Antenne versterker vraag

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
martin010

Antenne versterker vraag

Bericht door martin010 » 18 mei 2014, 13:10

Ik kamp sinds de installatie van een EONON D5150 met zeer slechte (zeg soms maar helemaal niets) radio ontvangst. Een nieuwe antenne connector tussen radio/bmw lost het niet op, dus zoek ik nu maar in de richting van de versterker. Ik heb vandaag de achterklep open gehaald (BMW 316ti) en alle contact van de versterk ingespoten met contact spray, maar dat maakt ook niets uit. Zie volgende foto's:

Afbeelding

Weet iemand of dit apparaat spanning moet hebben, en zo ja, welke pinnen? Heb eea geprobeerd te meten, maar nergens lees ik een spanning af... (Is er een manual/pin layout van dit ding?)

Daarnaast zag ik ook een connector los hangen die naar de raam antenne gaat.. enig idee waar die voor is, en of dit zo hoort? (zie foto)

Afbeelding

Hoop dat iemand me kan helpen, wordt er aardig gek van inmiddels.

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Antenne versterker vraag

Bericht door matheeuwissen » 18 mei 2014, 14:12

Leer er maar mee leven ;). De dynavin heeft hier ook last van. Ik heb wel eens gehoord dat je kunt proberen spanning op je coax kabel te zetten. Maar verder werkt eigenlijk niks.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

martin010

Re: Antenne versterker vraag

Bericht door martin010 » 18 mei 2014, 14:49

Wel... Eureka. Kon het gewoon niet uitstaan. Oude radio erin en alles prima. Zucht. Wat blijkt... De eonon connector pin 14 (antenne out?) werd niet gevoed door de eonon radio. Ook de bedrading kleuren van eonon komen niet overeen. Na wat gemeet de 12v donkerblauwe draad uit de eonon radio aan de blauw/witte draad aan de connector en voilà. Prima ontvangst nu!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”