Toerenteller inbouwen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmwbmwbmw

Toerenteller inbouwen?

Bericht door bmwbmwbmw » 18 apr 2014, 23:13

Hallo ik heb een leuke 316i gezien in perfecte staat maar nu...
Er zit dus geen toerenteller op maar een ouderwetse klok :gek:
Vind het belachelijk om zonder toerenteller rond te rijden in een Bmw, niet dat ik er naar kijk maar het ziet er gewoon armoedig uit ( vooral in een Bmw )
Hoeduur is een tweedehands dashboard ongeveer, en kan je die zo overzetten en de toerenteller aansluiten, of is er helemaal geen bekabeling voor de toerenteller?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik zelf denk dat er helemaal geen bekabeling voor de toerenteller klaar ligt.
Of is het plug and play? ( wel voorbereid dus ?)

JanWillem

Re: Toerenteller inbouwen?

Bericht door JanWillem » 19 apr 2014, 08:20

k wist niet eens dat een e36 geleverd was zonder toerenteller!

Bij een e30 kan je bij hetzelfde merk tellerbak VDO of motometer de klok eruit halen en er een toerenteller in zetten.
Er zit een codeerstekker in de tellerbak dat het toerental en verbruiksmeter de juiste waardes aangeven.

Bij een e36 kan dit dus ook volgens dit topic, wel de mooiste oplossing omdat de km teller etc origineel blijft.
http://aanbod.bimmerportal.nl/forum/vie ... 81&t=27050

Ik heb nog wel een complete tellerbak liggen van een e36 ik weet alleen zo niet welk merk het is of dat het een voor de facelift of na de facelift is.
De complete tellerbak mag je wel overnemen voor €50, zal het eind van de middag even kijken welke het precies is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”