Kapotte accu startkabels werken niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
lrouw84

Kapotte accu startkabels werken niet

Bericht door lrouw84 » 21 jun 2014, 10:41

Hallo..

Ik heb sinds kort een slechte accu op mijn bmw e46 325ci. Heb hem 2x jumpstart gegeven met een
Landrover freelander. Dat werkte prima.. Nu wou ik vanmorgen naar de garage voor een nieuwe accu, maar helaas auto bleek weer leeg.. Nu wou ik een jumpstart doen met de mini clubman van mijn moeder, maar krijg met geen mogelijkheid de bmw nu aan de praat.. Startkabels zitten op de + van de accu in de mini en de - zit aangesloten op de min vanuit het motorblok.. Ik kan niet bij de directe min pool op de accu vanwege te kleine ruimte.. Weet iemand waar dit aan kan liggen..? Is het anders mogelijk dat ik de accu ff aan een druppellader hangt ? Weet alleen niet of het gaat ivm alarm etc..

JdM

Re: Kapotte accu startkabels werken niet

Bericht door JdM » 21 jun 2014, 11:30

Gooi de plus eens los van de accu in je auto. Misschien start hij dan wel en blijft hij lopen op de accu van de andere auto. Als dat wel lukt, dan is de accu zover kapot dat hij waarschijnlijk inwendig teveel weerstand heeft en daardoor alle stroom verbruikt zodat er weinig meer over is voor de elektrische systemen in de auto.
In dat geval: sowieso niet meer jumpstarten, omdat dan de donorauto zich ook snel niet lekker gaat voelen waarschijnlijk.

dw70

Re: Kapotte accu startkabels werken niet

Bericht door dw70 » 21 jun 2014, 15:33

:!
accu uit bmw bouwen, in de clubman stappen en nieuwe halen en deze monteren. Ook de nieuwe accu aan een fatsoenlijke oplader hangen voor 24u. En dat is geen druppellader.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”