet gezien dat auto's 3 breed op vakken stonden, dit ben ik met je eens is niet zo netjes!

En ja, er werd in sommige auto's muziek opgezet, echter was ik van mening dat deze niet asociaal luid aanwezig was... Als het daadwerkelijk zou zijn dat halverwege de ramen doortrilde had hier heus actie op zijn plaats geweest, maar als mensen een beetje gezelligheid willen moet dit kunnen!

De opmerking over de kwaliteit van de auto's vind ik een beetje triest, over smaak en kwaliteit valt niet te twisten? Dit is geen show met pre selected opkomst.

En ja een kleine groep die zich dan toch niet helemaal weet te gedragen, dat hou je altijd wel, wij proberen dit tegen te gaan maar helemaal voorkomen is erg lastig.
De "driftende" e36 was oa onnacceptabel, deze misdragers mogen van mij ook met kenteken erbij gemeld worden, dan leren ze het wel af!

Maar ieder staat vrij om te denken wat hij wil, gelukkig heeft zo te lezen de grootste groep zich prima kunnen vermaken met een gezellig dag bijkletsen onder het genot van een record opkomst bmw's op de meet & greet!
En dat is waar we het voor doen!
Wij kijken in elk geval gewoon weer uit naar de volgende editie, en hopen weer alle vrolijke liefhebbers te kunnen verwelkomen en spreken!

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 14 apr 2014, 23:40

Bedankt voor de feedback, meedenken hoe volgende edities beter kunnen kan ik niet meer dan lof toe prijzen, desalniettemin ben ik bang dat ik niet anders kan oordelen dan dat wij als organisatie niets met deze argumenten kunnen doen.

@matthyssie
Een meet & greet, toegankelijk voor alles en iedereen zal vanzelfsprekend een afspiegeling van de maatschappij vormen. Zoals men weet gebeuren in de maatschappij zaken die niet horen en dat is helaas op een meeting niet anders. Ik doel hierbij op driften en dergelijke. Hier word al meetings lang door heel Europa over geklaagd, net zoiets als hard rijden...je kunt het beperken maar niet uitbannen.
Daarbij betreft het een open parkeerplaats meer dan sociale druk als wapen is dan ook niet voorhanden.

Dat er auto's bij zouden zitten die niet mooi genoeg zijn om op een dergelijke meeting te staan komt eveneens voort uit die eerder aangehaalde maatschappelijke afspiegeling die ook bij een evenement als dit ontstaat.
Daarbij betreft het een open ruimte, toegankelijk voor eenieder. Het doen van een toelatingstest is dan ook niet aan de orde, daarbij waar trekt men de grens en heb je het recht een ander te weigeren. De vraag is ook waar eindigt zo'n toelatings test, bij enkel geBBS'te M modellen? We zijn een forum waar iedereen zich aan kan melden, ongeacht de staat van de auto, dan zullen we ook moeten accepteren dat iedereen naar een dergelijk evenement komt...ongeacht zijn of haar auto.

@Ben
Het bij elkaar plaatsen van modellen is een volstrekt onrealistisch idealisme. Het terrein is niet groot genoeg om zelfregulatie op dit punt mogelijk te maken, alsook niet groot genoeg om dit als organisatie te regelen. Daarbij komt ook nog eens dat onaangemelde BMW's dan niet meer welkom zijn. "Volgens de indeling hebben we maar plek voor 6 E61's". Daarnaast is het ook nog eens zo dat mensen niet allemaal tegelijk komen en gaan, hetgeen een dergelijke controle al helemaal onmogelijk maakt. Tot slot ben ik van mening dat het niet onze taak als forum is om te beslissen waar jij je auto moet zetten. Misschien wil je liever naast de auto van je maat staan waar je mee bent komen oprijden. Ieder het zijne, maar praktisch en moralistisch niet uitvoerbaar.

Met betrekking tot de muziek, het betreft wederom een openbare parkeerplaats. Als organisatie zijn wij niet meer gewapend dan dat jullie dat zijn. Ook wij hebben enkel sociale druk die we kunnen uitoefenen, net als jij. Dat gezegd hebbende wat let je om in de toekomst iemand daar op aan te spreken als je er last van hebt...

