diverse vragen
diverse vragen
Hallo allemaal
Sorry voor de vele vragen maar op onderstaande vragen heb ik heb ik geen antwoord kunnen vinden.
-Hoe krijg ik de knipperlichten opgelicht en een piepje als ik de auto ontgrendel? Zie regelmatig filmpjes van mensen die het hebben. Heb enkel als ik de auto op slot doe 1x oplichtende knipperlampen.
-Als ik de auto start voel en hoor ik zo'n vrij harde brom toon. Is dat normaal? De brom voel je onder je stoel zelfs.
-De koppeling is die altijd zo stug? Als je schakelt gaat het best bokkerig. Vind de pedaal ook 'in fases' gaan en deze is iets naar links en rechts te bewegen.. Heb de auto sinds kort pas dus weet niet of het normaal is. Heb Nog garantie dus anders ga ik aangeven dat de koppeling niet goed is.
Ik heb de Special executive type. Is dit de meest luxe? Kan iemand mij aangeven wat de standaard opties zijn van een speciaal exec?
Sorry voor de vele vragen maar op onderstaande vragen heb ik heb ik geen antwoord kunnen vinden.
-Hoe krijg ik de knipperlichten opgelicht en een piepje als ik de auto ontgrendel? Zie regelmatig filmpjes van mensen die het hebben. Heb enkel als ik de auto op slot doe 1x oplichtende knipperlampen.
-Als ik de auto start voel en hoor ik zo'n vrij harde brom toon. Is dat normaal? De brom voel je onder je stoel zelfs.
-De koppeling is die altijd zo stug? Als je schakelt gaat het best bokkerig. Vind de pedaal ook 'in fases' gaan en deze is iets naar links en rechts te bewegen.. Heb de auto sinds kort pas dus weet niet of het normaal is. Heb Nog garantie dus anders ga ik aangeven dat de koppeling niet goed is.
Ik heb de Special executive type. Is dit de meest luxe? Kan iemand mij aangeven wat de standaard opties zijn van een speciaal exec?
Re: diverse vragen
Knipperlichten en zo kun je allemaal bij de dealer laten instellen. Je kan het ook zelf met BMW scanner 1.4.0
Onder je stoel zit de brandstofpomp. onder de auto. Als die minder wordt kan hij wel gaan brommen als hij het systeem op druk brengt.
Koppeling van een e46 is stug maar moet natuurlijk wel gelijkmatig gaan. Als je denkt dat dat niet goed is zou ik het onder garantie laten oplossen.
Als je de laatste 7 cijfers van je chassisnummer hier invoert (klik) krijg je alle opties die er op zaten toen hij nieuw was. Nummer staat op je rechter veerpoot.
Onder je stoel zit de brandstofpomp. onder de auto. Als die minder wordt kan hij wel gaan brommen als hij het systeem op druk brengt.
Koppeling van een e46 is stug maar moet natuurlijk wel gelijkmatig gaan. Als je denkt dat dat niet goed is zou ik het onder garantie laten oplossen.
Als je de laatste 7 cijfers van je chassisnummer hier invoert (klik) krijg je alle opties die er op zaten toen hij nieuw was. Nummer staat op je rechter veerpoot.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: diverse vragen
Zoek voor je koppeling eens op 'CDV' 

Re: diverse vragen
Sorry voor deze topic kaping, maar kan je de BMW 1.4.0 scanner ook gebruiken om de service interval te resetten?
Ik kreeg dit nergens gevonden..
Ik kreeg dit nergens gevonden..
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
Re: diverse vragen
Service interval resetten heb je niets voor nodig. Kan met de knopjes op het tellerhuis.
zoek even op Youtube
zoek even op Youtube
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: diverse vragen
Ah top zeg! Nog beter
Zal hem waarschijnlijk toch wel aanschaffen om wat gadgets in te stellen.

