navigatie of niet voor e90/91
- touringtim
navigatie of niet voor e90/91
Na heel wat jaren in m'n e36 328i touring met plezier rond gereden te hebben ben ik langzaam aan het kijken om deze te vervangen door iets nieuwers. Ik zit te denken aan een e90/91 325i of 330i. Ik ben er nog niet uit of het weer een touring gaat worden of gewoon een sedan. De kinderen zijn groter dus er hoeven geen kinderwagens e.d. meer achterin.
Verder zit ik te dubben of ik wil gaan voor navigatie of zonder. Welk voordeel zit er behalve het navigatie systeem nog meer aan één met i-drive? Ik hoor graag jullie mening.
Verder zit ik te dubben of ik wil gaan voor navigatie of zonder. Welk voordeel zit er behalve het navigatie systeem nog meer aan één met i-drive? Ik hoor graag jullie mening.
e90 325i Dynamic Executive
Re: navigatie of niet voor e90/91
Topic even verplaatst, ik denk dat je hier eerder geholpen gaat worden!
>>>>Showroom E36's<<<<
- largeproject
- Contacteer:
Navigatie geeft wel een stukkie meer waarde aan de auto, echter elke aftesales unit kan veel meer dan de BMW navi.
Systeem is achter haalt en gedateerd, als het niet compleet in je auto af fabriek zitdan kun je meteen diep in de buddel tasten om het te retrofitten.
BV. usb aansluiting in de middelconsole, zit die er niet kost het je meteen een euro of 500, BT voorbereiding kost ook klauwe vol met geld.
Had zelf een ccc ( navi met dvd;s) navi in de auto zitten, deze was zo rete traag dat die gewisselt is voor een cic systeem (navi met HDD), kosten €1500.
Zijn tegenwoordig mooie aftersales sets te koop die mooi bij het interieur aansluiten en veelzijdiger zijn dan de oem sets.
Systeem is achter haalt en gedateerd, als het niet compleet in je auto af fabriek zitdan kun je meteen diep in de buddel tasten om het te retrofitten.
BV. usb aansluiting in de middelconsole, zit die er niet kost het je meteen een euro of 500, BT voorbereiding kost ook klauwe vol met geld.
Had zelf een ccc ( navi met dvd;s) navi in de auto zitten, deze was zo rete traag dat die gewisselt is voor een cic systeem (navi met HDD), kosten €1500.
Zijn tegenwoordig mooie aftersales sets te koop die mooi bij het interieur aansluiten en veelzijdiger zijn dan de oem sets.
- touringtim
Dank je voor je tip. Weet nu gelijk wat ccc en cic inhoud. Ik zit te kijken naar een 2005/06 e90/91 en denk dat het dan een systeem is met dvd (ccc). Ik ga het nog overwegen.
Ik heb een mooie e90 325i zien staan zonder. Meestal rij ik toch in de omgeving en heb navigatie dan niet nodig. Voor de enkele keer in het jaar kan ik dan ook mijn Garmin erin hangen. Die wordt iedere keer geupdate ook nog.
Ik heb een mooie e90 325i zien staan zonder. Meestal rij ik toch in de omgeving en heb navigatie dan niet nodig. Voor de enkele keer in het jaar kan ik dan ook mijn Garmin erin hangen. Die wordt iedere keer geupdate ook nog.
Je hebt de business en prof uitvoering. Deze laatste is met kaart weergave.
Het geeft sowieso meer waarde aan de auto en staat ook beter vind ik ook al gebruik je het niet.
Het geeft sowieso meer waarde aan de auto en staat ook beter vind ik ook al gebruik je het niet.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- touringtim
Ik weet dat je business en prof uitvoering heb. Maar business heeft 1 cd/dvd reader. Betekend dit dat als je navi gebruikt je dan geen cd kan afspelen? Of zit er dan altijd een wisselaar in de kofferbak of een aux aansluiting zodat je toch op de 1 of andere manier naar je eigen muziek kan luisteren?
