(In de US versie zit er een blok piepschuim achter) Wat heb je nodig:
Een doosje met inhoud, er zitten geen schroeven bij het kastje, die heb ik er zelf bijbesteld, inclusief die metalen c-clipjes. Schroeven en clipjes voor 30 cent/stuk. Hanschoenen vakje was €47,65 incl. BTW.
Eenvoudig gereedschap, ik heb de schroevendraaiers gebruikt voor het loshalen van de sierlijst en lichtunit en de torx heb je nodig voor het vastdraaien van de schroefjes. Verder had ik een accu boormachine met een 3mm en 8mm metaalboor en een ijzerzaag.
Eerst heb ik met losse stukjes papier een mal gemaakt en die overgenomen op wat stugger karton.
En dan gaat het gebeuren. mooi weer vanmiddag en een beetje nerveus, tja je zet toch de zaag in het dashboard!

De plek des onheils

Ventilatierooster en lichtunit verwijderen dan kun je de draden van de verlichting unit in de gaten houden en de clips die het vakje vast zetten.
Oh ja, schilderstape had ik ook gebruikt om de plek des onheils aan te geven.
Sjabloon er op en aftekenen.
Aarrggh.... Zaag in het dashboard!

Dan passen en meten, het paste niet in een keer, dat komt omdat het dashboard veel dikker is als een stukje karton. Sommige plaatsen, zoals bovenaan waar de schroeven zitten, zaten niet lekker. Die plaatsen markeren op het sjabloon, dat er weer tegen aan en dan alleen de bekleding van het dashboard wegsnijden, Niet de kunststof onderlaag, want die heb je nodig voor de c-clips.
Dan is dit het gat voor het kastje, gaatjes voor de schroeven en daar heb ik van die metalen c-clips voor gebruikt die je ook bij luidspreker setjes wel ziet.
Zo kastje er in, schroeven aandraaien..
Lichtunit en ventilatierooster weer terug en na een rustige twee uurtjes rommelen zat het spul er in. Tussendoor ook af en toe even het zaagsel opruimen want het waaide en alles vloog door de auto.