Hallo allemaal,
Kan iemand mij vertellen wat er bij de dealer bij een 200000 KM beurt gedaan wordt?
Ik kan het op internet niet vinden (of ik zoek op de verkeerde zoek sleutels).
Alvast bedankt.
Groetjes,
Wouter.
200000 KM beurt
Re: 200000 KM beurt
De volgorde van service is:
olie
inspectie 1
olie
inspectie 2
En dat na elke 25.000 km (voor een benzinemotor) of twee jaar.
Je bent nu dus toe aan een Inspectie 2 en de inhoud daarvan is niet zo lastig te vinden (staat ook hier op het forum).
Verder afhankelijk van de leeftijd en elke 2 jaar remvloeistof en elke 4 jaar koelvloeistof vervangen.
Verder uiteraard alles wat ze tegenkomen en geen volgende servicetermijn meer haalt.
Succes,
Rob
olie
inspectie 1
olie
inspectie 2
En dat na elke 25.000 km (voor een benzinemotor) of twee jaar.
Je bent nu dus toe aan een Inspectie 2 en de inhoud daarvan is niet zo lastig te vinden (staat ook hier op het forum).
Verder afhankelijk van de leeftijd en elke 2 jaar remvloeistof en elke 4 jaar koelvloeistof vervangen.
Verder uiteraard alles wat ze tegenkomen en geen volgende servicetermijn meer haalt.
Succes,
Rob
Re: 200000 KM beurt
Ha Rob,
Dank je wel voor je snelle reactie, maar ik begrijp dat er geen speciale dingen gedaan hoeven te worden omdat het de 200K beurt is?
Dank je wel voor je snelle reactie, maar ik begrijp dat er geen speciale dingen gedaan hoeven te worden omdat het de 200K beurt is?
Re: 200000 KM beurt
Nee.
Volgens mij is zo'n systeem een geld-klopperij-zaak van de dealers die dat wel aangeven.
Het maakt niet uit welke kilometerstand je wagen heeft. Goed onderhoud is altijd belangrijk.
Net wat Rob zegt, klein en groot is om en om.
Als je een automaat hebt, is het verstandig om de olie en filters te verversen om de 80 á 100 duizend kilometer.
Dergelijke onderhoudsbeurten hoef je ook niet te laten doen bij de dealer, want die vragen daar echt de hoofdprijs voor. De gemiddelde specialist heeft een lagere uurprijs en de kwaliteit van zo'n beurt is soms nog beter.
Ik heb wel in de praktijk gemerkt, dat je echt moet controleren wat er gedaan is en vervangen is. Men wil regelmatig nog wat steken laten vallen (bijv. het interieurfilter om de twee jaar, etc.).
Als je het zelf wilt gaan doen, dan ben je natuurlijk nog goedkoper uit, je krijgt er alleen vieze handen van.
Volgens mij is zo'n systeem een geld-klopperij-zaak van de dealers die dat wel aangeven.
Het maakt niet uit welke kilometerstand je wagen heeft. Goed onderhoud is altijd belangrijk.
Net wat Rob zegt, klein en groot is om en om.
Als je een automaat hebt, is het verstandig om de olie en filters te verversen om de 80 á 100 duizend kilometer.
Dergelijke onderhoudsbeurten hoef je ook niet te laten doen bij de dealer, want die vragen daar echt de hoofdprijs voor. De gemiddelde specialist heeft een lagere uurprijs en de kwaliteit van zo'n beurt is soms nog beter.
Ik heb wel in de praktijk gemerkt, dat je echt moet controleren wat er gedaan is en vervangen is. Men wil regelmatig nog wat steken laten vallen (bijv. het interieurfilter om de twee jaar, etc.).
Als je het zelf wilt gaan doen, dan ben je natuurlijk nog goedkoper uit, je krijgt er alleen vieze handen van.
Re: 200000 KM beurt
Geldklopperij wil ik het niet noemen. Als je naar een dealer gaat krijg je netjes een prijsopgave (vaste prijzen) voor de standaardwerkzaamheden. En die vallen op zich mee.
Maar, als er iets is dan betaal je de hoofdprijs. Het tarief bij BMW (of bijna elke andere dealer) is nogal hoog. zit al snel op 80 euro (ex) per uur. Voordeel is wel, dat er standaard tijden staan voor werkzaamheden.
Wat er aan de hand is bij jou auto is niet op afstand te zeggen. Er zijn nogal wat zaken die ook bij een BMW gewoon slijten. Kijk hier op het forum eens rond voor de gekende dingen bij een E46. Zo even uit mijn hoofd gezegd: lambdasonde, draagarmrubbers voor, CCV, koelvloeistofslangen, brandstofpomp. Een goede dealer vervangt ook dingen uit voorzorg omdat ze weten wat er aan gaat komen. Die kosten zijn niet leuk, maar wel fijn als ze het doen of in ieder geval aangeven. Sta je niet opeens met een ontploft expansievat naast de weg....
Groet,
Rob
Maar, als er iets is dan betaal je de hoofdprijs. Het tarief bij BMW (of bijna elke andere dealer) is nogal hoog. zit al snel op 80 euro (ex) per uur. Voordeel is wel, dat er standaard tijden staan voor werkzaamheden.
Wat er aan de hand is bij jou auto is niet op afstand te zeggen. Er zijn nogal wat zaken die ook bij een BMW gewoon slijten. Kijk hier op het forum eens rond voor de gekende dingen bij een E46. Zo even uit mijn hoofd gezegd: lambdasonde, draagarmrubbers voor, CCV, koelvloeistofslangen, brandstofpomp. Een goede dealer vervangt ook dingen uit voorzorg omdat ze weten wat er aan gaat komen. Die kosten zijn niet leuk, maar wel fijn als ze het doen of in ieder geval aangeven. Sta je niet opeens met een ontploft expansievat naast de weg....
Groet,
Rob