verstuivers diesel 320
Re: verstuivers diesel 320
Geen losgeschoten injector??
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Re: verstuivers diesel 320
Nee heb gisteren avond turbo eruit gehaald en hij is met pensioen heb ook meteen leidingen van intercooler losgehaald en de intercooler om alles goed schoontemaken en nu een turbo zoeken
Re: verstuivers diesel 320
Heel verstandig om gelijk alles te bekijken..
Succes i.i.g. met de reparatie!!
Zat er veel speling op de as??? (Schatting??)
Succes i.i.g. met de reparatie!!
Zat er veel speling op de as??? (Schatting??)
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Re: verstuivers diesel 320
Mijn diesel begon afgelopen 2 weken weer redelijk goed te roken,
terwijl na vervanging van de 4 injectoren zo goed als geen roet uitgestoten werd.
Gister ineens geen vermogen meer, er brandde geen lampje en t leek er op dat de turbo niet op gang kwam.
Voordeel was dat de motor ook niet roette
Gelijk vanochtend maar naar garage gereden, en gelijk weer vol vermogen en relatief (tov hiervoor) weinig roet/rook.
Uitgelezen maar hier kwamen ook geen (voor dit probleem) foutmeldingen naar voren.
De slangen waren relatief schoon (na 3ton op de teller), turbo gecontroleerd met de hand, egr klep schoongemaakt, geen slangen lek, motor nog steeds geen olieverbruik, nieuwe lmm etc etc.
Proef rondje gereden maar nog steeds geen vermogen maar ook geen rook/roet.
Zat zelf misschien te denk aan een verstopte kat, door het overmatig roetten door de versleten vertuivers waardoor de turbo niet op gang kan komen. Waardoor de motor te weinig lucht krijgt etc etc etc
OF dat de variabele schoepen vast zitten, waardoor turbo gewoon "in de lucht" draait..
Iemand verder nog een idee??
terwijl na vervanging van de 4 injectoren zo goed als geen roet uitgestoten werd.
Gister ineens geen vermogen meer, er brandde geen lampje en t leek er op dat de turbo niet op gang kwam.
Voordeel was dat de motor ook niet roette
Gelijk vanochtend maar naar garage gereden, en gelijk weer vol vermogen en relatief (tov hiervoor) weinig roet/rook.
Uitgelezen maar hier kwamen ook geen (voor dit probleem) foutmeldingen naar voren.
De slangen waren relatief schoon (na 3ton op de teller), turbo gecontroleerd met de hand, egr klep schoongemaakt, geen slangen lek, motor nog steeds geen olieverbruik, nieuwe lmm etc etc.
Proef rondje gereden maar nog steeds geen vermogen maar ook geen rook/roet.
Zat zelf misschien te denk aan een verstopte kat, door het overmatig roetten door de versleten vertuivers waardoor de turbo niet op gang kan komen. Waardoor de motor te weinig lucht krijgt etc etc etc
OF dat de variabele schoepen vast zitten, waardoor turbo gewoon "in de lucht" draait..
Iemand verder nog een idee??
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Re: verstuivers diesel 320
bij mij was het echt de turbo er zijn stukjes afgebroken
maar ik zou niet weten wat bij jou het probleem is heb je wel gekeken of je wastegate het wel doet misschien dat er was mis is met je vacuumpomp ik zal een vacuumtest gaan doen alle slangen na lopen
maar ik zou niet weten wat bij jou het probleem is heb je wel gekeken of je wastegate het wel doet misschien dat er was mis is met je vacuumpomp ik zal een vacuumtest gaan doen alle slangen na lopen
Re: verstuivers diesel 320
Ze zijn er mee bezig..
Alle vaccuumslangen zijn vorig jaar preventief vervangen.
Hopelijk is t niet de turbo of de vaccuumpomp!
.. (ff zoeken)
zie nu op bmwfans.info dat vaccuumpomp 'maar' e235,- is.
dus dat valt mee.
Aangezien de koppeling ook moet (druklager begint te piepen bij terugschakelen),
zit ik nog in dubio of ik (mocht t de turbo zijn) de turbo EN de koppeling laat vervangen OF deze inruil voor wat anders.
Punt is: koppeling en turbo zijn de laatste 2 dure dingen die nog niet vervangen zijn EN carrosserie heeft geen roest, motor verbruikt geen druppel olie, alle electrische dingen werken nog etc etc etc
Kortom de auto is op zich nog erg goed....
Ze waren er al mee bezig bij Gerrit Jonkers, hopelijk vandaag een telefoontje wat t is..
Wordt vervolgd.........
Alle vaccuumslangen zijn vorig jaar preventief vervangen.
Hopelijk is t niet de turbo of de vaccuumpomp!
.. (ff zoeken)
zie nu op bmwfans.info dat vaccuumpomp 'maar' e235,- is.
dus dat valt mee.
