LED dagrijverlichting
LED dagrijverlichting
Hoi 1'ers,
Vandaag kwam ik een prachtige 1 serie (E81) met een M sport pakket die LED dagrijverlichting had verwerkt op zijn M bumper.
Foto voorbeeld ter beeldvorming:
Ik heb niet goed kunnen zien of de luchtinlaat van de M-bumper nou open of gesloten was (indien gesloten zit er een raster voor waar de led stripjes op verwerkt zouden kunnen worden). Die van mij zijn wel open en vroeg me dus af of het mogelijk is daar ledstripjes in te verwerken en die vervolgens te gebruiken als dagrijverlichting. Maar hoe?
Ik hoor graag van jullie!
Gr. Stephan
Vandaag kwam ik een prachtige 1 serie (E81) met een M sport pakket die LED dagrijverlichting had verwerkt op zijn M bumper.
Foto voorbeeld ter beeldvorming:
Ik heb niet goed kunnen zien of de luchtinlaat van de M-bumper nou open of gesloten was (indien gesloten zit er een raster voor waar de led stripjes op verwerkt zouden kunnen worden). Die van mij zijn wel open en vroeg me dus af of het mogelijk is daar ledstripjes in te verwerken en die vervolgens te gebruiken als dagrijverlichting. Maar hoe?
Ik hoor graag van jullie!
Gr. Stephan
- psycholander
Re: LED dagrijverlichting
In mijn ogen is het veel mooier als je gewoon je angel eyes gebruikt als dagrijverlichting...
BMW G31 530i
www.bimmercodes.nl
www.bimmercodes.nl
Ik ben ook meer van de oem AngelEyes als DRL.
Later aangebrachte LEDstrips passen naar mijn mening nooit goed in het design van de auto.
Later aangebrachte LEDstrips passen naar mijn mening nooit goed in het design van de auto.
Ik vind later aangebrachte led strips niks, het past vaak niet bij het ontwerp van de auto.
plus dat ik het maar voor sjonnies en audi look a likes vind
Neem gewoon mooie angel eyes
plus dat ik het maar voor sjonnies en audi look a likes vind
Neem gewoon mooie angel eyes
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Of zo.. Dit is (halogeen) grootlicht op 40% als DRL.. je zou er ook LED's in kunnen steken.. Enkel heb je dan niet echt grootlicht wanneer nodig.
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
Dit is gecodeerd, in the USA is het wel toegestaan.. Ik ben ook wel benieuwd.. Iemand APK keurmeester of rdw'r?
Weet dat je enkel wit licht aan de voorkant mag uitstralen.. Dit is wit.. Verblind niemand.. Daarvoor is het ook afgeknepen naar 40% lichtsterkte..
Ik kan her iig uitzetten via BC..(gewoon dagrijverlichting uitzetten)
Weet dat je enkel wit licht aan de voorkant mag uitstralen.. Dit is wit.. Verblind niemand.. Daarvoor is het ook afgeknepen naar 40% lichtsterkte..
Ik kan her iig uitzetten via BC..(gewoon dagrijverlichting uitzetten)
BMW E46 320i old car
Begrijp ik, maar zou graag eens willen weten of het nou echt legaal is... ( het is beetje lastig uitschakelen bij een politie controle?)
Zou het wel graag op mn e46 & e36 willen btw
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Ik wil het ook wel weten.. Maar waarom zou een politieagent hier moeilijk over kunnen doen?frankyman schreef:Begrijp ik, maar zou graag eens willen weten of het nou echt legaal is... ( het is beetje lastig uitschakelen bij een politie controle?)
Het is gewoon drl.. Achterlichten branden niet mee.. Stadslicht is ook uit..
Belgie is het ook toegestaan.. Tijdens apk
BMW E46 320i old car
Jullie hebben gelijk, ik zou er spijt van hebben wanneer ik die led balkjes eronder had geplempt.
Andere vraag: is het mogelijk met de lichtsensor te coderen dat de ringen van mijn koplampen (led) als DRL kunnen branden en bij donker gewoon xenon erbij aan? Is daar meer informatie van aanwezig hoe dat te doen?
Andere vraag: is het mogelijk met de lichtsensor te coderen dat de ringen van mijn koplampen (led) als DRL kunnen branden en bij donker gewoon xenon erbij aan? Is daar meer informatie van aanwezig hoe dat te doen?
Dagrijlichten hebben een bepaalde functie en het armatuur is daarop aangepast.iedow schreef:Ik wil het ook wel weten.. Maar waarom zou een politieagent hier moeilijk over kunnen doen?frankyman schreef:Begrijp ik, maar zou graag eens willen weten of het nou echt legaal is... ( het is beetje lastig uitschakelen bij een politie controle?)
Het is gewoon drl.. Achterlichten branden niet mee.. Stadslicht is ook uit..
Belgie is het ook toegestaan.. Tijdens apk
In het armatuur, meestal in het glas, staat een code die aangeeft wat soort soort verlichting er uit dat armatuur komt.
In het glas van gewone halogeenlampen staat bv HC, HR of HCR.
Mistlampen hebben vaak een F of B code.
Dagrijlichten horen een DRL code te hebben.
Dat is de code die aangeeft wat voor soort verlichting het betreft. Daarnaast zal eea ook nog aan goedkeuringseisen moeten voldoen.
Dagrijverlichting van een paar tientjes zal daar zelden....nooit.... aan voldoen.
Je grootlicht armatuur gebruiken als dagrijverlichting is dus ook niet toegestaan op grond van bovenstaande.
Zal er erg fanatiek op gecontroleerd worden ? Nee. Kun je er voor bekeurd worden ? Ja.
Probleem krijg je pas als er een aanrijding ontstaat waarbij men vind dat je verlichting invloed heeft gehad.
Alleen kleine lampje in je grootlicht armatuur en iemand draait voor je de weg op, zegt achteraf dat de verlichting eruit zag als een auto met normaal licht die nog veeel verder weg was bv.
APK en waar je wel of niet voor bekeurd kunt worden is een wereld van verschil.
Er zijn genoeg dingen waar bij de APK niet naar gekeken word maar waar je 10 meter verderop wel voor bekeurd kan worden. APK is maar heeeeeel beperkt, richt zich alleen op de voornaamste veiligheidseisen.
Die LED-dagrijverlichting is gewoon te bestellen bij BMW toch? Lijkt mij dat het dan legaal is...
Volgens de 1-serie accesoires prijslijst kost het €183,00 (art.nr. 63 30 2 212 798)
Volgens de 1-serie accesoires prijslijst kost het €183,00 (art.nr. 63 30 2 212 798)
BMW E87 LCI | 116i 122 pk | 2009