Lampen gaan achter elkaar defect
Lampen gaan achter elkaar defect
Beste bimmers,
Met mijn E60 gebeurd het geregeld dat er weer een lamp uitvalt en dat dit defect gemeld wordt via de boordcomputer. Tot dusver niks geks.. Maar nadat ik van de week de vierde lamp heb vervangen in 5 weken begin ik me toch af te vragen of er meer aan de hand kan zijn. De auto is plus minus 4 jaar oud (02-2010) en telt 110.000 km.
Zijn de lampen 'toevallig' aan het eind van z'n Latijn ? Of klinkt deze klacht bekend?
Ik hoor graag jullie ervaring!
Met vriendelijke groet,
Lennart
Met mijn E60 gebeurd het geregeld dat er weer een lamp uitvalt en dat dit defect gemeld wordt via de boordcomputer. Tot dusver niks geks.. Maar nadat ik van de week de vierde lamp heb vervangen in 5 weken begin ik me toch af te vragen of er meer aan de hand kan zijn. De auto is plus minus 4 jaar oud (02-2010) en telt 110.000 km.
Zijn de lampen 'toevallig' aan het eind van z'n Latijn ? Of klinkt deze klacht bekend?
Ik hoor graag jullie ervaring!
Met vriendelijke groet,
Lennart
Re: Lampen gaan achter elkaar defect
Weet je zeker dat de lamp goed gemonteerd zit? Het lijkt erop dat 'ie door trillingen het begeeft.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Heb lang geleden zoiets gehad met een Audi, sorry voor het vloeken.
Omdat ik hem altijd startte met de lichten aan kregen deze een stroomstoot en gingen ze sneller stuk, spreek nu over een voorval dat 15 jaar geleden is en waarschijnlijk is dit hier niet het geval.
Misschien kan je toch in die richting eens zoeken...
Omdat ik hem altijd startte met de lichten aan kregen deze een stroomstoot en gingen ze sneller stuk, spreek nu over een voorval dat 15 jaar geleden is en waarschijnlijk is dit hier niet het geval.
Misschien kan je toch in die richting eens zoeken...
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Is het iedere keer dezelfde lamp?
Misschien de dynamo eens opmeten hoeveel stoom deze geeft?
Misschien de dynamo eens opmeten hoeveel stoom deze geeft?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Stroom meten heeft geen zin. Het gaat hier om spanning.
De lampjes krijgen ook niet zomaar de 12V spanning van de batterij zoals vroeger dmv een eenvoudige relais, die word gestuurd en bewaakt door de LMM module. Ik zie 3 dingen : trillingen , defecte LMM , slechte kwaliteit van lampjes (die ook niet goed tegen trillingen kunnen).
Wat meer detail uitleg zou ook niet slecht zijn. Steeds dezelfde lamp ? Vooraan/achteraan ? Zijn de lampen daadwerkelijk stuk want ik zie alleen maar geschreven dat de iDrive aangeeft dat de lampen defect zijn.
De lampjes krijgen ook niet zomaar de 12V spanning van de batterij zoals vroeger dmv een eenvoudige relais, die word gestuurd en bewaakt door de LMM module. Ik zie 3 dingen : trillingen , defecte LMM , slechte kwaliteit van lampjes (die ook niet goed tegen trillingen kunnen).
Wat meer detail uitleg zou ook niet slecht zijn. Steeds dezelfde lamp ? Vooraan/achteraan ? Zijn de lampen daadwerkelijk stuk want ik zie alleen maar geschreven dat de iDrive aangeeft dat de lampen defect zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Excuus voor de slechte omschrijving. Wat er dus gebeurd is dat er geregeld lampen defect gaan . De lamp gaat daadwerkelijk uit. De idrive geeft dit ook netjes aan. Ik vind het vreemd dat dit nu zo'n 4x in korte tijd is gebeurd. Bij éen lamp was de fitting te groot waardoor de lamp er uit trilde (linker ronde lampje in achterlamp unit links). Twee lampen waren écht kapot (koplamp rechts en links voor). Daarna gaf de idrive aan dat alle lampen links achter uitgevallen waren.. Na de lampjes gecontroleerd te hebben bleek de stekker niet goed te zitten, na versteviging Vd stekker is dit weer in orde.
