D-Per4mance --> Geen BMW... (shootje met gijs320i)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
D-Per4mance

D-Per4mance --> Geen BMW... (shootje met gijs320i)

Bericht door D-Per4mance » 02 jun 2014, 21:31

Hallo allemaal!

Ik heb me hier aangemeld omdat een maatje van mij een BMW heeft (Gijs, Diamant-schwarze E36 320i Coupe) en omdat ik meehelp bij de organisatie van enkele events (waaronder Bimmerfest).

Mijn naam is Fer, ik ben 26 en woon in het zonnige zuiden van het land (midden-limburg). Ik rij zelf geen BMW, of jullie moeten een Japanse BMW (Honda) ook goedkeuren... Nu haakt de helft natuurlijk al af, misschien terecht op een BMW-forum, maar ik zit zelf vrij regelmatig op andere auto forums en ik vind het zelf altijd irritant als mensen zich niet even fatsoenlijk voorstellen.

Dat ik geen BMW heb wil niet zeggen dat ik BMW's niet waardeer. Ik hou van auto's in het algemeen en vooral als deze mooie techniek aan boord hebben. Daarnaast ben ik opgegroeid met een paar BMW gekken in de familie (Z3 2.8 Schnitzer, Z4 M coupe, E90 325I Individual etc). De passie is er dus zeker, maar toch ligt mijn hart bij Japanners.

Even een lijstje van de auto's die ik gehad heb:

-1e auto: Toyota Corolla 1.6 GXI Sedan 1996, lelijker worden auto's echt niet, maar goedkoper wordt autorijden ook niet. Daarom geen foto...

-2e auto: Honda Civic Coupe (type EJ2) 1.5 DXI 1996
Standaard gekocht en binnen een jaar of 2 uitgebouwd tot onderstaand plaatje. Enorm veel liefde, tijd en geld ingestoken en ook enorm veel plezier mee gehad. Helaas, buiten mijn schuld, total-loss gereden (door een hagelnieuwe BMW 5-serie F10...).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-3e auto: Lexus IS200 bj 2000
Heerlijke reisauto, maar ik mistte de sportiviteit en wendbaarheid van zo'n kale, lichte rammelkist.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Huidige auto: Honda Civic Coupe 1.5 DXI (type ej2) 1994
Aan weldenkende mensen slecht uit te leggen dat je een Lexus met 90.000km op de teller wegdoet voor een oud, gedeukt, kaal, roestend hok uit het jaar fiets, maar zo'n coupeetje voelt gewoon als thuiskomen. Daarbij mistte ik de lol van het sleutelen met de Lexus (waar geen schroef voor te krijgen is in europa en als je al wat vindt moet je er een hypotheek voor afsluiten).
Inmiddels zijn nette Civic's van deze generatie zeldzamer dan een maagdelijke prostittuee, daarom dus maar een gezocht die aan de basisvoorwaarden voldeed om als basis voor een nieuw project te dienen (geen schadeverleden, origineel, geen schuifdak). Na lang zoeken deze gevonden. De historie is onbekend en hij heeft redelijk wat cosmetische schade's, maar de techniek is (inmiddels) 100% en eigenlijk zal toch ongeveer elk schroefje vervangen worden.

Er zijn al wat dingen aan deze gedaan sinds ik hem kocht begin dit jaar en er zullen nog vele veranderingen volgen. De bedoeling is om hem serieus en met echte a-merk producten op te bouwen. Uiteraard wordt er getjoend, maar geen tupperware of blehrende pijpen. Doel is: strak, clean en netjes en vooral fun to drive.

Imago van deze hokken is niet om over naar huis te schrijven (deels terecht door alle exemplaren met lexus lampen en rijst vleugels die burnend de parkeerplaats van de grote gele M bevolken). Helaas verbergt dat de potentie.
Deze 5e generatie Civic is mooi licht (net geen 1000kg als coupe), heeft een mooie onderstel constructie (double wishbone's rondom) en wegligging en er kunnen met weinig aanpassingen hele fijne blokjes in (Integra Type-R, 1.8l Vtec 195pk of JDM Civic type-R 1.6L 185pk). Indien goed opgebouwd zijn dit echt hele leuke auto's om te rijden en wat mij betreft ook om te zien, maar dat is smaak.
Daar gaan we dus voor... Respray staat zsm op de planning, waarschijnlijk in BMW Carbonschwarz...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door D-Per4mance op 17 jun 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

matheeuwissen
Contacteer:

Re: D-Per4mance --> Geen BMW... (voorstellen)

Bericht door matheeuwissen » 02 jun 2014, 21:35

Welkom. De Lexus vond ik de mooiste er tussen. Met Honda heb ik echt niks.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Patrickk

Bericht door Patrickk » 02 jun 2014, 22:06

Leuk verhaal, welkom.

