NLE46Touring's 2001 325i touring
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
NLE46Touring's 2001 325i touring
Hallo iedereen,
Zoals op het hoofdforum al aangeven ben ik vanaf a.s. vrijdag in het bezit van een E46 325i touring.
Op dit gedeelte van het forum zal ik dan ook mijn bezigheden met de auto laten zien.
Allereerst alvast wat foto's gevolgd door de opties waarmee hij geleverd is af-fabriek. Dit zal later verder aangevuld worden natuurlijk (zowel opties als de foto's )
Type: 325i (eur)
Eserie: E46 (3)
Serie: 3
Type: Tour
Stuur: LL
Portieren: 5
Motor: M54
Cilinderinhoud: 2.50
Vermogen: 141 KW
Aandrijving: HECK
Versnellingsbak: MECH
Kleur: Titansilber Metallic (354)
Bekleding: Stoff Flock Raute/Anthrazit (E3AT)
Productiedatum: 26-03-2001
Speciale uitrusting
Code Benaming
S169A Reducering uitlaat Gifstof EUR3
S226A Sportieve chassisafstemming
S249A Multifunctioneel stuurwiel
S255A Sportstuur leder
S290A BMW lichtmetalen wiel-sterspaak 44
S302A Alarmsysteem
S386A Dakreling
S411A Electrisch bediende ruiten voor+achter
S438A Luxe houten uitrusting
S470A Isofix system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor
S534A Automatische airco (ECC)
S830A Autotelefoon met hoorn zonder koord
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Voorbereiding BMW 6 CD-Wisselaar i-bus
S863A Dealerlijst Europa
S877A Vervallen gecombineerde bediening
S886A Boordocumentatie Nederlands
S530A Mistlampen
S548A Kilometersnelheidsmeter
S550A Boordcomputer
S832A Accu in bagageruimte
S851A Taal Duits
Zoals op het hoofdforum al aangeven ben ik vanaf a.s. vrijdag in het bezit van een E46 325i touring.
Op dit gedeelte van het forum zal ik dan ook mijn bezigheden met de auto laten zien.
Allereerst alvast wat foto's gevolgd door de opties waarmee hij geleverd is af-fabriek. Dit zal later verder aangevuld worden natuurlijk (zowel opties als de foto's )
Type: 325i (eur)
Eserie: E46 (3)
Serie: 3
Type: Tour
Stuur: LL
Portieren: 5
Motor: M54
Cilinderinhoud: 2.50
Vermogen: 141 KW
Aandrijving: HECK
Versnellingsbak: MECH
Kleur: Titansilber Metallic (354)
Bekleding: Stoff Flock Raute/Anthrazit (E3AT)
Productiedatum: 26-03-2001
Speciale uitrusting
Code Benaming
S169A Reducering uitlaat Gifstof EUR3
S226A Sportieve chassisafstemming
S249A Multifunctioneel stuurwiel
S255A Sportstuur leder
S290A BMW lichtmetalen wiel-sterspaak 44
S302A Alarmsysteem
S386A Dakreling
S411A Electrisch bediende ruiten voor+achter
S438A Luxe houten uitrusting
S470A Isofix system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor
S534A Automatische airco (ECC)
S830A Autotelefoon met hoorn zonder koord
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Voorbereiding BMW 6 CD-Wisselaar i-bus
S863A Dealerlijst Europa
S877A Vervallen gecombineerde bediening
S886A Boordocumentatie Nederlands
S530A Mistlampen
S548A Kilometersnelheidsmeter
S550A Boordcomputer
S832A Accu in bagageruimte
S851A Taal Duits
Laatst gewijzigd door nle46touring op 09 jun 2014, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Verlanglijstje á Juni 2014:
- Aux/USB/Bluetooth mogelijk maken (GROM?)
- Huidige velgen voor winterbanden. Andere velgen voor huidige banden
- Speakers opwaarderen
- Chiptuning/motorische upgrades
- Afneembare trekhaak
- Aux/USB/Bluetooth mogelijk maken (GROM?)
