Nadat ik eerst een OEM 16:9 navigatiesysteem heb ingebouwd, er een Dension Gateway op aangesloten heb en de originele tweeters vervangen heb door Hertz tweeters + crossovers, werd het tijd om het vermogen en dus de kwaliteit van het geluid eens goed aan te pakken. Hiervoor moest ik wel een eigen kabelboom maken, met daarin 2 high/low converters, maar die uitleg bespaar ik jullie nu even. Mocht er interesse zijn, dan hoor ik het wel.
Bij deze een kleine walk-through, voor mensen die er ook mee aan de slag willen.
De apparatuur:
Audison LRX500 5 kanaals versteker (4x60 + 1x200 rms)
Hertz tweeters + crossovers

De versterker moet zo min mogelijk ruimte innemen, dus hij moest tegen de hoedenplank gemonteerd worden. Hiervoor moeten de hoofdsteunen verwijdert worden, de leuning verwijdert worden, de popnagels op de voorkant van de hoedenplank verwijdert worden en de twee stijlen links/rechts.
Trek de hoedenplank voorzichtig naar voren en haal de stekkers uit je speakers. Trek vervolgens de hoedenplank verder naar beneden.
Ik had geen zin om gordels los te halen, dus de hoedenplank blijft keurig hangen.

Om goed te kunnen uittekenen waar de versterker geplaatst moest worden (en de gaten dus geboord moesten worden) heb ik hem op m'n subwoofer gelegd en dit verhoogd met een paar boeken. Hij ligt op deze manier redelijk klem zodat ik af kan tekenen waar er geboord moet worden.

Van onderaf zijn de gaten geboord (let op gebruik een staalboor) en vervolgens van bovenaf lange bouten in het gat geschoven. De moertjes worden vervolgens makkelijk van onderaf gemonteerd.

Alle bekabeling heb ik over de hoedenplank laten lopen, om ze vervolgens via 1 van de bestaande gaten in de hoedenplank, naar beneden te leiden.
Links achter de achterbank zit een doorvoer voor kabels, waardoor dit redelijk makkelijk gaat. (rechtsboven op de foto)

Het eindresultaat is netjes, als je het mij vraagt. Natuurlijk neemt zo'n subwoofer een hoop ruimte in, maar hij makkelijk te verwijderen en de versterker zit niet in de weg.