Na een heerlijke zomer te hebben gereden in de BMW hier dan weer een update.
De afgelopen tijd slechts enkel een probleem gehad met de startonderbreking. De oorzaak hiervan bleek een slecht werkende EWSII chip te zijn, welke in me sleutel zat. Na een nieuwe sleutel besteld te hebben bij BMW Hilversum was het probleem opgelost.
Omdat de winter in aantocht komt heb ik de Bimmer vorige maand zelf een grote beurt gegeven bij de doe het zelf garage. Dit was voor mij de eerste keer dat ik dit soort werkzaamheden uitvoerden aan me eigen auto. Achteraf gezien een erg grote voldoening toen ik weer in de auto stapte na de grote beurt.
Spulletjes voor de grote beurt:
Bij de grote beurt zijn de volgende werkzaamheden verricht:
- Nieuw oliefilter geplaatst.
- Motorolie ververst.
- Versnellingsbakolie ververst.
- Differentieelolie ververst.
- Nieuw brandstoffilter geplaatst.
- Nieuw luchtfilter geplaatst.
- Nieuw (micro)interieurfilter geplaatst.
- Zes nieuwe bougies geplaatst.
Nadat de afgelopen tijd het hemeltje van de coupe begon te hangen, werd het tijd voor reparatie of vervanging. Aangezien ik al vrij snel merkte dat het opnieuw lijmen van de stof geen succes is, daarom besloten om een anders setje te zoeken via internet. De voorkeur ging natuurlijk uit naar een zwart hemeltje afkomstig van de M3 omdat dit goed bij de rest van het interieur past. Na een lange tijd marktplaats in de gaten gehouden te hebben heb ik dan vorige week een zwart M3 hemeltje met toebehoren (handvatten, interieurlampjes en zonnekleppen) weten te scoren voor een zacht prijsje. Eenmaal gemonteerd was dit een gigantische verbetering.
Het oude hemeltje zoals deze uit de auto kwam:
De zwarte hemel gemonteerd in de auto:
En nog twee foto's met de flitser aan:
Plannen voor aankomende winter zijn om de velgen onder handen te nemen. Waarschijnlijk zal ik deze laten stralen en opnieuw laten poedercoaten.
Groeten Sander.