Dat je in de toekomst geen reclame voor ons wilt maken op de cabrio facebook is iets dat je vrij staat om te beslissen, wel ben ik van mening dat je dit niet moet brengen als zijnde een afweging die je gemaakt hebt nadat wij je zogenaamd een groot onrecht aangedaan hebben. Ik denk namelijk met enige zekerheid te kunnen stellen dat ik zojuist heel duidelijk verwoord heb waarom dingen zo zijn zoals ze zijn. Dat daar een onvrede uit ontstaat is aanvaardbaar, maar dat is er niet eentje die je op ons moet afschuiven.

@Bart70
Het betreft nog steeds die openbare parkeerplaats. Als mensen menen van de groep af te moeten wijken door hun auto met de kont richting het publiek te zetten kan ik daar weinig aan veranderen. Dat geld hetzelfde voor mensen die menen hun auto breed te moeten zetten.

Ik begrijp dat ik jullie niet de antwoorden gegeven heb die jullie willen horen, toch hoop ik dat ik e.e.a. iets duidelijker heb kunnen maken voor jullie hetgeen het begrip voor de situatie als het goed is, verhoogd heeft.
Indien dit niet zo is en jullie alsnog besluiten geen gebruik te maken van onze toekomstige meet en greets dan respecteer ik die keuze ten volle en hoop ik dat we elkaar de hand nog eens kunnen schudden op een ander BMW evenement.

Met vriendelijke groet,

Bob Lux
Bimmerportal team member.

BimmerBoy

Bericht door BimmerBoy » 15 apr 2014, 02:46

Ik moet toch mezelf aansluiten bij het BimmerPortal Team/organisatie
Neem het dan bij deze ook voor ze op omtrent de vorige reacties,
dit betrefte een meeting op een parkeerterrein bij een restaurant en dus voor iedereen toegankelijk (met of zonder bmw) was zelf namelijk met een Renault clio, en zette hem tevens lekker naast een bmw. dat ik nou voor de meeting kwam of om wat te gaan eten zal niemand wat deren.
het lijkt mij dan ook vrijwel onmogelijk om op een dergelijke plek iets fatsoenlijk te regelen en met alles rekening te kunnen houden. bovendien vind ik ook wees blij dat er iets georganiseerd word op een zondag, gezellig een ritje maken ( zo slecht was het weer nog niet ). leuke auto's kijken. goed dat er dan een aantal tussen staan die voor mij zelf ook niet zo intressant zijn om naar te kijken blijf je altijd houden, iedereen begint ergens en maakt een auto zoals hij of zij hem graag wil hebben en je blijft natuurlijk houden de ene bankrekening verrijkt verder dan de andere. gaat uiteindelijk toch om de plezier die de auto je brengt en bmw rijders onder elkaar (tenminste zo is het voor mij altijd geweest) liefde voor het merk en niet meer of minder.

maar goed dat terzijde het was voor mij de eerste BimmerPortal meeting die ik af ben gegaan (helaas nog zonder bmw). heb mezelf goed vermaakt en weer wat leuke mensen leren kennen, en tevens natuurlijk veel mooi's gezien!

heb zelf ook nog wat foto's gemaakt, heb ze bijgevoegd.

thanks voor de gezelligheid mannen en hopelijk tot ziens op BimmerFest 2014 :duim:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
320i coupe 92' = sold
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38

markm

Bericht door markm » 15 apr 2014, 05:41

Vond het een geslaagde meeting, de muziek begon idd na een tijdje wel een beetje te vervelen, als dit iets zachter had geweest had ik me dr geeneens aan gestoord.
Het bij elkaar plaatsen van modellen is idd een leuk idee, maar in de praktijk moeilijk uitvoerbaar denk ik.
Waar me wel rete aan stoorde waren de 2 of 3 7 series die toen wij om 11:45 aankwamen in de hoek dwars over de parkeerplaatsen heen stonden om zo plekken te reserveren voor hun eigen forumleden, ook stonden er nog 2 andere haaksgeparkeerd over 2 vakken om zo plek vrij te houden, leuk als je aankomt rijden en er geen plek meer is omdat iemand zo staat. Dit zou wel aangekaart mogen worden door de organisatie, want dit slaat natuurlijk nergens op, kleutergedrag! Wie e eerst komt wie t eerst maalt lijkt me.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 apr 2014, 06:20