Aangezien de koppeling ook moet (druklager begint te piepen bij terugschakelen),
zit ik nog in dubio of ik (mocht t de turbo zijn) de turbo EN de koppeling laat vervangen OF deze inruil voor wat anders.
Punt is: koppeling en turbo zijn de laatste 2 dure dingen die nog niet vervangen zijn EN carrosserie heeft geen roest, motor verbruikt geen druppel olie, alle electrische dingen werken nog etc etc etc
Kortom de auto is op zich nog erg goed....
Ze waren er al mee bezig bij Gerrit Jonkers, hopelijk vandaag een telefoontje wat t is..
Wordt vervolgd.........
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Re: verstuivers diesel 320
Auto opgehaald vandaag, bleek de inlaat niet goed gemonteerd te zijn!!
Zou niet weten wie hoe of wat, maar nu vol vermogen, geen roet, geen rook...
En dat voor een dieseltje met 308250km op de teller!!
Kortom heel mijn roetverhaal is opgelost..... #ikkeblij
Ps: gelijk maar afspraak gemaakt voor koppeling te vervangen incl vliegwiel....
Zou niet weten wie hoe of wat, maar nu vol vermogen, geen roet, geen rook...
En dat voor een dieseltje met 308250km op de teller!!
Kortom heel mijn roetverhaal is opgelost..... #ikkeblij
Ps: gelijk maar afspraak gemaakt voor koppeling te vervangen incl vliegwiel....
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Re: verstuivers diesel 320
Ze rijden en fijn een goede kan heel wat kilometers aan maar ik ben blij dat ik er vanaf ben
Re: verstuivers diesel 320
Top Dave! Mooi dat het mee viel .
Bij mij staat er nu 324.000 op de teller en we rijden vrolijk door
Bij mij staat er nu 324.000 op de teller en we rijden vrolijk door
Re: verstuivers diesel 320
Hallo,
Ik haak even in op dit topic.
Mijn 330d rookt redelijk wat als ik gas geef, als ik het goed lees van jullie verhalen zijn dit dus eventueel de verstuivers? Auto is voor de rest perfect, half jaar geleden nieuwe turbo onder geschroefd en verbruik is normaal ong 1:16. Hij rookt een beetje als ik op de snelweg een kang stuk 100 ofzo rij en dan opeens gas geef
Ik haak even in op dit topic.
Mijn 330d rookt redelijk wat als ik gas geef, als ik het goed lees van jullie verhalen zijn dit dus eventueel de verstuivers? Auto is voor de rest perfect, half jaar geleden nieuwe turbo onder geschroefd en verbruik is normaal ong 1:16. Hij rookt een beetje als ik op de snelweg een kang stuk 100 ofzo rij en dan opeens gas geef
Laatst gewijzigd door Ovanjole op 02 okt 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: verstuivers diesel 320
Ovanjole,
t blijft natuurlijk altijd lastig om t van een afstand te beoordelen..
Jouw probleem KAN natuurlijk nog vele dingen zijn, bijvoorbeeld 1 kapotte injector, lek inlaatspruitstuk, ergens kapotte sensor etc etc.. (de turbo zal t niet zijn )
Gaat t roeten weg na een paar eer vol gas gegeven te hebben of blijft t roeten?
Hoeveel km staat heb je gereden etc etc
Dat soort vragen zijn nog wel open ;-)
Gr.
Dave
t blijft natuurlijk altijd lastig om t van een afstand te beoordelen..
Jouw probleem KAN natuurlijk nog vele dingen zijn, bijvoorbeeld 1 kapotte injector, lek inlaatspruitstuk, ergens kapotte sensor etc etc.. (de turbo zal t niet zijn )
Gaat t roeten weg na een paar eer vol gas gegeven te hebben of blijft t roeten?
Hoeveel km staat heb je gereden etc etc
Dat soort vragen zijn nog wel open ;-)
Gr.
Dave
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Re: verstuivers diesel 320
Poeha dit zou ik allemaal niet weten
Kan je hier achter komen als je je auto laat uitlezen?
Na een keer goed gas geven stopt het roeten wel ja. Staat inmiddels alweer 240k op de auto en zoals ik al zij: hij loopt als een zonnetje, vorige week APK gehad en roetmeting was top!
Misschien eens een keer zon flacon met van die injector reiniger bij een tankje peut doen. Geen idee wat de ervaringen hiermee zijn eigenlijk
Kan je hier achter komen als je je auto laat uitlezen?
Na een keer goed gas geven stopt het roeten wel ja. Staat inmiddels alweer 240k op de auto en zoals ik al zij: hij loopt als een zonnetje, vorige week APK gehad en roetmeting was top!
Misschien eens een keer zon flacon met van die injector reiniger bij een tankje peut doen. Geen idee wat de ervaringen hiermee zijn eigenlijk