Wegliggingsproblemen
Wegliggingsproblemen
Sinds een week of zo heb ik problemen met mijn wegligging. Eigenlijk best wel serieuze problemen. Als ik rechtdoor rijd, dan is hij niet echt stabiel. Als ik een bocht met een lekkere snelheid in duik, dan is het net of hij eerst de bocht induikt en dat hij dan aan de achterkant nazwiept. De afgelopen week heeft de traction control me al een paar behoed voor ongelukken. En dan op plekken die ik het afgelopen halfjaar met dezelfde snelheden rijd.
Normaal gesproken ga je dan na wat er is veranderd. 2 dingen, hij heeft een beurt gehad bij de dealer en hij heeft 2 nieuwe achterbanden gekregen. Van totaal versleten conti's naar 2 nieuwe Dunlop Sport maxxxx. Die nieuwe banden zijn dus verdacht. Alleen zien die er goed uit, zijn goed getest in allerlei bladen. Die dicht ik dus eigenlijk geen gevaarlijk weggedrag toe. Heeft iemand anders misschien een idee?
Normaal gesproken ga je dan na wat er is veranderd. 2 dingen, hij heeft een beurt gehad bij de dealer en hij heeft 2 nieuwe achterbanden gekregen. Van totaal versleten conti's naar 2 nieuwe Dunlop Sport maxxxx. Die nieuwe banden zijn dus verdacht. Alleen zien die er goed uit, zijn goed getest in allerlei bladen. Die dicht ik dus eigenlijk geen gevaarlijk weggedrag toe. Heeft iemand anders misschien een idee?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Wegliggingsproblemen
Het eerste wat in mij opkomt is: schokdempers.
Zeker als je nu nieuwe banden hebt. Meer grip achter, maar de schokdempers doen involdoende hun werk. Kan een logische verklaring zijn!
Zeker als je nu nieuwe banden hebt. Meer grip achter, maar de schokdempers doen involdoende hun werk. Kan een logische verklaring zijn!
- Dutch Delight
Misschien dien je opnieuw te laten balanceren achter en daarna compleet uitlijnen?

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Uitlijnen staat nog wel op het programma, maar wilde dat eigenlijk pas doen nadat ook de voorrbanden vervangen zijn. En daarvoor wilde ik graag weten of Dunlop bevalt of niet. Dat weet ik nu nog niet :-(.
Het is net of hij achter op een andere manier grip heeft. Ook het sturen gaat heel bijterig. Ik heb zoiets ooit eens gehad op de motor en toen hadden ze er een iets smallere achterband op gezet.
Het is net of hij achter op een andere manier grip heeft. Ook het sturen gaat heel bijterig. Ik heb zoiets ooit eens gehad op de motor en toen hadden ze er een iets smallere achterband op gezet.
- Dutch Delight
Ik denk toch dat het een combinatie is van je banden voor icm achter. Wellicht s teruggaan naar waar ze zijn gemonteerd of Dealer?

Ze zijn gemonteerd hier bij een bandenbedrijf, aangezien de dealer.... maakt niet uit, van de bandenfitter dus.
Zijn er misschien anderen die ook met Dunlops rijden?
Zijn er misschien anderen die ook met Dunlops rijden?
- Dutch Delight
Ik rijd zelf ook met Dunlop Sportmaxx rondom. Ik bedoel misschien zit t m in de combinatie van Dunlop en Conti's die nu voor zitten?

- lverstappenl
hoeveel kilometer heb je gereden met die nieuwe banden? Als je goede nieuwe banden hebt zit hier een beschermlaagje omheen, zodat de band niet uitdroogd tijdens opslag. Maar dit laagje zit er maar enkele kilometers omheen, daarna is het weggesleten..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Zijn je banden wel in de juiste draairichting gemonteerd ?? 't Zijn soms de meest voor de hand liggende dingen waar je overheen kijkt...
Ja, dat zou ook kunnen. Als jij ze ook hebt, dan is er met de Dunlop in ieder geval niks mis. De voorbanden zijn ook al aardig heen, ik schat zo'n 2,5mm profiel, dus vervangen kan in dat opzicht geen kwaad. De achterbanden bleken op het loopvlak helemaal glad te zijn. Stom, had ik niet eerder gezien.
Dan op wat kortere termijn toch maar Dunlops voorop. Hier komen anders ongelukken van. Heb notabene al gechecked of de achterbanden goed vast zaten (|
Yep, ze zijn goed gemonteerd en allebei uit dezelfde oplage en van 2008.
Inmiddels al zo'n 1500 km.....
Dan op wat kortere termijn toch maar Dunlops voorop. Hier komen anders ongelukken van. Heb notabene al gechecked of de achterbanden goed vast zaten (|
Yep, ze zijn goed gemonteerd en allebei uit dezelfde oplage en van 2008.
Inmiddels al zo'n 1500 km.....
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb ook Dunlop sportmaxx. geen problemen hiero.(heb dan wel 17",niet die grote sloffen die jullie hebben)
Ik heb ook slechts 17" hoor. Wel 245/40 

Ik heb ook Dunlop sportmaxx 18" ,225 voor en 255 achter en geen probs mee.
Eigenlijk heel veel grip,enkel wat rol geluiden.
Mss hebben jou dunlops nu iets minder grip dan je vorige set,vandaar dat ze tegen dezelfde snelheid toch gaan uitbreken.
Eigenlijk heel veel grip,enkel wat rol geluiden.
Mss hebben jou dunlops nu iets minder grip dan je vorige set,vandaar dat ze tegen dezelfde snelheid toch gaan uitbreken.
schokdempers was hier ook het geval na nieuwe banden, na vervangen van dempers 4x wegligging met 75% verbeterd.Mac schreef:Het eerste wat in mij opkomt is: schokdempers.
mischien dempers laten testen.
Ik rijd op de oudere versie dunlops SP9000, is zo niks mis mee. Maar voor mij de volgende keer weer Toyo.