- Huidige velgen voor winterbanden. Andere velgen voor huidige banden
- Speakers opwaarderen
- Chiptuning/motorische upgrades
- Afneembare trekhaak
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Welkom....mooi touring..leuke basis om op los te gaan
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Dank je! Wellicht nog wat leuke tips? Grote kans dat ik bij 1 van de meetings een keertje kom kijken in RoermondGreyCooperS schreef:Welkom....mooi touring..leuke basis om op los te gaan
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Mooie touring, ik ben denk ik ook een van de weinigen die de houten sierstrips wel mooi vind in een E46
En stiekem is zo'n telefoon in het middenconsole ook leuk, ookal doe je er waarschijnlijk niets mee
En stiekem is zo'n telefoon in het middenconsole ook leuk, ookal doe je er waarschijnlijk niets mee
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Dank jeJoostb schreef:Mooie touring, ik ben denk ik ook een van de weinigen die de houten sierstrips wel mooi vind in een E46
En stiekem is zo'n telefoon in het middenconsole ook leuk, ookal doe je er waarschijnlijk niets mee
Precies! maakt hem wel erg chique. Misschien ooit eens leder gaan installeren ...maakt hem nog verder ''af'' haha
Telefoon wil ik wel eens proberen. Wellicht leuk om er een prepaid kaartje in te zetten, in geval van nood of als mensen mij willen bereiken als ik in de auto zit (geen bluetooth).
Dat laatste moet ook nog even gaan uitzoeken aangezien ik de originele radio wil laten zitten (of v.v door BMW CD). Niet OEM vind ik totaal geen gezicht namelijk (zoals vele hier )
Kan niet wachten tot het vrijdag is haha ...
- e46touring2013
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 dec 2013, 13:02
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Zo, de eerste 300km's erop zitten. Gemiddeld verbruik nu zo rond de 1 op 11. Paar kleinigheidjes worden deze week verholpen (garantie kwestie). LV gaat raam goed omlaag, maar vrijwel niet meer dicht. Hiervoor dinsdag even bij de garage terug. Verder RA even portiertje wat afstellen/smeren. Ook mis ik een reservewiel(?). Helemaal vergeten naar te kijken eerlijk gezegd . Deurklink gaat soms wat stroef.
Verder ga ik hem zelf nog een keer polijsten om de laatste fijne krasjes die her en der aanwezig zijn eruit te halen.
iemand nog tips hoe je de chrome lijsten kunt ophelderen? zijn lichtelijk wat geoxideerd namelijk. niet heel storend, maar wil het liefst wel strak hebben.
ook even bij de lokale audio boer geweest ivm headunit en speaker upgrade. kleine prijsopgave gedaan. Hij wist me te vertellen dat het vrij lastig is om dubbel din te plaatsen (wat niet zo moeilijk is). en het hing ook allemaal af van de ''fabriek-af'' connector voor de audio. deze is bij mij gewoon vierkant, sommige hebben ook rond is mij verteld. Nu twijfel ik nog of ik toch maar een ''normale 1 din'' ga plaatsen of toch dubbel din. best een aardig prijs verschil namelijk. de audio boer gaf wel aan dat er vaker mensen b merken inbouwde maar dit vaak voor problemen zorgt en niet heel betrouwbaar is door de jaren heen en rade dit dan ook zeker af (wellicht ook verkooppraatje natuurlijk).
Enkel din is goedkoper maar zeker niet mooi ivm de blanco zijkanten langs de radio (aangezien 1din wat smaller is dan fabriek-af radio). 2-din is wel mooi, maar de aanschaf aanzienlijk hoger.
Verder dus nog geinformeerd voor de speakers. Hij raadde mij DLS speakers aan (heb ik zelf erg goede ervaringen mee) en heeft deze ook laten beluisteren.
Al met al ...toch eens goed nadenken wat ik ga doen....
Verder ga ik hem zelf nog een keer polijsten om de laatste fijne krasjes die her en der aanwezig zijn eruit te halen.
iemand nog tips hoe je de chrome lijsten kunt ophelderen? zijn lichtelijk wat geoxideerd namelijk. niet heel storend, maar wil het liefst wel strak hebben.
ook even bij de lokale audio boer geweest ivm headunit en speaker upgrade. kleine prijsopgave gedaan. Hij wist me te vertellen dat het vrij lastig is om dubbel din te plaatsen (wat niet zo moeilijk is). en het hing ook allemaal af van de ''fabriek-af'' connector voor de audio. deze is bij mij gewoon vierkant, sommige hebben ook rond is mij verteld. Nu twijfel ik nog of ik toch maar een ''normale 1 din'' ga plaatsen of toch dubbel din. best een aardig prijs verschil namelijk. de audio boer gaf wel aan dat er vaker mensen b merken inbouwde maar dit vaak voor problemen zorgt en niet heel betrouwbaar is door de jaren heen en rade dit dan ook zeker af (wellicht ook verkooppraatje natuurlijk).
Enkel din is goedkoper maar zeker niet mooi ivm de blanco zijkanten langs de radio (aangezien 1din wat smaller is dan fabriek-af radio). 2-din is wel mooi, maar de aanschaf aanzienlijk hoger.
Verder dus nog geinformeerd voor de speakers. Hij raadde mij DLS speakers aan (heb ik zelf erg goede ervaringen mee) en heeft deze ook laten beluisteren.
Al met al ...toch eens goed nadenken wat ik ga doen....
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Die chromen lijsten opknappen is niet zo makkelijk, het is namelijk geen blank metaal of chroom. Daardoor laat het zich niet polijsten...
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Dubbeldin is niet moeilijk hoor, je hebt een ander frame nodig om je ECC te verplaatsen naar je brillenvakje en is echt zo ingebouwd als je over een systeem zoals dynavin en soortgenoten praat.
En die chromelijsten heb ik ook al van alles geprobeerd. het is wel wat beter geworden maar nog steeds zie je duidelijk de oxidatie. Enige remedie is nieuwe lijsten. En dat is erg prijzig dus laat ik het nu wel voor wat het is.
1 op 11 haal ik ook gemiddeld veel beter word het niet, maar veel slechter ook niet gelukkig
En die chromelijsten heb ik ook al van alles geprobeerd. het is wel wat beter geworden maar nog steeds zie je duidelijk de oxidatie. Enige remedie is nieuwe lijsten. En dat is erg prijzig dus laat ik het nu wel voor wat het is.
1 op 11 haal ik ook gemiddeld veel beter word het niet, maar veel slechter ook niet gelukkig
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Ik heb met mijn 325 een enkele keer tussen de 1 op 11,7 en 1 op 12. Maar meestal 1 op 11 idd:)
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Nee precies. Stelt weinig voor. al klemt die ECC niet zo goed vast in dat onderste vak. Maar goed, dat is latere zorg.Joostb schreef:Dubbeldin is niet moeilijk hoor, je hebt een ander frame nodig om je ECC te verplaatsen naar je brillenvakje en is echt zo ingebouwd als je over een systeem zoals dynavin en soortgenoten praat.
En die chromelijsten heb ik ook al van alles geprobeerd. het is wel wat beter geworden maar nog steeds zie je duidelijk de oxidatie. Enige remedie is nieuwe lijsten. En dat is erg prijzig dus laat ik het nu wel voor wat het is.
1 op 11 haal ik ook gemiddeld veel beter word het niet, maar veel slechter ook niet gelukkig
Wel heb ik ook mijn twijfels over die B merk 2DIN's... Dus toch maar is afwegen wat wijsheid is.
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Even re-post van eerder geplaatst bericht via verkeerde account (dat account word wellicht verwijderd):
Zo, de eerste 300km's erop zitten. Gemiddeld verbruik nu zo rond de 1 op 11. Paar kleinigheidjes worden deze week verholpen (garantie kwestie). LV gaat raam goed omlaag, maar vrijwel niet meer dicht. Hiervoor dinsdag even bij de garage terug. Verder RA even portiertje wat afstellen/smeren. Ook mis ik een reservewiel(?). Helemaal vergeten naar te kijken eerlijk gezegd . Deurklink gaat soms wat stroef.
Verder ga ik hem zelf nog een keer polijsten om de laatste fijne krasjes die her en der aanwezig zijn eruit te halen.
iemand nog tips hoe je de chrome lijsten kunt ophelderen? zijn lichtelijk wat geoxideerd namelijk. niet heel storend, maar wil het liefst wel strak hebben.
ook even bij de lokale audio boer geweest ivm headunit en speaker upgrade. kleine prijsopgave gedaan. Hij wist me te vertellen dat het vrij lastig is om dubbel din te plaatsen (wat niet zo moeilijk is). en het hing ook allemaal af van de ''fabriek-af'' connector voor de audio. deze is bij mij gewoon vierkant, sommige hebben ook rond is mij verteld. Nu twijfel ik nog of ik toch maar een ''normale 1 din'' ga plaatsen of toch dubbel din. best een aardig prijs verschil namelijk. de audio boer gaf wel aan dat er vaker mensen b merken inbouwde maar dit vaak voor problemen zorgt en niet heel betrouwbaar is door de jaren heen en rade dit dan ook zeker af (wellicht ook verkooppraatje natuurlijk).
Enkel din is goedkoper maar zeker niet mooi ivm de blanco zijkanten langs de radio (aangezien 1din wat smaller is dan fabriek-af radio). 2-din is wel mooi, maar de aanschaf aanzienlijk hoger.
Verder dus nog geinformeerd voor de speakers. Hij raadde mij DLS speakers aan (heb ik zelf erg goede ervaringen mee) en heeft deze ook laten beluisteren.
Al met al ...toch eens goed nadenken wat ik ga doen....
Zo, de eerste 300km's erop zitten. Gemiddeld verbruik nu zo rond de 1 op 11. Paar kleinigheidjes worden deze week verholpen (garantie kwestie). LV gaat raam goed omlaag, maar vrijwel niet meer dicht. Hiervoor dinsdag even bij de garage terug. Verder RA even portiertje wat afstellen/smeren. Ook mis ik een reservewiel(?). Helemaal vergeten naar te kijken eerlijk gezegd . Deurklink gaat soms wat stroef.
Verder ga ik hem zelf nog een keer polijsten om de laatste fijne krasjes die her en der aanwezig zijn eruit te halen.
iemand nog tips hoe je de chrome lijsten kunt ophelderen? zijn lichtelijk wat geoxideerd namelijk. niet heel storend, maar wil het liefst wel strak hebben.
ook even bij de lokale audio boer geweest ivm headunit en speaker upgrade. kleine prijsopgave gedaan. Hij wist me te vertellen dat het vrij lastig is om dubbel din te plaatsen (wat niet zo moeilijk is). en het hing ook allemaal af van de ''fabriek-af'' connector voor de audio. deze is bij mij gewoon vierkant, sommige hebben ook rond is mij verteld. Nu twijfel ik nog of ik toch maar een ''normale 1 din'' ga plaatsen of toch dubbel din. best een aardig prijs verschil namelijk. de audio boer gaf wel aan dat er vaker mensen b merken inbouwde maar dit vaak voor problemen zorgt en niet heel betrouwbaar is door de jaren heen en rade dit dan ook zeker af (wellicht ook verkooppraatje natuurlijk).
Enkel din is goedkoper maar zeker niet mooi ivm de blanco zijkanten langs de radio (aangezien 1din wat smaller is dan fabriek-af radio). 2-din is wel mooi, maar de aanschaf aanzienlijk hoger.
Verder dus nog geinformeerd voor de speakers. Hij raadde mij DLS speakers aan (heb ik zelf erg goede ervaringen mee) en heeft deze ook laten beluisteren.
Al met al ...toch eens goed nadenken wat ik ga doen....
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
ik zit met de zelfde gedachtengang. Hoewel hier op het forum kritisch/sceptisch en soms negatief over gepraat word lees ik op duitse fora (o.a. e46fanatics.de) ook wel wat dingetjes maar zijn de reacties over het algemeen positief, zeker afwegend tegen de prijs.Wel heb ik ook mijn twijfels over die B merk 2DIN's... Dus toch maar is afwegen wat wijsheid is.
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
Vandaag even met de Touring even terug geweest voor wat kleinigheidjes. Linksvoor ging het raam lastig weer omhoog. Vandaag een nieuwe raammechanisme geplaatst. Verder nog even portier RA even bijgesteld en deurhendel gesmeerd (ging soms wat stroef) en zelfde voor mijn gordel.
Al met al nu weer helemaal goed..en uiteraard onder garantie alles verholpen
Al met al nu weer helemaal goed..en uiteraard onder garantie alles verholpen
- nle46touring
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 18:56
Re: NLE46Touring's 2001 325i touring
En dan heb je nog wel 5 verschillende 2-din frames die je kunt vinden via internet. van 30 tot 80 euro ...Zoveel keus!Joostb schreef:ik zit met de zelfde gedachtengang. Hoewel hier op het forum kritisch/sceptisch en soms negatief over gepraat word lees ik op duitse fora (o.a. e46fanatics.de) ook wel wat dingetjes maar zijn de reacties over het algemeen positief, zeker afwegend tegen de prijs.Wel heb ik ook mijn twijfels over die B merk 2DIN's... Dus toch maar is afwegen wat wijsheid is.
1-Din is natuurlijk ook nog een optie, al is dat wel minder mooi. Wel stuk goedkoper etc.
Voor een goede radio (lees: voldoende functies,bluetooth,usb etc etc) ben je ongeveer 150 euro verder. Frame 1-din 25 euro en klaar ben je. Dus wat is wijsheid...
Het blijven B-merk apparaten..die 2-din's. Wat ik zo hoor in mijn omgeving ..is dat je er niet teveel van moet verwachten. Zeker qua levensduur. Dus ik denk ikzelf maar voor de 1din oplossing ga ..met een fatsoenlijke alles kunner headunit. Daarna de voorspeakers vervangen.