Ik hoop dat het stom toeval is geweest en hoop geen fout in de electra oid! Bedankt voor jullie reacties zover!
Gr
Ik hoop dat het stom toeval is geweest en hoop geen fout in de electra oid! Bedankt voor jullie reacties zover!
Gr
Ik ken iemand bij wie vaak de koplampen stuk gaan.
Maar wat ik opmerkte bij diegene was dat hij niet zachtjes (zoals ik) de motorkop dicht deed.
Hij gooide als het ware de motorkap dicht.
Dan krijgen de lampen ook op hun donder.
Maar wat ik opmerkte bij diegene was dat hij niet zachtjes (zoals ik) de motorkop dicht deed.
Hij gooide als het ware de motorkap dicht.
Dan krijgen de lampen ook op hun donder.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Ik denk dat het pure toeval is, gewoon even afwachten.
Het wordt vreemder als keer op keer dezelfde kapot gaat.
Het wordt vreemder als keer op keer dezelfde kapot gaat.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Die lampen hebben een bepaalde levensduur, dus op zich is het niet abnormaal dat ze in "groepjes" stuk gaan.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik hou het in de peiling en hou jullie op de hoogte. Nieuwe fitting besteld voor rond lampje linksachter, deze is wat te groot waardoor het lampje los trilt. Bedankt zover mannen!
Probleem is gevonden. De koplampen waren stom toeval en lampen waren echt op/defect. Het verschijnsel dat de gehele linker achterlamp unit dikwijls uitval vertoonde was raar.. Uiteindelijk zit het probleem in de stekker waar alle lampjes van de achterlampunit mee aangesloten zit. Deze was op bepaalde plekjes gesmolten en verbogen. Waarschijnlijk door oververhitting! Nieuwe stekker op gezet en probleem is verholpen! Top!
En hoe komt het dat die stekker oververhit is geraakt dan ? Zitten er wel de goede lampen in ?LJB schreef:Probleem is gevonden. De koplampen waren stom toeval en lampen waren echt op/defect. Het verschijnsel dat de gehele linker achterlamp unit dikwijls uitval vertoonde was raar.. Uiteindelijk zit het probleem in de stekker waar alle lampjes van de achterlampunit mee aangesloten zit. Deze was op bepaalde plekjes gesmolten en verbogen. Waarschijnlijk door oververhitting! Nieuwe stekker op gezet en probleem is verholpen! Top!
Dit is een gekend probleem probleem bij de lci E60 achterlichten. BMW heeft hiervoor een recal gedaan in Amerika.LJB schreef:Probleem is gevonden. De koplampen waren stom toeval en lampen waren echt op/defect. Het verschijnsel dat de gehele linker achterlamp unit dikwijls uitval vertoonde was raar.. Uiteindelijk zit het probleem in de stekker waar alle lampjes van de achterlampunit mee aangesloten zit. Deze was op bepaalde plekjes gesmolten en verbogen. Waarschijnlijk door oververhitting! Nieuwe stekker op gezet en probleem is verholpen! Top!
Maw dit is een veiligheidsprobleem. Best dit op te nemen met je dealer.
Laatst gewijzigd door tom_il op 12 mei 2014, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Hierbij de link : http://www.nbcnews.com/business/autos/b ... 4B11215107
525d E61 2007 pre-LCI
Hier was laatst ook een topic over, heb de TS toen ook het advies gegeven hier naar te kijken. Geen idee hoe het bij hem afgelopen is.LJB schreef:Probleem is gevonden. De koplampen waren stom toeval en lampen waren echt op/defect. Het verschijnsel dat de gehele linker achterlamp unit dikwijls uitval vertoonde was raar.. Uiteindelijk zit het probleem in de stekker waar alle lampjes van de achterlampunit mee aangesloten zit. Deze was op bepaalde plekjes gesmolten en verbogen. Waarschijnlijk door oververhitting! Nieuwe stekker op gezet en probleem is verholpen! Top!
Ik had namelijk hetzelfde, stukje unit weggesmolten waarop de iDrive continu melding gaf dat alle lichten linksachter waren uitgevallen. Nieuwe besteld bij BMW, en alles is nu weer in orde. ( €26,- ex.)
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511