Ik heb me hier aangemeld omdat een maatje van mij een BMW heeft (Gijs, Diamant-schwarze E36 320i Coupe) en omdat ik meehelp bij de organisatie van enkele events (waaronder Bimmerfest).
Mijn naam is Fer, ik ben 26 en woon in het zonnige zuiden van het land (midden-limburg). Ik rij zelf geen BMW, of jullie moeten een Japanse BMW (Honda) ook goedkeuren... Nu haakt de helft natuurlijk al af, misschien terecht op een BMW-forum, maar ik zit zelf vrij regelmatig op andere auto forums en ik vind het zelf altijd irritant als mensen zich niet even fatsoenlijk voorstellen.
Dat ik geen BMW heb wil niet zeggen dat ik BMW's niet waardeer. Ik hou van auto's in het algemeen en vooral als deze mooie techniek aan boord hebben. Daarnaast ben ik opgegroeid met een paar BMW gekken in de familie (Z3 2.8 Schnitzer, Z4 M coupe, E90 325I Individual etc). De passie is er dus zeker, maar toch ligt mijn hart bij Japanners.
Even een lijstje van de auto's die ik gehad heb:
-1e auto: Toyota Corolla 1.6 GXI Sedan 1996, lelijker worden auto's echt niet, maar goedkoper wordt autorijden ook niet. Daarom geen foto...
-2e auto: Honda Civic Coupe (type EJ2) 1.5 DXI 1996
Standaard gekocht en binnen een jaar of 2 uitgebouwd tot onderstaand plaatje. Enorm veel liefde, tijd en geld ingestoken en ook enorm veel plezier mee gehad. Helaas, buiten mijn schuld, total-loss gereden (door een hagelnieuwe BMW 5-serie F10...).

-3e auto: Lexus IS200 bj 2000
Heerlijke reisauto, maar ik mistte de sportiviteit en wendbaarheid van zo'n kale, lichte rammelkist.

-Huidige auto: Honda Civic Coupe 1.5 DXI (type ej2) 1994
Aan weldenkende mensen slecht uit te leggen dat je een Lexus met 90.000km op de teller wegdoet voor een oud, gedeukt, kaal, roestend hok uit het jaar fiets, maar zo'n coupeetje voelt gewoon als thuiskomen. Daarbij mistte ik de lol van het sleutelen met de Lexus (waar geen schroef voor te krijgen is in europa en als je al wat vindt moet je er een hypotheek voor afsluiten).
Inmiddels zijn nette Civic's van deze generatie zeldzamer dan een maagdelijke prostittuee, daarom dus maar een gezocht die aan de basisvoorwaarden voldeed om als basis voor een nieuw project te dienen (geen schadeverleden, origineel, geen schuifdak). Na lang zoeken deze gevonden. De historie is onbekend en hij heeft redelijk wat cosmetische schade's, maar de techniek is (inmiddels) 100% en eigenlijk zal toch ongeveer elk schroefje vervangen worden.
Er zijn al wat dingen aan deze gedaan sinds ik hem kocht begin dit jaar en er zullen nog vele veranderingen volgen. De bedoeling is om hem serieus en met echte a-merk producten op te bouwen. Uiteraard wordt er getjoend, maar geen tupperware of blehrende pijpen. Doel is: strak, clean en netjes en vooral fun to drive.
Imago van deze hokken is niet om over naar huis te schrijven (deels terecht door alle exemplaren met lexus lampen en rijst vleugels die burnend de parkeerplaats van de grote gele M bevolken). Helaas verbergt dat de potentie.
Deze 5e generatie Civic is mooi licht (net geen 1000kg als coupe), heeft een mooie onderstel constructie (double wishbone's rondom) en wegligging en er kunnen met weinig aanpassingen hele fijne blokjes in (Integra Type-R, 1.8l Vtec 195pk of JDM Civic type-R 1.6L 185pk). Indien goed opgebouwd zijn dit echt hele leuke auto's om te rijden en wat mij betreft ook om te zien, maar dat is smaak.
Daar gaan we dus voor... Respray staat zsm op de planning, waarschijnlijk in BMW Carbonschwarz...