Beste liefhebbers,
Zo'n 2 jaar geleden lekte mijn 3161 touring uit '97 behoorlijk olie. Na een nieuw pakking set tbv de distributie kettingkast te hebben gemonteerd was de motor weer lekvrij. Deze klus heb ik zelf gedaan met hulp van een collega. Achteraf viel het allemaal best wel mee.
Nu begint de motor weer heel flink olie te lekken maar nu waarschijnlijk achter het distributiecarter. Daar zit een soortgelijke rubber pakking die vroeg of laat ook voor problemen gaat zorgen. Om deze rubber pakking te vervangen moet de cillinderkop er af. Nu ben ik zelf vrij handig maar vraag me af of dit zelf te doen is? Heb je speciaal gereedschap nodig om bijv. de nokkenas te borgen? Het betreft trouwens de 1.6 versie van de 316i. De motorcode vergeet ik altijd...
Het directe probleem is dat de auto deze week apk gekeurd moet zijn en hij waarschijnlijk niet door de keuring komt vanwege overmatige olielekage.
Wie heeft deze reparatie al een keer uitgevoerd en heeft tips en trics voor me? Jullie zouden me er enorm mee helpen.
Mvg Robin
Wederom olielekkage 316i 1.6
- Adriaan323i
Re: Wederom olielekkage 316i 1.6
Een auto kan wel goed gekeurd worden met olielekkage.
Maar dan moet de keurmeester er een reparatie-advies bij op zetten.
Wat betreft de reparatie, welke pakking lekt er volgens jou?
Maar dan moet de keurmeester er een reparatie-advies bij op zetten.
Wat betreft de reparatie, welke pakking lekt er volgens jou?
BMW, Beste Maar Weer!!!
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8
Dank je voor je antwoord.
Ik heb afgelopen week contact gehad met een apk keurmeester en die vertelde me dat het een afkeurpunt is. Het denk ik maar net hoe streng de keurmeesters zijn.
Waarschijnlijk is de pakking lek van het distributie carter. Dit deel van het carter zit tegen het onderblok geschroefd. Daar tegenaan zit het carterdeel waar ik 2 jaar geleden alle pakkingen al van vervangen heb.
Het betreft een rubberen pakking die 2 helften van het distributie carter met elkaar verbindt.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven....
Mvg Robin
Ik heb afgelopen week contact gehad met een apk keurmeester en die vertelde me dat het een afkeurpunt is. Het denk ik maar net hoe streng de keurmeesters zijn.
Waarschijnlijk is de pakking lek van het distributie carter. Dit deel van het carter zit tegen het onderblok geschroefd. Daar tegenaan zit het carterdeel waar ik 2 jaar geleden alle pakkingen al van vervangen heb.
Het betreft een rubberen pakking die 2 helften van het distributie carter met elkaar verbindt.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven....
Mvg Robin
- bimmer-jeroen
de auto mag hier niet op afgekeurd worden. Dit is nog geen officieel advies punt.. Je kunt het alleen opgeven als reparatie advies.
Keur je hem er op af en krijg je steekproef dan heeft die beste apk meneer heel wat uit te leggen, en met een beetje pech 12weken intrek apk..
en de pakking lekken vaker, Is opzich te doen en bij de 316i M43 met ketting ben je niet echt speciaal gereedschap nodig. Is een enkele nokkenas en als je alles goed aftekent gebeurd er niets vreemds..
Keur je hem er op af en krijg je steekproef dan heeft die beste apk meneer heel wat uit te leggen, en met een beetje pech 12weken intrek apk..
en de pakking lekken vaker, Is opzich te doen en bij de 316i M43 met ketting ben je niet echt speciaal gereedschap nodig. Is een enkele nokkenas en als je alles goed aftekent gebeurd er niets vreemds..
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- Adriaan323i
Mee eens. Geen bijzondere klus.
Succes
Succes
BMW, Beste Maar Weer!!!
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet