Bericht
door AdE39 » 12 jun 2014, 11:27
Hallo beste Thijs,
Ik heb eigenlijk het idee, dat beide sleutels opnieuw geïnitialiseerd ( in geleerd ) dienen te worden.
Als ik met mijn sleutels het slot manueel zou bedienen, dan gaat bij mij het alarm af!
Mijn sleutels werken echt goed.
De sleutels van uw BMW werken verder wel goed, want anders zou u de auto niet kunnen starten, want als de sleutels niet opgeladen zouden zijn, dan kan u de BMW niet starten, het alarm en de start blokkeer inrichting worden dan niet vrij geschakeld. Met andere woorden, de sleutels worden wel geladen.
Ja, dat zou wel erg gemakkelijk wezen, dat dit soort storinkjes ook op het dashboard weergegeven zouden worden, dan weten we ineens wat er allemaal speelt.
Met het meten, daar zou ik wat terughouden mee zijn, met de multimeter!
Dat men wellicht een electronisch onderdeel zou kunnen opblazen, die kans is dus aanwezig, en heb ik al meer gelezen op diverse fora.
Ik zou voor echt veilig kiezen, het uitlezen!
De ontvanger, wat bedoelt u daar eigenlijk mee?
Wat ik eigenlijk begrijp, wat u daar mee bedoelt, dat is dat ik over een ringantenne sprak.
Die ringantenne die zit bij het contactslot, om de hals van het slot eigenlijk, zo correspondeert de transponder in de sleutel met deze ringantenne, en de rest van de beveiliging electronica. Dat zijn dan de startonderbreker en het inbraak alarm.
Daarom ben ik er niet helemaal gerust op, dat men de sleutels zomaar gaan openen, dat dient men echt voor het laatste te bewaren, als er helemaal niets meer mogelijk is, en dat verder alle oplossingen zijn aangedragen, om dergelijke storinkjes op te heffen. Dit dient dan echter door een persoon te gebeuren, die weet waar hij mee bezig is.
Het is erg goed mogelijk, dat bij de proefrit alles wel goed functioneerde, een storing kan er ineens insluipen.
Wat er ook erg goed mogelijk is, dat de storing reeds al aanwezig was, maar dat men deze heeft uitgelezen en gewist heeft.
Deze storing kan dan later, of vrijwel direct terug komen.
Tja, het is niet altijd duidelijk, of een leeg gelopen accu hier debet aan is, het kan, maar het is niet altijd zo.
Ik had dus een tijdje geleden ook een lege accu.
Ik kon dus enkel maar een portier aan de stuurzijde openen, verder niets, en de motorkap.
Ik heb dus de andere auto er bij gezet, en de startkabels aangesloten op de daar aanwezige hulp polen, en vrijwel direct ging het alarm af, wat ik dan ook gewoon kon uitschakelen met de sleutel. De boordspanning was dus weer geactiveerd.
Ik heb dus de auto op deze wijze kunnen starten.
Ik/ de BMW heeft er verder geen nadelige gevolgen aan over gehouden.
Het kan natuurlijk er aan liggen, aan welke omstandigheid het gebeurt, het ontladen van de accu.
let er wel erg goed op, voor dat we de startkabels gaan loshalen, ik kan er niet genoeg voor waarschuwen!!
Voordat we de starkabels los gaan nemen, schakel dan de achterruit verwarming in, de blower op de volle snelheid, schakel de verlichting in.
Neem daarna pas de starkabels los!
Na het starten, schakelt men na een aantal minuten alles weer een voor een uit.
Waarom zou dat eigenlijk moeten.
Dat vertel ik u erg graag.
Schakelt men deze verbruikers niet in, voordat we de startkabels los nemen.
Dan krijgt het hele boord systeem soms wel eens een piekspanning te verwerken van 70 Volt, en dit is dus wel erg funest voor de electronica, die slechts op 13,8 Volt werkt, het is dus erg denkbeeldig, dat er diverse electronische componenten door zullen branden.
Dit verhaal kunt u overigens gewoon Googlen, voor de verdere uitleg.
Schrijft u eens op de zoek regel. "AMT piekspanningen na een starthulp " Leest u de 3de, 4de en de 5de alinea eens door.
Ik hoop, dat ik uw vragen zo goed als mogelijk heb kunnen beantwoorden.
Misschien wonen er wel mede forum leden in uw omgeving die uw auto kunnen uitlezen, of de sleutels kunnen in leren.
Vaak leert men dus ook mede forum leden kennen, door het bezoek aan de meetings, en die zijn er echt meerdere elk jaar.
IK hoop dat het allemaal gaat lukken, want dit soort storinkjes, dat is niet echt leuk.
Met vriendelijke groet,
Ad