markm schreef:Vond het een geslaagde meeting, de muziek begon idd na een tijdje wel een beetje te vervelen, als dit iets zachter had geweest had ik me dr geeneens aan gestoord.
Het bij elkaar plaatsen van modellen is idd een leuk idee, maar in de praktijk moeilijk uitvoerbaar denk ik.
Waar me wel rete aan stoorde waren de 2 of 3 7 series die toen wij om 11:45 aankwamen in de hoek dwars over de parkeerplaatsen heen stonden om zo plekken te reserveren voor hun eigen forumleden, ook stonden er nog 2 andere haaksgeparkeerd over 2 vakken om zo plek vrij te houden, leuk als je aankomt rijden en er geen plek meer is omdat iemand zo staat. Dit zou wel aangekaart mogen worden door de organisatie, want dit slaat natuurlijk nergens op, kleutergedrag! Wie e eerst komt wie t eerst maalt lijkt me.
Sluit me hierbij aan.

@Bimmerportal team : Snap jullie argumenten en begrijp wel dat het niet mogelijk is om alles zo neer te laten zetten zoals we willen, is misschien ook wel leuk als alles door elkaar staat, kan ik me ook in vinden.
De reden dat ik mijn commentaar plaatste is de hoop dat degenen die zich aangesproken dienen te voelen, hier wat mee zullen doen, aan hun om dat wel of niet te doen, maar hopelijk wordt er wat van op gestoken.
Voor mij geen enkele reden om niet meer te gaan, begrijp me niet verkeerd, had het alleen leuk gevonden als iedereen zich een beetje aan de vooraf bekend gemaakte regels hadden gehouden.
Wat betreft sommige auto's niet mooi genoeg, dat vind ik ook klinklare onzin. Toen ik me aanmelde helemaal in het begin, schreef ik ook dat ik bang was dat mijn auto niet mooi genoeg zou zijn, was toen nog een normale kale E61, ik kreeg meteen als reactie dat elke Bimmer mooi is en welkom, dat is nou een reactie waar je vrolijk van wordt en dat hoort ook de insteek te zijn vind ik.

Yoricktemebel

Bericht door Yoricktemebel » 15 apr 2014, 06:35

Ik ben ben het ook met het forum team eens. Ze hebben het goed geregeld, en ja er zullen altijd een paar zijn die net weer even anders willen zijn. En ja dat iedere type bij elkaar zou staan klinkt leuk. Maar dat is niet te doen. En wij kwamen ook met een groep van 4 man 2 e46 en 2 e60. En dan is het ook leuk dat je bij elkaar staat met die mensen. En nee niet iedereen vind alle auto's mooi, maar iedereen heeft andere smaak. En de 1 is al klaar met de auto terwijl de ander nat begint (zoals mij) Dit was mijn 1e keer en zeker niet mijn laatste
E91 325i gechipt naar 277pk

Jaapi

Bericht door Jaapi » 15 apr 2014, 08:54

burnende E36's wel meer te worden. Vreselijk zeg.
e36's? Vergeet even de zilveren tiag fl e46 sedan niet, de e39 op groene platen met zijn mattie's!
Beetje jammer dat je neerkijkt op de mensen die een e36 rijden.

@ Bimmerbiy,

Vette pics man, hou er wel van (beetje) fisheye. :duimen:

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 15 apr 2014, 09:21

Vind het door elkaar staan juist wel leuk, anders krijg je tussentijds allemaal lege plekken omdat er nog een hoop bijv. E46's moeten komen. En inderdaad als je met meerdere mensen komt sta je graag bij elkaar.

Heb me verder niet gestoord aan iets of iemand. Hing ook geen grimmige sfeer ofzo.

Burnen niets van gezien, als dat zo is is dat irritant. De harde muziek heb ik totaal niet gemerkt.

Snap alleen niet dat mensen die hun beklag doen niet even die persoon aanspreken die dan drie plekken heeft of (in hun ogen té) harde muziek draait, maar achteraf hun beklag doen op het forum.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 15 apr 2014, 09:27

Helaas is het volk wat zo'n meeting trekt ook niet altijd het volk wat je er bij wilt hebben.