Zal hem waarschijnlijk toch wel aanschaffen om wat gadgets in te stellen.
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
Re: diverse vragen
Ik heb de scanner ook liggen maar mijn auto is nog steeds niet uit te lezen
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: diverse vragen
Pff begin echt steeds meer te vrezen dat ik een DRAMA auto gekocht heb een maandje terug. Ik had toen ik hem ophield al na 30 km een storingslampje... Dit dag erna laten uitlezen hier bij de garage en daarna voor garantie teruggegaan naar de garage aar de wauto vandaan kwam.
Hebben ze de kettingpoly's vervangen, want de sensor was al vervangen zei die beste monteur... Dacht daarna dat het wel over was, maar helaas nu wéér een storingslampje vanmorgen.
Toen ik een minuut of 5 later bij stoplicht stond, ging ineens de toerenteller naar de 2500 zoiets. De auto maar uitgezet, want er liep een klein kindje voor de auto langs en die vader was FURIEUS omdat die dacht dat ik ....... Was natuurlijk niet mijn schuld.
Ik natuurlijk thuis direct weer uitlezen met de BMW scanner, whop stuk of 7 storingen in totaal.
- 272C - LR-adaptation add. per time [rood]
- Internal fault, eeprom checksum (BMW section), coding incorrect/incomplete [rood] (deze bij instrument cluster)
- Airbags [geel] (deze krijg ik ook niet weg)
- Auxiliary water pump [rood] (bij A/C)
Totaal errors: 1x DME - 1x ABS (overvoltage 18V) - 1x LEW - 1x A/C - 2 x SRS - 1 x IKE
Wat moet ik hier nu weer mee? Hij loopt stationair ook vrij onregelmatig, en bromt met aanzetten (onder de best.stoel) . Als je een flinke drel gas geeft op de snelweg voel je ook af en toe zo'n schokje... Iets in de verbranding misschien?
Nu ben ik normaal wel vrij strijdkrachtig, maar nu zakt mij de moed wel in de schoenen. Heb nog tot 7 juli garantie maar dat bedrijf zit wel 100 km verder.............
Wie kan mij helpen? Ik dacht een maand terug juist; YES! Eindelijk een BMW. en nu dit.................
Hebben ze de kettingpoly's vervangen, want de sensor was al vervangen zei die beste monteur... Dacht daarna dat het wel over was, maar helaas nu wéér een storingslampje vanmorgen.
Toen ik een minuut of 5 later bij stoplicht stond, ging ineens de toerenteller naar de 2500 zoiets. De auto maar uitgezet, want er liep een klein kindje voor de auto langs en die vader was FURIEUS omdat die dacht dat ik ....... Was natuurlijk niet mijn schuld.
Ik natuurlijk thuis direct weer uitlezen met de BMW scanner, whop stuk of 7 storingen in totaal.
- 272C - LR-adaptation add. per time [rood]
- Internal fault, eeprom checksum (BMW section), coding incorrect/incomplete [rood] (deze bij instrument cluster)
- Airbags [geel] (deze krijg ik ook niet weg)
- Auxiliary water pump [rood] (bij A/C)
Totaal errors: 1x DME - 1x ABS (overvoltage 18V) - 1x LEW - 1x A/C - 2 x SRS - 1 x IKE
Wat moet ik hier nu weer mee? Hij loopt stationair ook vrij onregelmatig, en bromt met aanzetten (onder de best.stoel) . Als je een flinke drel gas geeft op de snelweg voel je ook af en toe zo'n schokje... Iets in de verbranding misschien?
Nu ben ik normaal wel vrij strijdkrachtig, maar nu zakt mij de moed wel in de schoenen. Heb nog tot 7 juli garantie maar dat bedrijf zit wel 100 km verder.............
Wie kan mij helpen? Ik dacht een maand terug juist; YES! Eindelijk een BMW. en nu dit.................

Laatst gewijzigd door skyhigh op 24 mei 2014, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: diverse vragen
skyhigh schreef:[....]Heb nog tot 7 juli garantie maar dat bedrijf zit wel 100 km verder.............
Wie kan mij helpen? [...]
Juist omdat je garantie hebt MOET je daar naar terug en niet via een forum gaan lopen klooien als je het mij vraagt. De Nederlandse wet bepaalt dat je garantie dient te claimen waar je er recht op hebt en stelt daarbij zelfs dat als je degene die je garantie BEHOORT te geven niet de kans daarvoor geeft, dat je dan helemaal geen rechten meer hebt op eventuele andere gevolgproblemen.
Ben nou verstandig en breng die auto terug, zonder dat zij de kans hebben om je te helpen sta je bij elk ander probleem straks met lege handen bij hun en dat is hun recht dan weer.
Stel dat je je auto laat maken door een ander en dat lukt niet, of de problemen worden alleen maar erger, geloof je dan dat het garagebedrijf waar je hem hebt gekocht nog garantie gaat bieden?
Ik vind dit eerlijk gezegd vaak echte non-dicussies, waarom heb je anders in hemelsnaam garantie? En wat is nou 100 kilometer als dat een hoop gezeik voorkomt. Drop die auto daar en haal hem op wanneer hij klaar is zou ik zeggen.
Re: diverse vragen
Tuurlijk ga ik terug, maar wel het liefst met een rugzak vol info die ik hier kan krijgen, door kenners gegeven. Het probleem is in mijn ogen, dat de garage daar volgens mij niet echt verstand heeft van 'de wat luxere auto's' heb ik het idee. Als ik ze uitleesresultaten vertel en/of mijn klachten, knikken ze wat en ja en nee. Daar kom je pas achter als je gezeur krijgt zoals nu. Maar dat zegt mijn gevoel, mn gevoel zegt dat de info die ik hier opsnor van meerwaarde is om dingen voor te leggen wat het zou KUNNEN zijn. En garantiereparaties proberen ze natuurlijk te vermijden. En oja, wat ook zo'n goede is is elke keer een week uitstellen omdat ze 'druk' zijn. Mijn auto zou bij 1e reparatie al naar 3 dagen klaar zijn, maar uiteindelijk was het 7 dagen. Weer een 4 dagen dichter bij de deadline van de garantie 

