e46 compact M pakket > e81 havanna metallic
- johanmooiweer
E46 Compact achterruitensproeier bevroren
Had van de week wat problemen met mijn achterruitensproeier, deze deed het niet meer met deze "verschrikkelijke" koude, ik dacht dat de leiding bevroren was, maar dit was niet het geval.
Het geval was dat mijn reservoir wat rechts achter in de koffer zit bevroren was en hij zat zo vol met water dat de hele leiding tot aan boven aan toe helemaal knetterhard bevroren was.
Dus eerst met een kacheltje erop de vulleiding ontdooien, en vervolgens het hele spulletje er maar uitgedraaid.
Alles weer ontdooid en weer terug geplaatst
Les voor de volgende keer: Het reservoir achter in de auto niet vergeten als je antivries in de ruitensproeier gaat doen voor de winter
Ook ging van de week het lampje branden voor het vervangen van de remblokken aan de voorzijde van de auto. Dus moet die ook maar even bestellen,
Welke remblokken raden jullie mij aan?
Het geval was dat mijn reservoir wat rechts achter in de koffer zit bevroren was en hij zat zo vol met water dat de hele leiding tot aan boven aan toe helemaal knetterhard bevroren was.
Dus eerst met een kacheltje erop de vulleiding ontdooien, en vervolgens het hele spulletje er maar uitgedraaid.
Alles weer ontdooid en weer terug geplaatst
Les voor de volgende keer: Het reservoir achter in de auto niet vergeten als je antivries in de ruitensproeier gaat doen voor de winter
Ook ging van de week het lampje branden voor het vervangen van de remblokken aan de voorzijde van de auto. Dus moet die ook maar even bestellen,
Welke remblokken raden jullie mij aan?
http://www.bmwportal.nl//e46-compact-m- ... 11561.html ingeruild
viewtopic.php?f=134&t=39699nieuwe aanwinst
Re: e46 compact M pakket (dagje nurburgring)
Goed bezig zeg
Ik heb zelf goede ervaringen met ferodo remblokken de normale versie.
De DS2500 is er voor sportief gebruik.
Ik heb zelf goede ervaringen met ferodo remblokken de normale versie.
De DS2500 is er voor sportief gebruik.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: e46 compact M pakket ruitensproeier reservoir bevroren
Achterruitsproeier vind ik zulke onzin, zal hem ook nooit bijvullen.
Heb zelf Ferodo DS2500 rondom. Als de blokken koud zijn, heb je last van een licht sponzig rempedaal. In het begin gebeurd niet echt wat, en dan krijg je remwerking.
Worden ze wat warmer happen ze wel merkbaar harder dan OEM blokken. Je pedaaldruk is dan ook normaal. Als je zeg maar echt gaat doorremmen, dan merk je bij echt een goed verschil met OEM. Het is even wennen, maar vind het echt top zo.
Worden ze wat warmer happen ze wel merkbaar harder dan OEM blokken. Je pedaaldruk is dan ook normaal. Als je zeg maar echt gaat doorremmen, dan merk je bij echt een goed verschil met OEM. Het is even wennen, maar vind het echt top zo.
BMW E46 330i
+1 Arno
Ik gebruik zowiezo nooit ruitenspoeiers word je auto alleen maar vies van. Gewoon 1 x in de week de wasbox in en afentoe met wat ruiten reiniger de ruit schoon maken is voldoende.
Ik gebruik zowiezo nooit ruitenspoeiers word je auto alleen maar vies van. Gewoon 1 x in de week de wasbox in en afentoe met wat ruiten reiniger de ruit schoon maken is voldoende.
- johanmooiweer
1x per week in de wasbox? Ik was de auto een paar keer per jaar, vind het zo'n zonde om de auto helemaal schoon te hebben en dan één regenbuitje en alles weer terug bij af.
maar als ik zo'n naar je toe sputterende vrachtauto voor me heb zitten, wil ik wel graag dat de ruitensproeier het doet.
Maar heb een setje pagid (blauw) remblokken besteld bij bmwproducts. Als het goed is zet ik ze er vrijdag op.
maar als ik zo'n naar je toe sputterende vrachtauto voor me heb zitten, wil ik wel graag dat de ruitensproeier het doet.
Maar heb een setje pagid (blauw) remblokken besteld bij bmwproducts. Als het goed is zet ik ze er vrijdag op.
Zijn je remschijven nog wel dik genoeg? Deze zitten aan de voorzijde na het eerste versleten setje blokken al onder de minimale maat meestal...
- johanmooiweer
Geen idee (ik hoop het wel), dat zie ik vrijdag wel, anders bestel ik ook nog een paar schijfjes.
- johanmooiweer
Re: e46 compact M pakket stabilisatiestang afgeknapt
Afgelopen vrijdag dacht ik even mijn remblokken te wisselen voor een setje verse omdat mijn slijtindicator aangaf dat ze "op" waren.
Heb ik de auto op de krik staan en het wiel eraf, zie ik dat de stabilisatiestang rechtsvoor bij een "gewricht" is afgeknapt. (gelukkig aan de onderzijde en niet de bovenkant, dus hij hing mooi naar beneden zonder schade te maken). nu was direct de oorzaak voor het vage sturen van de laatste tijd bekend.
Dus ff de garage gebeld om half 2 's middags, en kon om half 4 langskomen om de nieuw bestelde stang te vervangen. (snelle service)
Aangezien ik daar toch was zei ik dat hij de remblokken ook wel even mocht vervangen. Zegt de monteur tegen mij dat ze nog lang niet op zijn.
Dus toen de slijtindicator maar eens even gechecked, die bleek defect te zijn. Dus direct vervangen.
Nog even een paar foto's met de neus in de schuur.
Heb ik de auto op de krik staan en het wiel eraf, zie ik dat de stabilisatiestang rechtsvoor bij een "gewricht" is afgeknapt. (gelukkig aan de onderzijde en niet de bovenkant, dus hij hing mooi naar beneden zonder schade te maken). nu was direct de oorzaak voor het vage sturen van de laatste tijd bekend.
Dus ff de garage gebeld om half 2 's middags, en kon om half 4 langskomen om de nieuw bestelde stang te vervangen. (snelle service)
Aangezien ik daar toch was zei ik dat hij de remblokken ook wel even mocht vervangen. Zegt de monteur tegen mij dat ze nog lang niet op zijn.
Dus toen de slijtindicator maar eens even gechecked, die bleek defect te zijn. Dus direct vervangen.
Nog even een paar foto's met de neus in de schuur.
Laatst gewijzigd door johanmooiweer op 19 feb 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi dat het weer opgelost is!
Mooie foto's ook.
Mooie foto's ook.
- johanmooiweer
Foto's zien er wel leuk uit, als je bedenkt dat ze met een simpele nokia telefoon gemaakt zijn
- bob de bouwer
voor een nokia telefoon toch mooie foto,s
- johanmooiweer
Negatief over een nokia?
Volgende foto's zal ik, als ik er aan denk, met de camera maken.
Volgende foto's zal ik, als ik er aan denk, met de camera maken.
- johanmooiweer
Re: e46 compact M pakket ingeruild voor een 1 serie
Na ruim 4 jaar met plezier in de 3 compact nu de overstap gemaakt naar een bmw 118d uit 2009.
Kleur havanna metallic
Kleur havanna metallic
Knappe opvolger! Veel plezier ermee!