Dat is helaas met een merk als BMW niet anders.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Archiebald

Bericht door Archiebald » 15 apr 2014, 09:56

Op elke meeting zijn dit voorkomende problemen... Daar doe je nou eenmaal niets aan, behalve zelf op dat moment je ballen opzoeken en er wat van zeggen als het je stoort! Ik vond het voor een meeting al tof dat er, voor zover ik merkte, de hele dag een clubpersoon in een tentje stond met flyers en gratis stickers :duim:

Iets anders trouwens.... M'n foto's staan op de BP website! :duimen: 8)

http://bimmerportal.nl/BMW-nieuws/bimme ... -2014.html

bmw brian

Bericht door bmw brian » 15 apr 2014, 10:21

aaah man!! wat baal ik da k moest werken :(

en daarbij je heb overal waar je komt op een meeting een groepje dat denk dat een meeting burnen en muziek pompen moet zijn ma ja doe je niks aan :| :|
Mijn 318I '91
Afbeelding
BMW pure sweedness

JzAero

Bericht door JzAero » 15 apr 2014, 11:42

Vond het deze meeting nog redelijk hoor, er zijn meetings geweest waarbij de muziek stuk luider stond en ook nog eens alleen hardstyle werd gedraaid. Persoonlijk ben ik niet vies van beetje hardstyle, maar om dat over een parkeerplaats heen te draaien vind ik weer too much. De muziek dit keer viel best mee, maar ben ermee eens dat er mensen anders tegenaan kunnen kijken.

Het is gewoon voor de gezelligheid, het is natuurlijk geen meeting zoals Bimmerfest en dus zal er altijd een meer 'lossere' sfeer hangen dan wanneer je alles strak regelt waarbij iedereen naar een vak toe moet. Nu stond alles lekker door elkaar en was het ook prima. Het is natuurlijk ook niet aan de organisatie, maar aan de mensen zelf die naar de meet komen om zich te gedragen. Vind het wel leuk als er beetje vlot opgetrokken wordt zodat je het geluid kan horen, maar een paar goede burnouts of drifts vind ik weer asociaal (zeker omdat het een terrein is dat niet dit soort dingen tolereert).

Volgende meet gewoon weer net zo gezellig maken! Weer zat mee dus prima toch :)?

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 apr 2014, 11:54

Archiebald schreef:"je ballen opzoeken en er wat van zeggen als het je stoort! Ik vond het voor een meeting al tof dat er, voor zover ik merkte, de hele dag een clubpersoon in een tentje stond met flyers en gratis stickers :duim:

Dat is natuurlijk grote onzin, als iedereen dat gaat doen gaat het een mooi zooitje worden denk ik, ik vind dat nu net iets voor de organisatie en niet voor iedereen om persoonlijk maar iedereen te gaan aanspreken, mijn mening.
Ik vond het trouwens niet zo storend dat ik vond dat er meteen iets aan gedaan moet worden, maar iets waar wel op gelet mag worden vind ik.
Ik heb het dan over het parkeren, muziek heb ik geen last van gehad.
Gaat wel een eindeloze discussie worden ook zo.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 15 apr 2014, 12:02

Als je het dan niet doet, waarom dan achteraf - als er niets meer aan gedaan kan worden - wel?
Dat is iets wat ik niet begrijp.

Je had ook naar de organisatie toe kunnen stappen op dat moment en je kenbaar kunnen maken.

Ik praat in de je-vorm maar bedoel dit in het algemeen, niks persoonlijks.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 15 apr 2014, 12:02

JzAero schreef:Vond het deze meeting nog redelijk hoor, er zijn meetings geweest waarbij de muziek stuk luider stond en ook nog eens alleen hardstyle werd gedraaid. Persoonlijk ben ik niet vies van beetje hardstyle, maar om dat over een parkeerplaats heen te draaien vind ik weer too much. De muziek dit keer viel best mee, maar ben ermee eens dat er mensen anders tegenaan kunnen kijken.

Het is gewoon voor de gezelligheid, het is natuurlijk geen meeting zoals Bimmerfest en dus zal er altijd een meer 'lossere' sfeer hangen dan wanneer je alles strak regelt waarbij iedereen naar een vak toe moet. Nu stond alles lekker door elkaar en was het ook prima. Het is natuurlijk ook niet aan de organisatie, maar aan de mensen zelf die naar de meet komen om zich te gedragen. Vind het wel leuk als er beetje vlot opgetrokken wordt zodat je het geluid kan horen, maar een paar goede burnouts of drifts vind ik weer asociaal (zeker omdat het een terrein is dat niet dit soort dingen tolereert).

Volgende meet gewoon weer net zo gezellig maken! Weer zat mee dus prima toch :)?

Sluit me hier bij aan :duim: .

Plaats reactie

Terug naar “Reactie en Foto”