Persoonlijk nog nooit iets Japans gereden. Persoonlijk vind ik oudere auto's ook mooier.
Met heel veel nieuwe modellen, ook die van BMW heb ik helemaal niets.
En je lexus inruilen voor een oude Honda, dat heb je met liefhebbers. :duim:

Succes.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

noele46

Bericht door noele46 » 02 jun 2014, 22:17

welkom je oude coupe ken ik nog wel van cch toen der tijd :)

GijsE36

Bericht door GijsE36 » 02 jun 2014, 22:22

Welkom makker! :gekdoen:

D-Per4mance

Bericht door D-Per4mance » 03 jun 2014, 21:16

Patrickk schreef:Leuk verhaal, welkom.

Persoonlijk nog nooit iets Japans gereden. Persoonlijk vind ik oudere auto's ook mooier.
Met heel veel nieuwe modellen, ook die van BMW heb ik helemaal niets.
En je lexus inruilen voor een oude Honda, dat heb je met liefhebbers. :duim:

Succes.
Ik vind oude auto's niet alleen vaak mooier, ze rijden ook gewoon leuker. Dat wil niet zeggen dat ze beter rijden, maar je hebt wel gewoon meer beleving. Daarbij ontbreekt het je in een auto uit de jaren 90 eigenlijk aan niets (op veiligheidsvoorzieningen na misschien). Als je een E39 hebt dan heb je alle luxe en comfort die je kunt wensen en als je er lekker voor gaat zitten meer lol en rijbeleving dan in een F10. Daarbij wil ik wel eens zien of die F10 over 15 jaar nog net zo mooi en tijdloos is als een E39 nu.

Begrijp me niet verkeerd, het is waanzinnig knap dat BMW een F10 M5 kan maken waar je bij 250 het idee hebt thuis op de bank te zitten, maar leuk?

Beens1

Bericht door Beens1 » 03 jun 2014, 22:01

Welkom!
Leuke historie van auto's.
Tja en dat inruilen van de Lexus. Klinkt mij ook bekend in de oren. Ik ben van een 2001 en 2000 auto (respectievelijk Rover V6 en Seat Toledo) weer terug gegaan naar een E36 320i uit 1996, inderdaad wat je met zogenaamde liefhebbers hebt... ;)
Jouw wagens zijn/waren ook niet verkeerd. Ik kan het wel waarderen als een Honda (en andere merken) in ere gehouden wordt, zonder tupperware en dergelijke!

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 04 jun 2014, 11:18

Ten eerste welkom op dit prachtige forum!

Ondanks dat het geen BMW's zijn in je verhaal kan ik het zeker wel waarderen. Net zoals je zelf al zegt, het algemene beeld van een Civic rijder is niet al te best. Dus vind ik het wel mooi om te zien dat je het zelf anders aanpakt! Heb zelf nog nooit in een Honda gereden, (behalve 5 minuten in een S2000) maar had bijna een Civic (ej2) gekocht toen ik 18 was.

Je hebt overigens wel lef om met Honda's en een Lexus op een BMW forum te verschijnen, maar aan de andere kant hebben velen op dit forum ook eerst heeeeel wat anders gereden voordat ze bij een BMW uit kwamen. :whistle:

Real car guys respect other car guys

Barry325CI

Bericht door Barry325CI » 04 jun 2014, 15:37

Zelf ook Honda's gereden, waarvan me laatste een FN2.
enigste wat ik mis is de fun-factor en natuurlijk VTEC, de werking daarvan is gewoon geniaal bedacht natuurlijk.

Maar qua interieur kwaliteit en soorten materialen springt de BMW van 2001 ver boven uit,
waar de Honda's simpel weg gewoon plastic fantastic zijn, voornamelijk accelereer een BMW veel geleidelijker, voor mij geen Jap meer nu ik BMW rijd (of het moet een NSX zijn)

Welkom trouwens. :duim:

lightning87

Bericht door lightning87 » 11 jun 2014, 08:20

welkom, tja honda, had er zelf bijna 1 gereden (S2K) maar toch voor de bimmer gegaan. daarnaast NSX blijft mooi. civic's laten we het er ophouden dat je dan maar tot die 20% van de niet ricers behoort.

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 13 jun 2014, 19:35

Niet verwacht jou ook hier tegen te komen :tong:

D-Per4mance

Bericht door D-Per4mance » 17 jun 2014, 10:14

Zondag even met gijs wezen shooten. Heeft wat mij betreft wel wat leuke plaatjes opgeleverd.
In de tussentijd ook nog wat upgrades aan mijn hok uitgevoerd.
-voor- en achter-lipje gemonteerd wat bij de sideskirts hoort.
-nieuw uitlaat systeem gemonteerd vanaf de kat. Ondanks dat het nogal een dikke pot is heeft hij een heel subtiel geluid. Tot 3000 toeren maakt hij niet meer geluid dan standaard. Bovenin geeft hij een lekker gemeen snerpje. Is een Tanabe medallion touring systeem. Is een beetje wat een Akra voor een BMW is voor een Honda. Catbacks zijn dan ook niet goedkoop, maar daarvoor wel prachtig afgewerkt en je hebt niet het geluid alsof er een colablikje onder hangt.
-Ultra Racing veerpootbrug achter gemonteerd. Geeft het chassis een stuk meer stijfheid, mede doordat deze uit een stuk zijn. Bijbehorende 3ppunts (verbinding tussen veerpoten en schutbord) is onderweg.

Tijd voor wat plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”