Re: diverse vragen
Gewoon mee terug en hen zelf laten uitzoeken wat het probleem is. Eventueel schriftelijk vastleggen, desnoods via e-mail.
Als het probleem niet opgelost is voor de garantietermijn verloopt maakt dat niet zo veel uit. Als het maar onderhanden is.
Als het probleem niet opgelost is voor de garantietermijn verloopt maakt dat niet zo veel uit. Als het maar onderhanden is.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: diverse vragen
Ik zou gewoon even opbellen en uitleggen wat er mis is en vragen of je langs kan komen, zo als hierboven al wordt vermeld garantie is garantie en die geeft een dealer ook niet voor niks. ze zouden geen garantie geven als ze niet overtuigd zijn van de auto.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: diverse vragen
Contact ga ik vandaag opnemen. Later vandaag.En jaaaaa hoor, weer een dingetje erbij.
Nu als ik rij vanaf een snelheid van ong. 30km hoor ik een constante tik. Dit gaat sneller naarmate je harder gaat rijden.
Als je gas los laat gaat het onverminderd door. Ook tijdens af remmen hoor je het gewoon.
Lijkt wel of het onder het raam vandaan komt.
Volgens mij heb ik echt een pech auto
Nu als ik rij vanaf een snelheid van ong. 30km hoor ik een constante tik. Dit gaat sneller naarmate je harder gaat rijden.
Als je gas los laat gaat het onverminderd door. Ook tijdens af remmen hoor je het gewoon.
Lijkt wel of het onder het raam vandaan komt.
Volgens mij heb ik echt een pech auto
Re: diverse vragen
Heb contact met verkoper gehad en deze zegt dat ik de auto terug mag doen en dat ik dan mijn oude auto terug krijg en het geldbedrag wat bijbetaald is.
Ze wilde ook wel gaan kijken naar de auto maar dan waren ze bang dat ik over2a3 weken weer contact op zou nemen met problemen. Wat zou nu het beste zijn? Heb m.i. Een redelijk deal gemaakt met deze auto toen.
Ze wilde ook wel gaan kijken naar de auto maar dan waren ze bang dat ik over2a3 weken weer contact op zou nemen met problemen. Wat zou nu het beste zijn? Heb m.i. Een redelijk deal gemaakt met deze auto toen.
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: diverse vragen
Volgens mij geef je in de voorgaande (eigen) reacties al aan, dat je het vertrouwen aan het verliezen bent..als de verkoper de deal ongedaan wil maken, is dat erg schappelijk van hem...
Ik zou persoonlijk opnieuw kijken, mits je de auto zo goedkoop hebt kunnen kopen dat het een "to good to be true" prijs was..dan kan je wat werk en kosten verwachten...dan zou je kunnen besluiten om (schriftelijk) door de verkoper te laten vastleggen dat alles wat er nu mankeert opgelost wordt, ook na de garantie periode..
Risico dat er na de garantie wat gebeurd heb je met iedere auto...ik heb in de loop der jaren wel geleerd mijn instinct en gevoel méér te vertrouwen dan een autohandelaar
Ik zou persoonlijk opnieuw kijken, mits je de auto zo goedkoop hebt kunnen kopen dat het een "to good to be true" prijs was..dan kan je wat werk en kosten verwachten...dan zou je kunnen besluiten om (schriftelijk) door de verkoper te laten vastleggen dat alles wat er nu mankeert opgelost wordt, ook na de garantie periode..
Risico dat er na de garantie wat gebeurd heb je met iedere auto...ik heb in de loop der jaren wel geleerd mijn instinct en gevoel méér te vertrouwen dan een autohandelaar

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire