Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Dan ben ik ook benieuwd naar je uiteindelijke besparing als je een zwaardere moet kopen
- malle pietje
@ Bart,
tja daar vreesde ik ook even voor natuurlijk. Samen met airsuspensionshop geprobeerd te achterhalen waarom de compressor er zo lang over doet. Slang en filter zijn vervangen, balgen gecontroleerd, pomp goed geinstallleerd...Hij wist het ook niet meer (de man van Airsus...) dus wilde hij toch de compressor controleren. Hij heeft voorgesteld om een originele AMK compressor toe te sturen voor €60 extra, de huidige stuur ik terug. Dan weet ik zeker dat de goeie compressor er onder zit.
Zaterdag hoop ik m er onder te kunnen hangen en laat natuurlijk weten wat het resultaat is. Als daarmee het probleem is opgelost, heb ik voor € 330,- rond een nieuwe originele compressor
Een optie die ik nog niet heb onderzocht zijn de hoogtesensoren. Als die de verkeerde informatie sturen, dan blijft de pomp natuurlijk ook draaien.
Ondertussen heb ik al twee dagen geen foutmelding meer gehad....Zal je net zien....
tja daar vreesde ik ook even voor natuurlijk. Samen met airsuspensionshop geprobeerd te achterhalen waarom de compressor er zo lang over doet. Slang en filter zijn vervangen, balgen gecontroleerd, pomp goed geinstallleerd...Hij wist het ook niet meer (de man van Airsus...) dus wilde hij toch de compressor controleren. Hij heeft voorgesteld om een originele AMK compressor toe te sturen voor €60 extra, de huidige stuur ik terug. Dan weet ik zeker dat de goeie compressor er onder zit.
Zaterdag hoop ik m er onder te kunnen hangen en laat natuurlijk weten wat het resultaat is. Als daarmee het probleem is opgelost, heb ik voor € 330,- rond een nieuwe originele compressor
Een optie die ik nog niet heb onderzocht zijn de hoogtesensoren. Als die de verkeerde informatie sturen, dan blijft de pomp natuurlijk ook draaien.
Ondertussen heb ik al twee dagen geen foutmelding meer gehad....Zal je net zien....
Hallo Bart, de compressor kreeg ik gisteren binnen , en is er vandaag onder gekomen .
Pompte in 15 seconden de wagen weer mooi op niveau .
Het enige wat er aan veranderd is , als hij op hoogte is hoor je ook het overdruk ventiel opengaan en
ontsnapt er lucht, zoals jevaak bij vrachtwagens hoort.
ik begreep dat jij dat had nagevraagd.
wat is daar de reden van ......
mvgr harm
Het enige wat er aan veranderd is , als hij op hoogte is hoor je ook het overdruk ventiel opengaan en
mvgr harm
eeuwigheid duurt het langst..........
Dat was ik niet Harm ........harm1965 schreef:Hallo Bart, de compressor kreeg ik gisteren binnen , en is er vandaag onder gekomen .
mvgr harm
Sorry ...Zie het net dat was malle pietje..
Dus dan de vraag aan malle pietje ..
Dus dan de vraag aan malle pietje ..
Hallo forumleden,
Heb sinds een maand een 5serie en nu val mij op dat elke keer ik de auto start dat ik de compressor hoor van de luchtvering.
Zelf als ik de auto uit zet en gelijk weer start dan hoor ik hem weer.
Nu is mijn vraag?
Is dit normaal of heb ik ergens een lek in het systeem , heb overigens geen fout meldingen.
Heb sinds een maand een 5serie en nu val mij op dat elke keer ik de auto start dat ik de compressor hoor van de luchtvering.
Zelf als ik de auto uit zet en gelijk weer start dan hoor ik hem weer.
Nu is mijn vraag?
Is dit normaal of heb ik ergens een lek in het systeem , heb overigens geen fout meldingen.
E 61 520D
Dat kan, zolang je de melding niet krijgt en de auto op niveau blijft: no worries!
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Ik parkeer hier vaak tegen een hoogte en als ik hem uitzet hoor ik hem ook altijd nog even pompen , is volgens mij ook normaal, mijn Toyota met luchtvering doet dat ook altijd.
- malle pietje
Nadat ik afgelopen zaterdag de AMK compressor heb gemonteerd, heb ik niks meer gehoord. Geen vrachtwagengeluiden of zwaar gebrom meer. EN de foutmeldingen zijn ook uitgebleven. Ikke blij!
Om je vraag te beantwoorden, airsuspensionshop geeft aan dat het psshhhh geluid na afslaan van de compressor normaal is, om de druk uit de compressor te laten. Zou me er geen zorgen over maken, zolang je geen foutmeldingen krijgt....
Om je vraag te beantwoorden, airsuspensionshop geeft aan dat het psshhhh geluid na afslaan van de compressor normaal is, om de druk uit de compressor te laten. Zou me er geen zorgen over maken, zolang je geen foutmeldingen krijgt....
Thanks , dat is ook het enigste verschil met de oude, dat er een overdruk ventiel opzit,
maar pompen doet hij perfect.
maar pompen doet hij perfect.
- malle pietje
Nou, het zal toch de compressor zijn geweest die niet goed was of te licht, maar met de zware originele compressor er onder heb ik geen klachten meer gehad. Hoor m ook niet meer.
Ik ben nu het haasje vermoed ik. Ik ben net aangekomen in Spanje en had de hele reis de fout melding , (afgelopen jaar een paar keer melding gehad als de auto scheef stond) Ik heb het idee dat de compressor alleen direct na het starten werkt. Na 15 s of zo stopt dan met een sis. Als ik dan weer start dan pompt hij weer een stukje. Pompt de auto niet tijdens het rijden?
Ik hoop dat dit goed gaat want de auto kan niet meer verlaging gebruiken, met M onderstel icm 275 banden is er weinig ruimte.
Ik ben aan het twijfelen om toch maar een Spaanse dealer te bezoeken. Nu de auto uitgepakt is hij wel weer op hoogte maar ik weet niet hoelang dit nog goed gaat en ik wil nog over een week naar de Franse Alpen en dan naar huis...
Ik hoop dat dit goed gaat want de auto kan niet meer verlaging gebruiken, met M onderstel icm 275 banden is er weinig ruimte.
Ik ben aan het twijfelen om toch maar een Spaanse dealer te bezoeken. Nu de auto uitgepakt is hij wel weer op hoogte maar ik weet niet hoelang dit nog goed gaat en ik wil nog over een week naar de Franse Alpen en dan naar huis...
535d E61, M Coupe, 520d G31
Het op niveau brengen gebeurt altijd rond het starten. Er is duidelijk een probleem, dat uit zich natuurlik sterker nu de auto zwaar beladen is. Kennelijk functioneert het nog wel. Ik zou alleen naar Spaanse dealer gaan als deze het voor beneden 500 euro kan oplossen (vervangen dus) want dan ben je spekkoper.
Succes
Succes
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Spanje lijkt mij goedkoper, ivm de lagere lonen.Succes met de reparatie (laat even weten wat het daar kost)
Is dus niet goed gegaan, eergisteren band tegen binnenkant spatbord. Ism Anwb wordt auto nu gerepareerd bij bmw Premium Barcelona voor belachelijke 1100 EURO. ANWB gaat er nog wel achteraan vwb kosten. Maar ja ik heb geen keuze. In ieder geval met rustig gevoel straks de reis vervolgen. Morgen auto ophalen en zie ik de rekening ben benieuwd naar de specificaties van deze kosten.
Laatst gewijzigd door Tjaam op 17 jul 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
535d E61, M Coupe, 520d G31