Lijkt mij dat 'ie de opgeslagen route in z'n geheugen zet.
Een wisselaar is altijd een optie.
Een wisselaar is altijd een optie.
- largeproject
- Contacteer:
Nope, hij slaat niets op, zit geen hdd in de head unit of iets dergelijk.
Wisselaar is geen probleem, zou eigenlijk lever er geen in willen hebben, beter dan een dension gateway 500 kopen en dan of iPod erop aansluiten enof een hdd van 500gb er pluggen, dat laaste heb ik.
Wisselaar is geen probleem, zou eigenlijk lever er geen in willen hebben, beter dan een dension gateway 500 kopen en dan of iPod erop aansluiten enof een hdd van 500gb er pluggen, dat laaste heb ik.
- touringtim
Kan je mij iets meer vertellen over een hdd erbij pluggen. Waar kan je dit kopen? Welk merk heb jij en wat kost zoiets?
Jawel bij een prof. heb je 2 drives. Bij de business uitvoering heb je een gedeelde drive. De route wordt weggeschreven in het interne geheugen zodat je naar je eigen muziek kan luisteren.largeproject schreef:Nope, hij slaat niets op, zit geen hdd in de head unit of iets dergelijk.
Mocht de navigatie gegevens nodig hebben dan krijg je een melding op het display.
Dit kan gestaafd worden op pagina 124 van de handleiding.
- largeproject
- Contacteer:
touringtim schreef:Kan je mij iets meer vertellen over een hdd erbij pluggen. Waar kan je dit kopen? Welk merk heb jij en wat kost zoiets?
Met alleen een hdd ben je der niet, je moet bv. een Dension gateway 500 erbij kopen, op deze gateway heb je de mogelijkheid om een iPod/hdd/usb stick aan te sluiten.
Als je auto een cd wisselaar heeft hoef je niets te coderen, heb je die niet dan ff laten coderen zodat de head unit denkt dat er een wisselaar in zit.
Heb je een wisselaar erin zitten dan staat ie buitenspel op het moment dat je de dension gebruikt, met een schakelaar is ie weer te activeren.
Gooi Dension gateway 500 maar eens in google, je komt er dan genoeg over tegen, prijs zal zo ron de €320 liggen.
Je kunt het eventueel uit breiden met een BT set.
- largeproject
- Contacteer:
Source schreef:Jawel bij een prof. heb je 2 drives. Bij de business uitvoering heb je een gedeelde drive. De route wordt weggeschreven in het interne geheugen zodat je naar je eigen muziek kan luisteren.largeproject schreef:Nope, hij slaat niets op, zit geen hdd in de head unit of iets dergelijk.
Mocht de navigatie gegevens nodig hebben dan krijg je een melding op het display.
MMM, bij mijn moest altijd de dvd erin,anders wild ie niets doen.
Toevallig ben ik ook aan het rondkijken voor een e91
Persoonlijk vind ik het dashboard zonder navigatie niet mooi... Er mist wat vind ik...
En touring of sedan.. Restwaarde en aanschafwaarde van touring is hoger, en is ook persoonlijke smaak. Ik ben een Touring man.
Persoonlijk vind ik het dashboard zonder navigatie niet mooi... Er mist wat vind ik...
En touring of sedan.. Restwaarde en aanschafwaarde van touring is hoger, en is ook persoonlijke smaak. Ik ben een Touring man.
Ik heb het net uitgetest, route ingesteld even laten bufferen en de disc kon verwijdert worden.largeproject schreef:MMM, bij mijn moest altijd de dvd erin,anders wild ie niets doen.Source schreef:Jawel bij een prof. heb je 2 drives. Bij de business uitvoering heb je een gedeelde drive. De route wordt weggeschreven in het interne geheugen zodat je naar je eigen muziek kan luisteren.largeproject schreef:Nope, hij slaat niets op, zit geen hdd in de head unit of iets dergelijk.
- largeproject
- Contacteer:
Kan het niet meer uit proberen omdat der een CIC ingekomen, deze werkt 10 keer beter.